۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۴۶
کد خبر: 85481045
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

کرمان آماده میزبانی از پیرغلامان

۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۴۶
کد خبر: 85481045
کرمان آماده میزبانی از پیرغلامان

کرمان – ایرنا – استان کرمان از ماهها قبل برای برگزاری بیست و یکمین اجلاس پیرغلامان آماده شده و این درحالی است که فعالان مذهبی این دیار معتقدند همگرایی و هماهنگی بیشتر همه ارکان مذهبی استان به میزبانی شایسته‌تر این رویداد مهم مذهبی کمک می‌کند.

به گزارش ایرنا، رییس شورای هیات‌های مذهبی شهرستان کرمان و تولیت هیات سادات گلبازخان کرمان در این زمینه گفت: کرمانی ها باید در بیست و یکمین اجلاس پیرغلامان که امسال به میزبانی کرمان برگزار می شود اتحاد و هماهنگی داشته باشند تا این اجلاسیه مهم به بهترین شکل ممکن برگزار شود.
سید محمود شجاع روز شنبه در جمع خبرنگاران در محل تکیه فاطمیه (س) شهر کرمان با اشاره به برگزاری بیست و یکمین اجلاس پیرغلامان و خادمان حسینی (ع) به میزبانی کرمان افزود: تکیه گلبازخان برای میزبانی از پیرغلامان شرکت کننده در این همایش در ماه محرم اعلام آمادگی می‌کند.

وی با اظهار امیدواری از برگزاری سالانه اجلاس پیرغلامان و خادمان حسینی به ‌صورت منظم و مدون تصریح کرد: در این اجلاس از پیرغلامان پیشکسوت‌تر امام حسین (ع) بیشتر بهره برده شود.
رییس شورای هیات‌های مذهبی شهرستان کرمان همچنین به فعالیت ۷۰۰ هیات عزاداری در شهرستان کرمان اشاره و بیان کرد: ۵۴۸ هیات از این تعداد به صورت قانونمند پرونده تشکیل داده اند و ۳۵۱ مورد نیز ثبت سامانه هیات های عزاداری شده ‌اند.
وی به هیات های گلبازخان، میدان‌ قلعه، محله شهر، خواجه ‌خضر، همت، جوی ‌مویدی و فاطمیه به ‌عنوان نمونه ای از هیات‌های قدیمی کرمان اشاره کرد و گفت: اعضای این هیات‌ ها همواره در مراسم های عزاداری سیدالشهدا (ع) همدل و همراه هستند.

بیست و یکمین اجلاس پیرغلامان قرار است ماه محرم امسال در استان کرمان برگزار شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha