۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۹:۴۹
کد خبرنگار: 992
کد خبر: 85483018
T T
۶ نفر

برچسب‌ها

ثبت نخستین مشاهده گونه شاه روباه در استان بوشهر

۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۹:۴۹
کد خبر: 85483018
ثبت نخستین مشاهده گونه شاه روباه در استان بوشهر

بوشهر- ایرنا- مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: بر اساس مستندات فیلم‌های دریافت شده از دوربین تله‌ای مستقر در منطقه تنگ ارم شهرستان دشتستان حضور گونه شاه روباه در این استان ثبت و ضبط شد.

به گزارش ایرنا " عبدالرحمان مراد زاده " روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: این مستندات پس از انجام پایش‌های مستمر انجام شده و با استفاده از دوربین‌های تله‌ای کارگذاری شده در شهرستان دشتستان کسب شده است.

وی افزود: در هفته گذشته پس از رصد فیلم‌های دریافت شده از یکی از این دوربین‌ها پس از بررسی و صحت سنجی این مستندات حضور این گونه برای نخستین بار در استان بوشهر مشخص شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر یادآور شد: تنگ ارم از مناطق زیست محیطی مستعد استان است که هم اکنون بعنوان منطقه شکار ممنوع تحت پایش‌های حفاظت از تنوع زیستی قرار گرفته و پستاندارانی از گربه سانان، سگ سانان و جفت سم سانان در آن زیست می‌کنند.

مرادزاده تصریح کرد: همچنین گونه شاه روباه که یکی از شش گونه زیر مجموعه سگ سانان است، از گونه‌های ارزشمند و مهم تنوع زیستی در کشور است که همراه روباه معمولی، روباه شنی و روباه ترکمنی چهار گونه روباه این خانواده را تشکیل می‌دهند.

وی ادامه داد: در استان بوشهر با توجه به مشاهده کنونی بجز روباه ترکمنی، سایر گونه‌ها زیست می‌کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha