۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۳۵
کد خبرنگار: 1405
کد خبر: 85482056
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بارش‌های رگباری در آذربایجان‌غربی تشدید می‌شود

۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۳۵
کد خبر: 85482056
بارش‌های رگباری در آذربایجان‌غربی تشدید می‌شود

ارومیه - ایرنا - رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: طبق نقشه های پیش بینی و پیش یابی سامانه بارشی در استان که در روزهای اخیر فعالیت داشت، امروز تقویت می شود.

مهدی صابری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این سامانه تا اواخر هفته جاری در منطقه مستقر بوده و اوج فعالیت آن روزهای دوشنبه و سه شنبه است.

وی اضافه کرد: از بعد از ظهر روز یکشنبه رگبارهای متناوب باران و رعد و برق در مناطق مختلف استان پیش بینی شده که همراه با وزش باد است.

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: هر چند از نظر دمایی تغییرات محسوسی پیش بینی نمی شود ولی سیلابی شدن مسیلها و طغیان رودخانه دور از انتظار نیست.

صابری گفت: روز یکشنبه در شمال و مرکز استان و در روزهای بعد در تمامی نقاط آذربایجان غربی فعالیت سامانه چشمگیر است.

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: هشدار نارنجی با احتمال سطح خسارت گسترده در این باره صادر شده و لازم است شهروندان به محتوای این هشدارها توجه داشته باشند.

وی بیان کرد : لازم است تا محکم سازی بناها و سازه های نیمه کاره و بنرهای تبلیغاتی، آمادگی دستگاه های اجرایی جهت آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل ها و مواجهه با وزش باد شدید مورد توجه باشد.

صابری افزود: خودداری از تردد و اتراق در حاشیه رودخانه ها مسیل ها و اجتناب از فعالیت های کوهنوردی، اجتناب از سفرهای غیر ضرور و احتیاط در ترددهای شهری و جاده ای نیز از موارد مهمی است که باید تدابیر مربوط با آنها به‌کار بسته شود.

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی با اشاره به دمای هوای استان در ۲۴ ساعت گذشته اظهار کرد: دمای گرم ترین شهر استان که ارومیه ثبت شده است مثبت ۲۴ درجه و دمای چالدران به عنوان سردترین شهر مثبت ۲ درجه سانتی گراد بود و بارندگی های بسیار ناچیزی در برخی شهرها گزارش شده است.

به گزارش ایرنا متوسط بارندگی امسال در اذربایجان غربی ۲۷۷ میلیمتر است که نسبت به سال گذشته ۲۱ درصد افزایش دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha