۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۲۵
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 85481809
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بازداشت ۶ دانشجوی حامی فلسطین در دانشگاه پنسیلوانیا

۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۲۵
کد خبر: 85481809
بازداشت ۶ دانشجوی حامی فلسطین در دانشگاه پنسیلوانیا

تهران-ایرنا- پلیس آمریکا در ادامه سرکوب دانشجویان معترض جنگ غزه، بیش از ۱۲ نفر از فعالان حامی فلسطین از جمله ۶ دانشجوی دانشگاه پنسیلوانیا را به بهانه تحصن در سالن این دانشگاه بازداشت کرد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از روزنامه گاردین، دانشجویان حامی فلسطین در اعتراض به خودداری مدیران دانشگاه از مذاکره قصد تحصن در سالن این دانشگاه را داشتند.

این روزنامه انگلیسی با استناد به گزارش ها افزود، تظاهرکنندگان حوالی ساعت ۹ جمعه شب در حالی که تلاش می کردند در سالن فیشر بنت این دانشگاه تحصن کنند با سرکوب پلیس و مقامات دانشگاه مواجه شدند.

تلاش معترضان برای تحصن در این سالن یک هفته بعد از اقدام دانشگاه در برچیدن چادرهایی در همبستگی با غزه صورت گرفت و این اقدام پلیس باعث شد دانشجویان برای نشان دادن اعتراض خود به تحصن متوسل شوند.

طبق گزارش روزنامه دیلی پنسیلوانیا، در نتیجه اعتراضات، سالن محل برگزاری جشن فارغ التحصیلی در موزه پن تخلیه شد.

بر اساس این گزارش، جنبش حامیان فلسطین تلاش کرد سه ورودی این سالن را که بر روی موانع آنها شعار «آزادی فلسطین» نوشته شده بود، مسدود کند. آنها همچنین شعار می دادند «تنها راه حل، انقلاب انتفاضه است».

گاردین افزود: نیروهای پلیس که برخی از آنها مجهز به ابزارهای ضد شورش مانند سپر و چماق بودند با تشکیل مانع انسانی، معترضان را به خارج از این محل و به سمت خیابان هدایت کردند.

این رویارویی پلیس و معترضان در حالی رخ داد که دانشگاه پنسیلوانیا قرار است مراسم های فارغ التحصیلی دیگر را برای دانشجویان با حضور خانواده های آنها برگزار کند.

دانشجویان سراسر آمریکا از مسئولان دانشگاه خود می خواهند از سرمایه گذاری در شرکت های صهیونیستی خودداری کرده و دانشجویان بازداشت شده را آزاد کنند.

یک گروه دانشجویی مخالف اشغال فلسطین پیشتر در پیامی در اینستاگرام خواستار تحصن در سالن دانشگاه شده بود و از معترضان خواسته بود پرچم های فلسطین به همراه خود داشته باشند. آنها همچنین گفتند به محض تحصن در سالن دانشگاه نام آن را به رفعت العرعیر شاعر فلسطینی که دسامبر (آذر) گذشته در بمباران رژیم صهیونیستی در غزه غزه به شهادت رسید، تغییر خواهند داد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha