۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۲۰:۲۴
کد خبرنگار: 815
کد خبر: 85481457
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

اعتماد بیشتر آمریکایی‌ها به ترامپ در کنترل تورم در مقایسه با بایدن

نیویورک – ایرنا- بر اساس نظرسنجی جدید ای بی سی نیوز و  ایپسوس در این ماه، افزایش قیمت ها همچنان یکی از نگرانی های اصلی مردم آمریکا است و آمریکایی ها اعتماد بیشتری به دونالد ترامپ در مقایسه با جو بایدن رییس جمهور کنونی آمریکا در مورد موضوع کنترل تورم دارند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، این نظر سنجی درحالی انجام شده که شش ماه تا روز پنجم نوامبر ۲۰۲۴ یعنی موعد برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باقی مانده است.

شبکه ای بی سی نیوز اعلام کرد که بر اساس نظرسنجی مشترک خود با ایپسوس، در مجموع، ۸۵ درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی اعلام کردند که تورم برای آنها موضوع مهمی است و این مساله دومین اولویت در میان شرکت کنندگان در این نظرسنجی بوده است.

مساله اقتصاد به عنوان اولویت اصلی نیز به برداشت افراد از افزایش قیمت ها مربوط می شود.

در مورد هر دو موضوع اقتصاد و تورم، شرکت کنندگان در این نظرسنجی گفتند که در مقایسه با بایدن، به ترامپ اعتماد بیشتری دارند و سطح اعتماد به ترامپ در این زمینه ۱۴ درصد بیشتر از بایدن بود.

افزایش قیمت ها در آمریکا نسبت به اوج خود، حدود ۹ درصد به طور قابل توجهی کاهش یافته ، اما تورم همچنان بیش از یک درصد بالاتر از نرخ هدف بانک مرکزی آمریکا یعنی ۲ درصد است.

بر اساس داده های این هفته اداره آمار کار آمریکا، افزایش هزینه های بنزین و مسکن ۷۰ درصد از تورم در ماه گذشته را به خود اختصاص داده است.

تیم انتخاباتی جو بایدن در واکنش به این خبر در بیانیه ای به شبکه ای بی سی نیوز اعلام کرد: «جو بایدن در بخش هایی که ترامپ در آنها شکست خورد، برای مردم آمریکا پیروزی به ارمغان آورده است. او ۱۵ میلیون شغل جدید و بیکاری کم سابقه، کاهش هزینه‌ها و سرمایه‌گذاری میلیاردها دلار در جوامعی که برای مدت طولانی فراموش شده بودند، انجام داده است.»

تیم بایدن افزود: «اگر ترامپ پا وارد کاخ سفید شود، هدف او نقض این پیشرفت، انتقال مشاغل به چین و افزایش شدید هزینه ها خواهد بود. مردم آمریکا فردی را می خواهند که زندگی آنها را بهتر می کند و بایدن تنها نامزدی است که این کار را انجام می دهد.»

بایدن و ترامپ توافق کرده اند در ۲۷ ژوئن (هفتم تیر ماه) در شبکه سی ان ان و ۱۰ سپتامبر (۲۰ شهریور ماه) نیز در شبکه ای بی سی با یکدیگر مناظره کنند.

انتخابات امسال ریاست جمهوری آمریکا (۵ نوامبر ۲۰۲۴) یک لحظه حیاتی برای جو بایدن و دونالد ترامپ است. ترامپ از سال ۲۰۱۶ که برای اولین بار به ریاست جمهوری رسید، یکی از چهره‌های برجسته حزب جمهوری‌ خواه است که در انتخابات سال ۲۰۲۰ از رقیب دموکرات خود جو بایدن شکست خورد.

انتخابات ریاست جمهوری امسال آمریکا که قرار است در پنجم ماه نوامبر ۲۰۲۳ (۱۵ آبان ۱۴۰۳) برگزار شود، به عنوان بزرگترین خطر سیاسی جهان در سال جاری میلادی معرفی شده است.

کارزارهای انتخاباتی بایدن در چند ماه گذشته تلاش‌های خود را برای جلب نظر رای‌دهندگان افزایش داده است.

ترامپ در سال ۲۰۱۶ میلادی توانست آرای ایالت‌های میدان نبرد شامل میشیگان، ویسکانسین و پنسیلوانیا را که همگی در سال ۲۰۱۲ به باراک اوباما رئیس‌جمهوری وقت آمریکا رای داده بودند، از آن خود کند.

هرچند، بایدن در سال ۲۰۲۰ بار دیگر آنها را به نفع دموکرات‌ها برگرداند و در ۲ ایالت جورجیا و آریزونا هم که پیش‌تر به شدت طرفدار جمهوری‌خواهان بودند، آرا به نفع وی بود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha