۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۷:۳۸
کد خبرنگار: 5284
کد خبر: 85481275
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

لاوروف: تحت شرایط برابر آماده گفت‌وگو با غرب هستیم

۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۷:۳۸
کد خبر: 85481275
لاوروف: تحت شرایط برابر آماده گفت‌وگو با غرب هستیم

تهران-ایرنا- وزیر امور خارجه روسیه از آمادگی کشورش برای گفت‌وگوی باز با کشورهای غربی خبر داد و تاکید کرد که این گفت‌وگو باید در شرایط برابر و عادلانه باشد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری تاس، سرگئی لاوروف روز شنبه اظهار داشت: روسیه برای گفت وگو در مورد امنیت و ثبات راهبردی با غرب آمادگی خود را اعلام می‌کند ولی این فرایند در صورتی انجام می شود که با شرایط برابر و عادلانه همراه باشد.

وی گفت: طبق گفته ولادیمر پوتین رئیس جمهوری روسیه، ما همچنان برای گفت و گو با غرب، به ویژه در مورد مسائل امنیتی و ثبات راهبردی، آمادگی داریم و درهای ما به روی غرب گشوده است ولی این گفت وگو نباید از موضع قدرت باشد.

لاوروف که در سی و دومین مجمع شورای سیاست خارجی و دفاعی کشورش صحبت می‌کرد، خاطرنشان کرد: شرایط مساوی بر اساس احترام به منافع یکدیگر ممکن است.

به گفته وی، مقام های غربی اغلب جنبه‌های خاصی را که روسیه با آنها موافق نیست کنار می‌کشند و مسکو را به فقدان رویکرد سازنده متهم می‌کنند.

لاوروف افزود: در شرایط کنونی، همکاری با اکثر کشورهای جهان اولویت سیاست خارجی روسیه محسوب می‌شود که حاضر نیستند روابط تاریخی و ریشه‌دار خود را با مسکو کنار بگذارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha