جنگ علیه غزه بی نتیجه بوده است/ نتانیاهو ما را به وضعیت اسف‌باری رساند

تهران- ایرنا- مقامات کنونی و سابق رژیم صهیونیستی به تدریج درحال اذعان به بی نتیجه بودن جنگ علیه نوار غزه و مصیبتی است که «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر و کابینه او بر سر این رژیم آورده اند.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از روزنامه صهیونیستی «معاریو»، «رام بن باراک» عضو کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی گفت: جنگ علیه غزه، بی نتیجه بوده و ما در حال شکست هستیم.

این مقام صهیونیست با اشاره به فروپاشی اقتصاد رژیم صهیونیستی و انزوای بین المللی آن، افزود: ارتش مجبور است برای تصرف مناطقی که قبلا تصرف کرده بود، بجنگد و هر روز نظامیان بیشتری باید در این راه کشته شوند.

«دان حالوتس» رئیس سابق ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی نیز وضعیت کنونی این رژیم را ناشی از سیاست های غلط «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر دانست و گفت: نتانیاهو این وضعیت اسف‌بار را برای ما رقم زد و باید برود.

در همین حال، روزنامه صهیونیستی معاریو به نقل از یک مقام کابینه این رژیم با اذعان به ناتوانی رژیم صهیونیستی در از بین بردن جنبش حماس در نوار غزه نوشت: باور آمریکایی ها این است که حماس به همین شکل در غزه باقی خواهد ماند.

در شرایطی که مقامات سیاسی و نظامی و رسانه های رژیم صهیونیستی پیش از این نابودی کامل مقاومت فلسطین را هدف واشنگتن و تل آویو اعلام کرده بودند، معاریو به نقل از این مقام صهیونیست، افزود: هدف آمریکا تضعیف حماس است تا نتواند عملیاتی مشابه عملیات هفت اکتبر (طوفان الاقصی) انجام دهد.

به نظر می رسد که مقامات رژیم اشغالگر در حال عقب نشینی از مواضع گذشته خود هستند و تلاش می کنند افکار عمومی را در سرزمین های اشغالی برای پذیرش شکست آماده کنند.

پس از گذشت بیش از هفت ماه از تجاوز بدون نتیجه رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرومی‌رود.

رژیم صهیونیستی طی این مدت دستاوردی غیر از جنایت، قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم اسرائیل این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از نزدیک به هشت ماه نتوانسته گروه‌های مقاومت را در یک منطقه کوچک که سال‌ها در محاصره است، به تسلیم وادارد و همراهی افکار عمومی جهانی را به‌خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه، از دست داده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha