نماینده مجلس: آیت الله رییسی در راه محرومیت‌زدایی به شهادت رسید

ارومیه- ایرنا- نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به عقیده راسخ رییس جمهور شهید به موضوع محرومیت زدایی و فقرزدایی گفت: آیت الله رییسی در همین راه نیز به شهادت رسید.

حجت الاسلام سیدسلمان ذاکر روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: محرومیت زدایی ویژگی بارز آیت الله رییسی بود؛ او صندوق توسعه عدالت را برای جبران عقب ماندگی استان ها از قطار توسعه راه اندازی کرد.

وی اضافه کرد: ساده زیستی و دور بودن از تزویر و ریا از جمله خصوصیات آیت الله رییسی بود؛ او به شهرهای مختلف سفر کرد و در مناطق محروم حضور یافت؛ برای این شهید والامقام، نماینده مجلس و کشاوررز هر دو یکی بودند.

وی اظهار کرد: آیت الله رییسی به مبارزه با فساد پرداخت و در دوران مسوولیتش در قوه قضائیه نیز با شدت تمام برعلیه فساد مبارزه کرد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: خدمت به مردم از ویژگی های اصلی آیت الله رییسی بود و راه خدمت را با شهادتش تثبیت کرد.

حجت الاسلام ذاکر گفت: او خدمت مستمر را سرلوحه کارخود قرار داده بود و با این روش به همه جای کشور سفر کرده و تلاش می کرد به تمام مردم مناطق محروم خدمت رسانی شود و همه ملت از امکانات لازم بهره مند شوند.

وی افزود: آیت الله رییسی حتی در روزهای تعطیل نیز کار را تعطیل نکرده و به تلاش و فعالیت می پرداخت.

وی اضافه کرد: دشمن ستیزی نیز از دیگر خصوصیات او بود و با تکیه براین خصوصیت بود که فرصت ضربه زدن را از دشمن به ویژه از رژیم صهیونیستی گرفت.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی ادامه داد: تعامل با دنیا و برقراری ارتباط با کشورهای منطقه از جمله کشورهای عربی نظیر عربستان از جمله قدم های خوبی بود که برداشت و دیپلماسی منطقه ای را تقویت کرد.

حجت الاسلام ذاکر اظهار کرد: آیت الله رییسی همچنین دراحیای دریاچه ارومیه نیز گامهای بسیار خوبی برداشت.

به گزارش ایرنا، آیت الله سید ابراهیم رییسی خادم‌الرضا(ع) و هشتمین رییس جمهوری اسلامی ایران که عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده بود، به همراه تمامی همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل شد.

حجت الاسلام آل هاشم، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور و تعدادی از محافظین و خدمه بالگرد از سرنشینان بالگرد حامل رییس‌جمهور بودند.

آیت الله رییسی متولد ۲۳ آذر ۱۳۳۹ شهر مقدس مشهد بود و مسوولیت‌هایی چون ریاست قوه قضاییه و معاونت اول این قوه، دادستانی کل کشور، عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام و نائب رئیسی مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان قدس رضوی را در کارنامه داشت.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha