شاخصه شایسته آیت الله رئیسی صداقت است + فیلم

بیرجند - ایرنا - نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: شخصیت‌هایی از جمله آیت الله رئیسی که به این فیض بزرگ شهادت رسیدند، شاخصه خیلی شایسته آنان صداقت است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز دوشنبه در مراسم محوری شهادت رئیس جمهور و همراهانش که با حضور استاندار، فرماندهان نظامی و انتظامی، مدیران استان و جمعی از مردم در دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند برگزار شد، ضمن تسلیت شهادت آیت الله رئیسی و همراهانش اظهار کرد: این شهدای گرانقدر براساس آیات قرآن کریم پای عهد خود ایستادند، خدمت خستگی ناپذیر، هدفمند و با نیت صالح در جهت نجات جان جامعه بشری و خدمت به نوع انسان داشتند.

وی افزود: در مدت ۴۵ سال شهدای بسیاری از ما گرفته شده که جای آنها پر نمی‌شود، استکبار جهانی هم که هیچ منطقی ندارد از روز اول پیروزی انقلاب برنامه‌اش بر گرفتن نیروهای کارآمد بوده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: آن طرحی که در دین خدا برای نجات نوع بشر، دلیل و منطق، سنت و کتاب خدا است، ماندگار است.

وی گفت: اگر فردی با همه شایستگی‌ها را از دست دادیم، این گونه نیست همه چیز از دست رفته و باید از آنچه که داریم، حفاظت کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: دشمن به خیال خود تک‌هایی می‌زند و اول آن شایعه پراکنی است، پس حواستان جمع باشد که به شایعه پراکنی‌ها توجه نکنید مگر آنچه از اخبار رسمی کشور بشنوید و دیگر اینکه هر کسی وظیفه تعیین شده‌ای دارد که باید به وظیفه خود عمل کند و از چارچوب مسئولیت خود خارج نشویم.

وی عنوان کرد: از دست دشمن کاری بر نمی‌آید، ما مشکلات سخت‌تر از جمله شهادت شهیدان بهشتی، رجایی و باهنر را پشت گذاشتنه‌ایم.

امام جمعه بیرجند اظهار کرد: از ابتدای انقلاب دشمن بسیاری از افرادی که شایسته بودند را از ما گرفت اما خودشان رسوا شدند و حق براساس عقل سلیم، خودسازی، فطرت، وجدان و وحی است.

وی گفت: ما خیلی چیزها را به دست آوردیم؛ آیت الله رئیسی اگر خودشان رفتند یک سرمایه هم گذاشتند و آن سبک حکومت است که امروز دنیا در سبک حکومت مشکل دارد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: فریاد اقشار مختلف دنیا برای سبک حکومت‌های فرعونی است، امروز بیداری جهانی حاصل شده و خط و نشان آن هم سبک حکومت آیت الله رئیسی است.

وی اظهار کرد: اگر آیت الله رئیسی رفته، یک وراثت کریمه گذاشته که برای ما و جهان خط و نشان است و امروز حق پرستی و عدالت خواهی در سطح جهان خود را نشان می‌دهد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: آنها با همه گزینه‌های روز میز در جنگ بودند و این خط و نشانی که فرزند حضرت زهرا برای ما گذاشته خیلی سرمایه مهمی است.

وی افزود: هم مسئولان به خصوص مردم با چشم بیدارتر از همیشه که باید جایگزین قانونی انتخاب کنند، از امروز به فکر باشند در سبک زندگی چه کسانی باید انتخاب کنیم و انتخاب احسن داشته باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: ما هیچ چیز از دست نداده‌ایم، آزمایشی مانند صحرای کربلا و دوران پیامبر (ص) پیش آمده اما راه و مسیر عوض نشده‌ است.

وی افزود: مردم ایران اسلامی با این تجربه و چشم باز به ویژه خراسان جنوبی که ۲ منتخب خود را از دست داده‌اند، امیدواریم هوشیارتر از همیشه برای سازندگی دولت جدید و کارآمدتر عزم خود را جذب کنند و انتخابی کارشناسی و درست داشته باشد چرا که این جبهه حق، شکست ناپذیر است.

مراسم سوگواری شهادت رئیس جمهور و هیات همراه در دفتر امام جمعه بیرجند با حضور خدام حرم رضوی همراه بود که به مناسبت دهه کرامت در این استان حضور دارند و پرچم بارگاه امام رضا (ع) به این مراسم حال و هوای خاصی بخشید.

نظیر این مراسم در سایر شهرستان‌های خراسان جنوبی نیز در حال برگزاری است.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی خادم‌ الرضا (ع) و هشتمین رئیس جمهور اسلامی ایران که بعد از ظهر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده بود، به همراه تمامی همراهان، همزمان با شب ولادت امام رضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha