ممبینی: ارزش حق‌پخش فوتبال ایران ۱۵۰ میلیون دلار است/در گذشته به فیفا اطلاعات غلط می‌دادند

تهران- ایرنا- دبیرکل فدراسیون فوتبال، ارزش حق پخش تلویزیونی فوتبال ایران را ۱۵۰ میلیون دلار عنوان کرد.

به گزارش ایرنا، هدایت‌الله ممبینی، دبیرکل فدراسیون فوتبال، امشب در یک گفت‌وگوی تلویزیونی درباره برنامه جدید سه هفته پایانی لیگ برتر فوتبال گفت: با توجه به شهادت آیت‌الله رئیسی، رقابت‌های لیگ به تعویق افتاد و با توجه به برنامه جدید این مسابقات در سه هفته پایانی فشرده‌تر برگزار خواهد تا بازیکنان در روز قبل از اعزام به اردوی تیم ملی ملحق شوند.

وی افزود: به دنبال این هستیم که اردوهای دراز مدت را کمتر کنیم و بازیکنان را طوری تربیت کنیم که در فیفادی به آمادگی لازم برسند و احتیاجی به اردوهای طولانی نباشد.

ممبینی درباره صدور مجوز حرفه‌ای باشگاه‌ها، تصریح کرد: در گذشته برای کمک به باشگاه‌ها اطلاعات غلط به AFC می‌دادیم و این اشتباه بود و کنفدراسیون فوتبال ما را رصد می‌کرد. پس از اینکه رفع تعلیق کمیته برداشته شد، گفتیم که درست کار کنیم و حتی اگر تیمی محروم شد، محروم شود اما بتواند برای سال بعد مجوز، زیرساخت را درست کند.

دبیرکل فدراسیون فوتبال با بیان اینکه ۱۳ باشگاه مجوز دریافت کردند و تیم‌های ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان هم مجوز گرفتند، افزود: این مجوزها را کنفدراسیون فوتبال آسیا بررسی می‌کند و ما توجه به اینکه سخت‌گیری کردیم امیدواریم که مجوزهای ما تائید شود. در این بین نفت آبادان، مس رفسنجان۳ باشگاه خودشان مدارک را ارسال نکرده بودند.

وی درباره پاسخ به این سوال که چه زمانی از کمک داور ویدئویی در لیگ استفاده می‌شود، اذعان کرد: بخشی از کارهایی که مربوط به فدراسیون بود از یک سال و نیم پیش بود را آغاز کردیم اما به خاطر تحریم و همچنین به دلیل زمان‌بر بودن پروتکل‌های فیفا، طول کشید. بحث دیگر آموزش داوران بود که به سه کشور برای آموزش داوران را اعزام کردیم و در تهران هم یک دوره را با ۱۰ داور آغاز کردیم.

دبیرکل فدراسیون فوتبال با بیان اینکه بیشتر مسابقات لیگ آینده با VAR برگزار می‌شود، افزود: ممکن است یک دستگاه وی ای آر برای بازیهای خوزستان، یک دستگاه برای بازی‌های استان تهران و قزوین و همینطور برای استان‌های نزدیک به یکدیگر وی ای آر تهیه شود، هیچ کشوری اندازه تمام دیدارها وی ای آر ندارد، مثلا لالیگا هفت دستگاه وی ای آر دارد و ما با چند دستگاه وی ای آر بازیها را پوشش می دهیم و به وسیله ون وی ای آر را جابجا می‌کنیم. درباره فینال جام حذفی هم هنوز فیفا برای استفاده از کمک داور ویدئویی موافقت نکرده است.

ممبینی در ادامه با بیان اینکه حق پخش تلویزیونی فوتبال ایران، میلیون دلار برآورد شده است، افزود: امیدواریم که این موضوع حل شود. بخش کمی به فدراسیون و تیم ملی است و بخش اعظم این پول مربوط به باشگاه‌ها است که مشکلاتشان را برطرف می‌کند.

وی درباره آخرین وضعیت قرارداد مربیان تیم‌های ملی، تصریح کرد: به جز مربیانی که قرارداد دارند، قرارداد مربیانی که قراردادشان تمدید نشده در پروسه اداری است. ما قبل از عید با اکثرا مربیان تسویه کردیم. برخی مربیان دو سال پولشان مانده بود و ما همه را صفر کردیم.

وی با اشاره به قرارداد مربیان تیم ملی فوتبال بزرگسالان، یادآور شد: بخشی از قرارداد تیم بزرگسالان باقی مانده و قرارداد مربیان تیم بزرگسالان تا پایان جام‌جهانی است.

دبیرکل فدراسیون فوتبال درباره شکایت سپاهان از فدراسیون فوتبال به دادگاه عالی ورزش، گفت: سپاهان به دلیل قانون سقف بودجه از فدراسیون فوتبال شکایت کرده و بازی است که یا ما بازنده هستیم و یا آنها. سقف بودجه بی‌ایراد نیست اما در یک کارگروه تصویب شده و باشگاه سپاهان هم صورت جلسه آن را امضا کرده است البته معتقدیم که قانون سقف بودجه اصلاحاتی لازم دارد که برای فصل آینده اعمال خواهد شد.

ممبینی در ادامه درباره بررسی پرونده فساد در باشگاه مس رفسنجان، اظهار داشت: این پرونده مربوط به سال ۱۴۰۰ است و شاکی هم باشگاه مس رفسنجان است که پس از بررسی صورت‌های مالی به این فساد برخوردند. البته هنوز جرمی ثابت نشده است. ۳ نفر از ارکان فدراسیون و ۲ نفر از رسانه در این پرونده متهم هستند. دو مدیر فدارسیون به ما گفتند برای اینکه هجمه و فشار از روی فدراسیون برداشته شود، استعفا دادند.

وی با بیان اینکه کمیته انضباطی و کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال هم با این متهمان در صورت اثبات جرم برخورد خواهد کرد، افزود: در صورت اثبات جرم به شدت با آنها برخورد خواهد شد و هیچ اغماضی در کار نخواهد بود. از همه نهادهای نظارتی می‌خواهیم که در مبارزه با فساد در فوتبال وارد شوند و به ما کمک کنند.

دبیرکل فدراسیون فوتبال درباره تقاضای برخی باشگاه‌ها برای تغییر داور مسابقه، اظهار داشت: این رویه بدی است که این داور را برای ما نگذارید، چند تیم در این باره به ما نامه دادند اما به آن پاسخ ندادیم.

پیشنهاد افزایش حق الزحمه داوران را از ۲ میلیون وخورده‌ای به ۵ میلیون تومان برای داور وسط برای هر مسابقه ارائه داده‌ایم اما هنوز اجرایی نشده است.

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha