کیهانیان: از نامزدهای شورای وحدت میثاق‌نامه نگرفتیم؛ به صلاح نبود

تهران- ایرنا- عضو هیأت عالی شورای وحدت اصولگرایان با بیان اینکه شورای وحدت بر خلاف سایر گروه‌ها و جریان‌های سیاسی از نامزدها میثاق نامه دریافت نکرد، گفت: قالب جریان‌ها هم میثاق‌نامه گرفتند و هم فیلم تهیه کردند و مسائل و مضیقه‌هایی بسیاری را ایجاد کردند که از نظر اخلاقی به صلاح نبود!

علی کیهانیان در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب ایرنا، درباره آرایش فراکسیون وحدت در مجلس دوازدهم، گفت: من به عنوان عضو هیأت عالی شورای وحدت و یک فرد مطلع اعلام می‌کنم که تشکیل فراکسیون وحدت در مجلس دوازدهم، مصوبه هیأت عالی وحدت است و جلسات ابتدایی آن توسط آقای متکی و هیأت موسس و تعدادی از منتخب مجلس دوازدهم در ۲۷ فروردین برگزار شد.

وی افزود: شکل‌گیری اصلی فراکسیون وحدت به صحن مجلس موکول شد، از این رو بعد از تشکیل مجلس دوازدهم این اتفاق خواهد افتاد، البته مقدمه آن این است که هیأت موسس تشکیل شود و هیات رئیسه و مسئول آن با انتخابات و خرد جمعی و اجماع تعیین می‌شود.

عضو هیأت عالی شورای وحدت اصولگرایان درباره انتخاب متکی به عنوان رئیس فراکسیون وحدت بیان کرد: این موارد گمانه‌زنی است، با توجه به لطف و عنایتی که منتخبان دارند معمولاً گمانه‌زنی‌هایی مطرح می‌شود، اما رئیس و سایر ارکان با رأی اعضا در فراکسیون انجام خواهد شد.

کیهانیان، درباره اینکه آیا احتمال می‌رود که فراکسیون وحدت در فراکسیون نیروهای انقلاب ادغام شود؟، گفت: فراکسیون‌های مختلف با نظرات و دیدگاه‌های متفاوت برای رسیدن به یک موضوع در مجلس شورای اسلامی باعث تضارب آرا می‌شود، در واقع یک گام به سوی سازندگی و افزایش تنوع قوانین و نظرات متقن و مورد نیاز مردم است.

وی اضافه کرد: اگر بنا باشد مجلس شورای اسلامی یک فراکسیون واحد تشکیل دهد، همه چیز را به نفع خود مصوب خواهد کرد و ما آسیب‌های این مورد را در ادوار گذشته مشاهده کرده‌ایم که بسیاری از قوانین مالیاتی، اقتصادی و تجاری مصوب شد و متاسفانه به نفع مردم هم تمام نشد!

دبیرکل جمعیت حامی انقلاب اسلامی با بیان اینکه شورای وحدت بر خلاف سایر گروه‌ها و جریان‌های سیاسی از نامزدها میثاق نامه دریافت نکرد، گفت: قالب جریان‌ها هم میثاق‌نامه گرفتند و هم فیلم تهیه کردند و مسائل و مضیقه‌هایی بسیاری را ایجاد کردند که از نظر اخلاقی به صلاح نبود! به نظر می‌رسد تعهد نمایندگان مجلس بعد از انتخاب شدن به جریان سیاسی پشتیبان، بستگی به نوع برخورد افراد، اشخاص و نوع ارتباط آنها به جریان‌های سیاسی و بالعکس یعنی جریان‌های سیاسی به منتخبان دارد.

کیهانیان درباره برنامه شورای وحدت و حزب متبوعش در دوره «پسا انتخابات» گفت: نکته‌ای که در اینجا وجود دارد، ایجاد اتاق فکرهای تخصصی در ارتباط با موضوعات اساسی کشور به‌خصوص مباحث فرهنگی و اقتصادی است و نکته بعدی هم ایجاد دفاتر شورای وحدت در مناطق تهران و در همه استان‌ها تا سطح شهرستان است که مقدمات آن در سه، چهار سال گذشته انجام شده است.

وی با بیان اینکه این شورا از سه ضلع احزاب و تشکل‌های سیاسی، روحانیت و اقشار و اقوام تشکیل شده است اما اضلاع آن در مناطق تهران شکل نگرفته و اکنون جزو برنامه‌های اصلی ما قرار دارد، افزود: امیدواریم در اسرع وقت این اتفاق بیفتد تا بتوانیم ضریب نفوذ شورای وحدت در مناطق تهران و شهرستان‌های استان تهران را افزایش دهیم.

عضو هیأت عالی شورای وحدت همچنین درباره پیش بینی خود از انتخاب رئیس مجلس دوازدهم، تصریح کرد: تقریباً ۳۰ درصد منتخبان طی جلساتی که برگزار کرده‌اند، خواستار ایجاد تحول در مجلس شورای اسلامی شده‌اند، از این رو گزینه ما ـ شورای وحدت ـ در انتخابات رئیس مجلس «منوچهر متکی» است و امیدواریم نمایندگان اقناع شوند تا تحول در مجلس شورای اسلامی به‌خصوص در هیأت رئیسه با حضور متکی محقق شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار سیاست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha