۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۵۴
کد خبر: 85480732
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سومین آیین روز جهانی زنبور عسل ۳۱ اردیبهشت برگزار می‌شود

تهران- ایرنا- سومین آیین گرامیداشت روز جهانی زنبور، این حشره طلایی با هدف بررسی قابلیت‌های زنبورداری و نقش گردافشانی در امنیت غذایی ۳۱ اردیبهشت در سالن اجتماعات پژوهشکده گیاهان دارویی دانشگاه شهید بهشتی تهران برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا از وزارت جهادکشاورزی، آیین گرامیداشت روز جهانی زنبور با رویکرد معرفی اهمیت حفاظت از زنبورعسل به جوانان از ساعت ۹ صبح تا ۱۳ ظهر برپا خواهد شد.

بنابراین گزارش، اتحادیه سراسری زنبورداران ایران و صندوق حمایت از توسعه صنعت زنبورداری کشور برگزار کنندگان سومین آیین روز جهانی زنبور در کشور هستند.

این آیین گرامیداشت با همکاری معاونت تولیدات دامی وزارت جهادکشاورزی و دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شود.

برپایه این گزارش، روز جهانی زنبور عسل(World Bee Day) جشنی است که در روز ۲۰ می میلادی برگزار می‌شود. در این روز آنتون جانشا، پیشگام زنبورداری در سال ۱۷۳۴ متولد شد.

هدف از این روز جهانی، شناخت نقش زنبورها و سایر گرده افشان‌ها در اکوسیستم است.

کشورهای عضو سازمان ملل متحد، پیشنهاد اسلوونی را برای اعلام ۲۰ می به عنوان روز جهانی زنبور عسل در دسامبر ۲۰۱۷ تصویب کردند و از آن زمان برگزاری این روز در جهان مرسوم و سنت شده است.

گفتنی است؛ بیش از ۱۶ هزار گونه زنبور در هفت خانواده زیستی مختلف در سراسر جهان شناخته شده‌ است. برخی از زنبورها از جمله زنبورهای عسل، زنبورهای گرده و زنبورهای بدون نیش به ‌طور اجتماعی و در یک کلنی زندگی می‌کنند، اما بیشتر گونه‌ها (بیش از ۹۰ درصد) از جمله زنبورهای گل‌گر، زنبورهای درودگر، زنبورهای برگ‌بر و شیرین‌زنبوران زندگی انفرادی را انتخاب کرده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha