۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۵۲
کد خبرنگار: 3118
کد خبر: 85480894
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سردار سلامی: لشکر امام حسین(ع) اصفهان مانند ستاره سپهر افتخارات اسلام می‌درخشد

اصفهان-ایرنا- فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: لشکر ۱۴ امام حسین(ع) اصفهان و همه واحدهای این استان، ستاره و خط‌شکنان مثال‌زدنی سپهر افتخارات امت اسلام هستند و همواره مانند خورشید می‌درخشند.

سردار سرلشکر حسین سلامی روز شنبه در جمع اعضای لشکر ۱۴ امام‌حسین(ع) اصفهان با تبریک ایام دهه کرامت افزود: علاوه بر لشکر امام حسین(ع)، لشکر هشت نجف اشرف، گروه‌های توپخانه و مهندسی این استان نیز در این مسیر سرداران زیادی داشتند که رشادت‌های زیادی آفریدند.

وی با اشاره به نقش‌آفرینی سپاه در میدان‌های مختلف یادآور شد: لشکر امام حسین در دوران دفاع مقدس، تمام خطوط را می‌شکست و در عملیات فرماندهی کل قوا تا عملیات شکست حصر آبادان، طریق‌القدس و دیگر اقدامات نظامی وسیع از جمله فتح خرمشهر و رمضان، نیروهایش خط‌ شکنان میدان رزم بودند.

وی خطاب به اعضای لشکر امام حسین(ع)اعلام کرد: شما وارثان شهیدان، جانبازان و آزادگان و رزمندگان آن لشکر شکوه‌آفرین بوده و بدنبال همان رسالت هستید و همچنان شهید می‌دهید که نمونه‌اش در جنوب شرق کشور است که نیروهای این لشکر راه نفوذ را بر اشرار و عوامل پیاده نظام دشمنان بسته‌اند.

سرلشکر سلامی اضافه کرد: شهیدانی مانند سرلشکر شهید پاسدار حاج حسین خرازی، فرمانده‌ای نابغه، شجاع، مُدبر و خط شکن بود که با ایمان خود می‌جنگید و اهل جهاد و شهادت بود و سرانجام نیز به دیدار خدا شتافت.

وی خاطرنشان کرد: استان اصفهان با بیش از ۲۳ هزار شهید، نقشی بی‌بدیل و منحصر به فرد در مجموعه مجاهدت‌های بزرگ ملت عزیز و شرافتمند ایران در صحنه‌های سخت جهاد بر عهده داشته است و سرلشکران بزرگ این استان، فرماندهان فراموش ناشدنی تاریخ اسلام و ایران محسوب می‌شوند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: مردان این خطه در خط ممتدی از جهاد از دهه نخست انقلاب و در مواجهه با اشرار منطقه سیستان و بلوچستان، کردستان و مقابله با تجزیه‌طلبان، شهرها را آزاد و شجاعانه تأثیری باشکوه از خط جهاد و شهادت‌طلبی را ترسیم کردند.

وی با بیان اینکه لشکرهای این استان از جمله لشکر امام حسین(ع)، نجف اشرف، گروه‌های توپخانه، مهندسی و همه واحدهای این خطه صف‌شکنانی مثال‌زدنی بوده و هستند، خاطرنشان کرد: شهید مصطفی ردانی‌پور نمونه یک مجاهد باتقوا بود که وارستگی‌اش انتها نداشت و سرلشکر شهید حاج احمد کاظمی نیز اسوه یک مجاهد خستگی ناپذیر در تمام میدان‌ها و عرصه‌های نیرد بود.

سرلشکر سلامی اضافه کرد: شهید همت یک فرمانده درخشان، استثنایی، با نفوذ کلام، دارای نگاه عمیق، معنویتی وسیع و شهید سرلشکر پاسدار سید محمد حجازی واجد معرفتی عمیق، مجاهدی حاضر در هر میدان از ایران تا لبنان بود و سرلشکر شهید حاج علی زاهدی نیز تا به این لحظه، آخرین شهید پرورش یافته در مکتب امام حسین(ع) در این لشکر محسوب می شود.

وی با بیان اینکه این خطه مانند «دارخوین» قطعه‌ای از بهشت خداست، تصریح کرد: شهید زاهدی فرمانده این لشکر و دیگر لشکرها بود و در سه مقطع در لبنان مقابل رژیم صهیونیستی حاضر شد.

فرمانده کل سپاه پاسداران بیان داشت: لشکر ۱۴ امام حسین(ع) اصفهان هرجا نیاز باشد از آرمان‌های انقلاب و دستاوردهای عظیم، کرامت، عزت، اقتدار، اعتبار و منزلت ملت عزیز ایران دفاع می‌کند.

سرلشکر سلامی در سفر خود به اصفهان پنجشنبه گذشته نیز در مراسم چهلم سردار شهید زاهدی نیز در گلستان شهدای اصفهان در جمع ولایتمدار مردم اصفهان حاضر و امروز به مناسبت دهه کرامت در بین اعضای لشکر امام حسین(ع) اصفهان حضور پیدا کرد.

به گزارش ایرنا، لشکر ۱۴ امام حسین(ع) لشکر پیاده‌نظام زیرمجموعه نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که در سال ۱۳۶۰ در خلال جنگ ایران و عراق تأسیس شد و نخستین فرمانده‌اش شهید حسین خرازی بود

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha