نسبت به جبران خسارت های وارده در سیل خراسان رضوی اهتمام ویژه شود

تهران- ایرنا- رییس مجلس شورای اسلامی در مورد سیل در استان خراسان رضوی گفت: علاوه بر تسریع در رسیدگی به مجروحان این حادثه و پیگیری روند درمان کامل آنها باید نسبت به جبران خسارت های وارده به اموال و منازل مردم در مشهد، فریمان، کلات، سرخس، طرقبه و شاندیز اهتمام ویژه شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، محمد باقر قالیباف در جلسه علنی امروز- یکشنبه ۳۰ اردیبهشت- مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود با تبریک فرا رسیدن سالروز میلاد امام رضا (ع) گفت: ما در کشور عزیزمان ایران هر چه داریم از این امام رئوف داریم و امیدواریم همانند گذشته توجهات امام رضا(ع) شامل حال همه ما مردم عزیز ایران و تمام مسلمانان جهان بشود.

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به وقوع سیل در استان خراسان رضوی گفت:همچنین درگذشت تعدادی از هم‌وطنان در حادثه سیل در استان خراسان رضوی را به خانواده‌های آن عزیزان، مردم شریف آن دیار و عموم ملت ایران اسلامی تسلیت و تعزیت عرض می‌کنم.

قالیباف تاکید کرد: ضروریست علاوه بر تسریع در رسیدگی به مجروحان این حادثه و پیگیری روند درمان کامل آنها نسبت به جبران خسارت های وارد آمده به امول و منازل مردم در شهر مشهد و در شهرستان‌های فریمان، کلات، سرخس و طرقبه و شاندیز اهتمام ویژه شود.

وی با تاکید بر اینکه استانداری، وزارت کشور، بنیاد مسکن و سایر نهادها باید امکانات خود را برای رفع نیاز مردم بسیج کنند، بیان داشت: حل مشکلات مردم در محله سیدی مشهد و ایمن‌سازی سازه‌ها در این محله و سایر نقاط شهر باید به طور خاص مورد توجه قرار گیرد تا شاهد تکرار چنین حوادثی نباشیم. نباید در یک کلانشهر بزرگ کشور چنین مشکلی پیش بیاید.

قالیباف اضافه کرد: باید اشکالات زیرساختی برای مدیریت بارندگی‌های شدید در کلانشهر مشهد مشخص شده و نسبت به رفع آنها اقدام شود و کمیسیون عمران نیز باید این موضوع را پیگیری کند.

رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه با تبریک فرارسیدن روز ملی جمعیت، یادآورشد: قانون حمایت از خانواده و تعالی جمعیت یکی از قوانین مترقی و از افتخارات مجلس یازدهم است که رهبر انقلاب از آن به عنوان قانون راهبردی یاد کردند و امید است با توجه ویژه دستگاه‌های مختلف در اجرایی کردن این قانون، شاهد دستیابی به اهداف جمعیتی برنامه‌ریزی شده در این قانون باشیم.

وی با اشاره به قانون ساماندهی اجاره بها بیان داشت: هفته گذشته قانون ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره بها به تایید شورای نگهبان رسید.

رییس مجلس اضافه کرد: تا پیش از مجلس یازدهم هیچ قانونی برای ساماندهی بازار اجاره‌بها وجود نداشت و افزایش افسارگسیخته اجاره‌بها لطمه جدی به مستاجران زده است. مجلس شورای اسلامی این قانون را پس از دهه‌ها به سرانجام رساند و اکنون برای ساماندهی بازار اجاره‌بها قانون داریم و اجرایی کردن کامل این قانون بار سنگینی را از دوش ضعیف‌ترین اقشار جامعه بر خواهد داشت.

قالیباف خاطرنشان کرد: قانون تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها یکی از کارهای کلیدی بود که در این مجلس برای کمک به تولید به سرانجام رسید و تولیدکنندگان نیز باید با ظرفیت‌های قانونی آن آشنا شده و دولت نیز از ظرفیت‌های پیش بینی شده در این قانون برای کمک به حوزه تولید استفاده کند.

سرخط اخبار سیاست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha