شهید جمهور دغدغه‌های رهبری را وفادارانه دنبال کرد 

بیرجند - ایرنا - قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: شهید جمهور وفادارانه دغدغه‌های رهبری را دنبال کرد و در خصوص تامین معیشت مردم شبانه روز نمی‌شناخت.  

به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام غلامحسین نوفرستی شامگاه دوشنبه در مراسم محوری بزرگداشت آیت الله رئیسی و یاران شهیدش که با حضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندار خراسان جنوبی و اقشار مردم در آستان مقدس امامزادگان باقریه (ع) بیرجند برگزار شد، افزود: شهید آیت الله رئیسی در عرصه‌های بین المللی و سازمان ملل هم با افتخار قرآن را بالا برد و مردم جهان را دعوت به این معجزه الهی کرد.

وی بیان کرد: مردم خراسان جنوبی ۱۶ سال قبل شهید رئیسی را شناختند، زیرا همچون عمه بزرگوارش حضرت زینب (س) شخصیتی فقیه، عالم، بصیر و فهیم داشت که در هر جایگاه به خوبی نقش آفرینی کرد.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: این شهید، رسالت الهی خود را دوران انقلاب در مجموعه‌های قضایی از سنگرهای دفاع مقدس تا ریاست قوه قضائیه کشور به خوبی انجام داد که کار عالمانه ای است.

وی عنوان کرد: او اهل تقوا و طهارت روح بود و شخصیت مجاهد داشت که به فرموده مقام معظم رهبری یک رکن اساسی جهاد، مقابل دشمن ایستادن و کار شبانه روزی انجام دادن است لذا چنین شخصی قطعا محبوب خداست.

حجت الاسلام نوفرستی با بیان اینکه شهید رئیسی انسانی خالص بود بیان کرد: آنجا که باید از شخصیت بزرگی همچون شهید سردار سلیمانی دفاع کرده و مظلومیت او را در سازمان ملل فریاد می‌زند.

وی گفت: این شخصیت بزرگ با حمایت جبهه مقاومت و نیروی قدس سپاه فرصت‌های زیادی برای جهان اسلام فراهم کرد که یکی وعده صادق بود زیرا نیروهای مسلح کشور را با دیپلماسی در سطح منطقه و جهان همراه کرد تا بتوانند موشک‌ها را از خاک ایران به سمت هدف پرتاب کنند.

امام جمعه موقت بیرجند ادامه داد: وزیر امور خارجه هم دلسوزانه برای مظلومان غزه و فلسطین نقش موثری داشت و به عنوان اولین شخصیت دیپلماسی مطرح بود که حق او شهادت است.

وی گفت: ترکیب این شهیدان جالب است آیت الله آل هاشم از مجموعه ارتش بود که سال‌ها در جایگاه عقیدتی سیاسی نقش داشت بعد در جایگاه نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و سردار موسوی از مجموعه سپاه پاسداران، رئیس جمهور و وزیر امور خارجه که این اتفاق، خاطرات سال ۶۰ و شهادت بزرگمردانی در فاصله محدود را تداعی کرد.

حجت الاسلام نوفرستی تصریح کرد: امروز افتخار می‌کنیم به ملتی که وقتی حادثه را شنیدند تا صبح بیدار بودند، دست‌ها به آسمان بلند و برنامه‌های شادی ولادت امام رضا (ع) به دعای توسل تبدیل شد، از صبح امروز که مردم خبر شهادت را فهمیدند همه جا شاهد اشک و ناله هستیم.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری که مملکت صاحب دارد ادامه داد: وقتی به حوادث تلخ سال ۶۰ نگاه کنیم امروز نظام در اوج قدرت سیاسی بین المللی در سطح منطقه و جهان است، آن روز دشمنان نتوانستند از این موقعیت‌ها استفاده کنند قطعا امروز هم که مردم در طول ۴۵ سال با نظام همراهی داشتند، این دغدغه‌ها را هم پشت سر خواهیم گذاشت.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، مردمی بودن شخصیت شهید آیت الله رئیسی را یادآور شد و گفت: از نزدیک شاهد بودیم با تواضع تمام در مقابل مؤمنان، مسلمانان، پیرمرد، پیرزن، جوان، نوجوان و کودک می نشست و با لطف و رحمت رفتار می‌کرد اما در مقابل دشمنان با صلابت بود.

وی تاکید کرد: این صلابت و شجاعت نتیجه همان خصلت خوف از خداست که انسان را صاحب عظمت می‌کند از همین رو آمریکایی‌ها، صهیونیست‌ها، اروپایی‌های مفسد و لیبرال‌ها باید از شخصیتی که از خدا خوف دارد، بترسند.

صحن و سرای آستان امامزادگان باقریه امشب به یاد اربعین سال گذشته حال و هوای حضور سید محرومان را گرفت اما این بار نه برای استقبال بلکه برای سوگواری در عزای نبودنش، مردم از روستاها و شهرهای نزدیک مرکز استان نیز خود را به این مکان مقدس رساندند.

اولین مراسم محوری بزرگداشت یاد و خاطره آیت الله رئیسی و همراهان در مرکز استان بعد از نماز مغرب و عشا آغاز شد، از ساعاتی قبل خیابان‌های منتهی به بلوار امام رضا (ع) شهر بیرجند با ترافیک سنگین از خودروها مواجه بود و علیرغم باد شدید همراه با گرد و خاک اما جمعیت بی شماری برای شرکت در این مراسم حضور یافتند.

صحن آستان مقدس امامزادگان باقریه همچون شب‌های قدر میزبان خیل عظیمی از زائران و مجاوران بود، آغازگر این مراسم قرائت زیارت امام رضا بود که با حضور خدام و پرچم متبرک بارگاه حرم رضوی حال و هوای دیگری داشت.  

پس از آن استاندار خراسان جنوبی خبر تشییع پیکر شهید آیت الله رئیسی را در شهر بیرجند اعلام و جمعیت را به شرکت باشکوه در این مراسم برای صبح پنجشنبه دعوت کرد. در میان جمعیت از هر طیفی به چشم می‌خورد، شخصیت‌های مختلف سیاسی از اصولگرا تا اصلاح‌ طلب، مادران، پدران، کودکان و نوجوانان و حضور چشمگیر جوانان بر جلوه‌های این سوگواری افزود.

همه با هم مسئولان و مردم به یاد دیدار مردمی اربعین سال گذشته در این مکان مقدس گرد هم آمدند تا در رثای شهادت خادم الرضا و شهید خدمت اشک ماتم بریزند. در میان جمعیت عکس شهید آیت الله رئیسی به چشم می‌خورد و افراد زیر لب با سیدالشهدای خدمت نجوا می‌کنند.

اگرچه خادمان آستان مقدس امامزادگان باقریه صحن را مفروش کردند اما جمعیت زیادی ساعت‌ها پای برنامه‌های این سوگواری ایستادند و پایان بخش مراسم هم اجرای سرود دانش آموزی بود که در مدح امام رضا (ع) بر صفا و معنویت مراسم افزودند.

نظیر این مراسم در دیگر شهرهای استان نیز امروز و امشب برگزار شد.  

آیت الله سید ابراهیم رئیسی خادم‌ الرضا (ع) و هشتمین رئیس جمهور اسلامی ایران در اثر سانحه هوایی حین خدمت به مقام رفیع شهادت نایل شد.

بالگرد حامل رئیس جمهور و همراهان بعد از ظهر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی، به مقصد تبریز در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شد. عملیات امدادی از ساعات اولیه حادثه تا صبح امروز بی وقفه ادامه داشت و تلاش‌ها برای پیدا کردن بالگرد سانحه‌دیده به علت مه آلود بودن هوا و سخت گذر بودن منطقه جنگلی و کوهستانی، ساعت‌ها به طول انجامید.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل هاشم، نماینده ولی‌ فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌ جمهور، تعدادی از محافظین و کادر پروازی بالگرد نیز در این سانحه هوایی به شهادت رسیدند.

آیت الله سید ابراهیم رئیس‌الساداتی ۶۴ ساله هشتمین رئیس‌ جمهور ایران و نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری بود.

وی متولد ۲۳ آذر ۱۳۳۹ شهر مقدس مشهد است که مسئولیت‌هایی از جمله ریاست قوه قضاییه و معاونت اول این قوه، دادستانی کل کشور، عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام، تولیت آستان قدس رضوی و نایب رئیسی مجلس خبرگان رهبری را در کارنامه داشت.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha