دعا و توسل مردم برای خبر سلامتی خادم ملت + فیلم

تهران- ایرنا- در شب میلاد امام هشتم(ع) مردم ایران در کنار همه حاجاتی که دارند حالا برای خبر سلامتی رئیس جمهوری که خود را با افتخار و همیشه خادم مردم معرفی کرده و هیات همراهش، دست به دعا برداشتند و متوسل به ائمه اطهار (ع) شده‌اند.

حالا چند ساعتی از خبر سانحه بالگرد حامل رئیس‌جمهوری و هیات همراه در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی می‌گذرد، اما هنوز خبر موثقی از حادثه و وضع رئیس جمهوری و همراهانشان در دست نیست؛ گروه‌های مختلف امدادی از هلال احمر، نیروهای مسلح و نظامی و انتظامی به منطقه اعزام شده‌اند، همه امکانات کشور بسیج شده است، اما شرایط سخت آب و هوایی و صعب‌العبور بودن منطقه جست‌وجو را سخت کرده است.

آنچه در کنار این تلاش‌ها به چشم می‌خورد، نوای دعا و توسل مومنانه مردم از گوشه و کنار کشور است، مردم مسلمان ایران دست به دعا بلند کرده‌اند، زائران و مجاورانی که امشب در حرم علی بن موسی الرضا (ع) در مشهد مقدس، در حرم احمد بن موسی الکاظم (ع) در شیراز، در حرم حضرت معصومه (س) در قم، در مسجد جمکران و حرم حضرت عبدالعظیم حسنی در ری و حرم صالح بن موسی الکاظم (ع) در تجریش برای جشن میلاد امام رضا (ع) آماده شده بودند، از نماز مغرب و عشا دست به دعا برده‌اند و از خداوند رحمان و رحیم سلامتی رئیس‌جمهورشان را که خود از سلاله سادات است درخواست کرده‌اند، برای خبر سلامتی او و همراهانش دعا می‌کنند.

حالا نوای نیایش «امن یجیب ...» و دعای توسل از اماکن مقدس بلند شده است، دعای یَا وَجِیهاً عِنْدَ اللّٰهِ اشْفَعْ لَنا عِنْدَ اللّٰهِ/ ای آبرومند نزد خدا، برای ما نزد خدا شفاعت کن؛ از صحن سرای آستان های مقدس به آسمان است و مردم مسلمان ایران برای خبر سلامتی رئیس جمهوری دعا می کنند.

زائران و مجاوران بارگاه رضوی در مشهد برای سلامتی دست به دعا برداشته و دعای توسل را زمزمه کردند.قرائت دعای توسل برای سلامتی آیت الله رئیسی و همه خادمان نظام مقدس جمهوری اسلامی در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی در حال قرائت است.

زائران و مجاوران حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (ع) هم از ساعات گذشته با قرائت دعا و نیایش از خداوند متعال طلب سلامتی و موفقیت هرچه زودتر در جستجوی محل سانحه هوایی هستند.

مردم قم هم با قرائت «زیارت امین الله و دعای توسل و قرائت دعای امن یجیب» بی صبرانه منتظر خبر خوشی از وضعیت سلامتی رییس جمهوری هستند.
همچنین گروه‌های خودجوش مردمی نیز در حال حرکت به سوی حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) جهت پیوستن به خیل زائران کریمه اهل بیت«س» برای سلامتی رییس جمهور و سایر همراهان هستند.

اعضای دارالقرآن موسی‌بن‌ جعفر(ع)، شهر بیجار، در جلسه آموزش روان‌خوانی قرآن کریم برای صحت و سلامتی تمامی خدمتگزاران صدیق نظام جمهوری اسلامی ایران و هیئت همراه رئیس جمهور، دست به دعا شدند.امشب هم در جشن ولادت امام رضا(ع)، در نماز مغرب و عشا، ذکر دعا برای سلامتی برگزار می‌شود.

مردم در مسجد آل یس در فاروج خراسان شمالی هم برای سلامتی رئیس جمهوری و همراهان دعای توسل قرائت کردند.

دعا و توسل مردم برای خبر سلامتی خادم ملت + فیلم

به گزارش ایرنا، آیت الله رئیسی رئیس‌جمهور عصر امروز یک شنبه-۳۰ اردیبهشت پس از افتتاح "سد قیز قلعه سی" به منظور افتتاح "ارتقای کیفیت پالایشگاه تبریز" به این شهر عازم شد و بالگرد وی در این مسیر در منطقه جنگلی دیزمار بین روستای اوزی و پیر داوود دچار سانحه شد.

تا این لحظه «هیچ» خبر جدیدی نیست
۲۰:۰۸ / سخنگو و دبیر هیأت دولت نوشت: شرایط سخت و پیچیده‌ای را تجربه می‌کنیم؛ این حق مردم و رسانه‌ها است که در جریان آخرین اخبار حادثه بالگرد رییس‌جمهور قرار گیرند اما با توجه به مختصات محل حادثه و شرایط جوی، تا این لحظه «هیچ» خبر جدیدی وجود ندارد. در این لحظه‌ها، صبر و دعا و اعتماد به گروه‌های امدادی راهگشاست.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha