ساعی : خستگی از تن‌مان درآمد؛ قهرمانی در آسیا ربطی به مدال‌آوری در المپیک ندارد

تهران- ایرنا- رئیس فدراسیون تکواندو با بیان اینکه موفقیت در آسیا خستگی را از تن‌مان خارج کرد، گفت: قهرمانی در قاره کهن ربطی به مدال‌آوری در بازی‌های المپیک ندارد.

به گزارش ایرنا، بیست و ششمین دوره مسابقات تکواندو قهرمانی آسیا که پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ماه با حضور ۲۴۴ تکواندوکار از ۳۳ کشور به میزبانی ویتنام در سالن تین سون شهر دانانگ جریان داشت، روز گذشته با قهرمانی تیم ملی ایران به پایان رسید.

تیم ملی ایران که ۸ سال قبل قهرمان آسیا شده بود، یک‌بار دیگر روی سکوی قهرمانی ایستاد. مردان ایران با دو طلا، یک نقره و یک برنز بالاتر از همه، قهرمان شدند. کره‌جنوبی با دو طلا، دو نقره و یک برنز در جای دوم ایستاد، ازبکستان و عربستان هم سوم و چهارم شدند.

هادی ساعی پس از قهرمانی تیم ملی تکواندو مردان ایران در پیکارهای آسیایی ویتنام در گفت‌وگو با ایرنا، اظهار داشت: بازیکنان تیم ملی ایران کار بزرگی انجام دادند و واقعا خستگی از تن‌مان در آمد.

وی افزود:‌ چند روز به شروع مسابقات، بدشناسی آوردیم و میرهاشم حسینی که یکی از بهترین نفرات ما بود آسیب دید. خوشبختانه (علی خوش‌روش) نفر جایگزین او نیز عملکرد درخشانی داشت و قهرمانان بزرگی را شکست داد. باید بگویم که خوش‌روش در این مسابقات، گل کاشت.

ساعی در خصوص فینال سنگین وزن بین آرین سلیمی و نماینده کره‌جنوبی که حساسیت بالایی داشت، بیان کرد: این مبارزه خیلی مهم بود، چون قهرمان مسابقات نیز به نتیجه آن بستگی داشت. خوشبختانه آرین بسیار هوشمندانه مبارزه کرد و با برتری او، تیم ملی کشورمان، بالاتر از کره به قهرمانی رسید. هرچند نماینده کره در این مبارزه چند بار بداخلاقی کرد، اما سلیمی به خوبی شرایط را تحت کنترل داشت.

وی در خصوص عملکرد مهران برخورداری دیگر نماینده المپیکی ایران در قهرمانی آسیا، توضیح داد: او در یک وزن بالاتر از وزن همیشگی مبارزه کرد. در حالی که حریفان از او سنگین‌تر بودند، خیلی خوب بود.

ساعی : خستگی از تن‌مان درآمد؛ قهرمانی در آسیا ربطی به مدال‌آوری در المپیک ندارد

رئیس فدراسیون تکواندو، ادامه داد: در میان نفرات تیم مردان، محمدحسین یزدانی و علی خوش‌روش برای نخستین در چنین رویداد مهمی حضور داشتند و جواب اعتمادها را به خوبی دادند.

ساعی در خصوص مقایسه پیکارهای قهرمانی آسیا با المپیک، توضیح داد: همه نفرات المپیکی و توانمند قاره کهن در ویتنام حضور داشتند و برخی از آنان نیز شکست خوردند. اصلا نباید مسابقات آسیایی را با المپیک مقایسه کرد چراکه شرایط کاملا متفاوتی دارد و از حریفان گرفته تا اوزان و فضای پیکارها، تفاوت زیادی دارد.

وی در خصوص شرایط تیم بانوان نیز که نتایج چندان مناسبی در قهرمانی آسیا کسب نکرد، گفت: تیم بانوان بد نبود اما ناهید کیانی و مبینا نعمت‌زاده، بازیکنان المپیکی ما شرایط مناسبی نداشتند. آنها در آمادگی کامل نبودند و اکنون نقاط ضعف آنان برای کادرفنی مشخص شد تا در فاصله باقی مانده تا المپیک، ضعف‌ها مرتفع شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha