۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۱۵
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 85480870
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

ژنرال آمریکایی: روسیه همچنان تهدیدی برای ناتو است

۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۱۵
کد خبر: 85480870
ژنرال آمریکایی: روسیه همچنان تهدیدی برای ناتو است

تهران- ایرنا- ژنرال ارتش آمریکا و فرمانده ارشد سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) مدعی شد که صرف نظر از نتیجه جنگ در اوکراین، روسیه همچنان تهدیدی پایدار علیه این ائتلاف نظامی و امنیت جهان خواهد بود.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از تارنمای مجله «ایر اند اسپیس فورسس»، کریستوفر کاولی روز جمعه در نشست اندیشکده شورای آتلانتیک، تقویت سریع کمیت قوای نظامی در روسیه را به عنوان یکی از مسائل نگران کننده توصیف کرد و ادعا کرد که روسیه در مسیر توسعه ارتش است و تاکنون اعلام کرده که چنین طرح هایی را مدنظر دارد.

وی با بیان اینکه روسیه تولیدات صنعتی و جذب نیروی انسانی را افزایش داده است تا به چنین اهدافی دست یابد، گفت: این نیروها در بخش های غربی این کشور و یا شاید در سایر مرزهای روسیه با ناتو مستقر خواهند شد و نیروهای بزرگی را تشکیل خواهند داد.

کاولی گفت: ارتش روسیه در اوکراین اکنون به مراتب بزرگتر از روزهای نخست جنگ در این کشور است و مسکو به سرعت روند جبران خسارت های پس از جنگ را ادامه خواهد داد.

بر اساس این گزارش، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) مدعی است که روسیه از زمان آغاز جنگ در اوکراین حدود ۳۱۵ هزار نفر تلفات داشته است. برآورد پنتاگون همچنین نشان می دهد که ۲۰ فروند از کشتی های متوسط تا بزرگ نیروی دریایی روسیه از سال ۲۰۲۲ غرق شده یا تخریب و آسیب دیده اند.

مجله «ایر اند اسپیس فورسس» یادآوری کرد: در مقابل این روند، ناتو از ابتدای سال جاری میلادی، گسترده ترین مجموعه از مانورهای نظامی خود را از زمان جنگ سرد تاکنون آغاز کرده است. این مانور تحت عنوان «استدفست دیفندر» (Steadfast Defender) ۶ ماه طول خواهد کشید و در آن هواپیمایی مانند اف -۳۵، اف -۱۵ و هواپیماهای بدون سرنشین در ۱۳ کشور عضو از جمله سوئد - جدیدترین عضو ناتو از مارس گذشته تاکنون- به نمایش در خواهند آمد.

کاولی در این زمینه مدعی است: نیروی هوایی اعضای ناتو «بزرگ و موفق» و به خوبی مجهز هستند و از نیروهای آموزش دیده برخوردارند و این ائتلاف نظامی طرح هایی برای گسترش ناوگان نظامی خود دارد.

وی با بیان اینکه نیروهای دفاعی این ائتلاف نظامی هنوز به طور کامل توسعه نیافته اند و شتاب گیری این روند ضروری است، اضافه کرد: در شرایطی که روسیه و ناتو درگیر رقابت و مدرنیزه کردن ارتش خود هستند، تقویت ساختار نیروهای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی تعیین خواهد کرد که مسکو می تواند دستاوردی داشته باشد یا اعضای این پیمان می تواند برتری نظامی خود را حفظ کنند.

بر اساس این گزارش، با تایید واشنگتن، چندین کشور عضو ناتو هواپیماهای اف- ۳۵ خود را گسترش داده اند و انتظار می رود کشورهایی مانند بلژیک، فنلاند و هلند اولین هواپیماهای اف-۳۵ خود را در سال ۲۰۲۴ دریافت کنند. آمریکا و متحدانش در ناتو با گسترش رزمایش هایی که جت های نسل چهارم و پنجم را در سراسر اروپا ادغام می کند، به شدت خود را آماده سناریوهای پیچیده احتمالی کرده اند.

مجله «ایر اند اسپیس فورسس» اضافه کرد: به تازگی این تمرین های نظامی بر دفاع هوایی و موشکی یکپارچه، نبردهای شبیه سازی شده، جنگ الکترونیک و هماهنگی با نیروهای زمینی متمرکز بوده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha