۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۲۹
کد خبرنگار: 3118
کد خبر: 85480727
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۲.۵ درصد پرونده‌های طلاق در سامانه «تصمیم» به سازش منجر شد
عکس تزیینی است

اصفهان- ایرنا- مدیرکل دفتر مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور گفت: ۱۶۴ هزار زوج تقاضای طلاق خود را سال گذشته در سامانه «تصمیم» ثبت کردند که ۲۲.۵ درصد آنها با ارائه خدمات مشاوره‌ای به سازش رسیدند.

به گزارش ایرنا، سامانه تصمیم طرح مشترک سازمان بهزیستی و قوه قضاییه به‌منظور کاهش طلاق است که متقاضیان طلاق در آن ثبت نام می‌کنند و جلسه های مشاوره برای آنها با هدف سازش برگزار می‌شود.

مدیرکل دفتر مشاوره و امور روانشناختی بهزیستی کشور روز شنبه در نشست تخصصی کارشناسان بهزیستی استان اصفهان که به مناسبت هفته جمعیت برگزار شد، افزود: در رابطه با طلاق در «سامانه مسیر» (مدیریت مراکز مشاوره خانواده قوه قضاییه) نیز سال گذشته ۲۰ هزار پرونده پایشی داشتیم.

معصومه توکلی همچنین با اشاره به تاکید قوانین و اسناد بالادستی کشور بر موضوع فرزندآوری، تصریح کرد: بهزیستی به‌عنوان سازمان دوستدار خانواده به این موضوع ورود کرده است.

وی گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد برخی خانواده‌ها که از بضاعت مالی مناسبی نیز برخوردارند تمایل چندانی به فرزندآوری از خود نشان نمی دهند که بخش قابل توجه آن به اضطراب و نگرانی خانواده‌ها باز می‌گردد.

توکلی تاکید کرد: تمایل نداشتن به فرزندآوری بسیار فراتر از دغدغه‌های مالی است و نباید فقط روی این موضوع متمرکز شد بلکه لازم است زمینه‌های روانشناختی این مساله بررسی شود.

وی افزود: نمی‌توان این مساله را فقط با یک گفت و گوی ساده مطرح کرد اما با ارائه راهکار باید به کاوش بیشتر آن پرداخت.

رییس دفتر مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: بیش از سه هزار و ۲۰۰ مرکز مشاوره دولتی و غیردولتی زیر نظارت سازمان بهزیستی در کشور فعالیت می‌کنند و در دسترس بودن و پاسخگو بودن از خصوصیات مهم آنهاست.

توکلی با بیان اینکه بهزیستی به‌منظور تحکیم خانواده فعال است، افزود: ما در رابطه با فرزندآوری معتقد هستیم که باید بررسی تخصصی بیشتری علاوه بر ارائه ایده‌ها صورت گیرد.

وی ادامه داد: اصفهان به‌عنوان نخستین استان به این مساله ورود پیدا کرده و فرهنگ‌سازی در زمینه مشاوره و ارائه خدمات روانشناختی مؤثر بوده است.

وی همچنین با بیان اینکه سازمان بهزیستی کشور در سال گذشته یک میلیون و ۳۰۰ هزار مشاوره حضوری در مراکز خود داشته است، اظهار کرد: بیش از سه هزار جلسه مشاوره پارسال در مراکز مشاوره تحت نظارت بهزیستی برگزار شده است.

رییس دفتر مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور یادآور شد: بیش از ۲ هزار مربی متخصص در این زمینه در مراکز بهزیستی کشور فعالیت می‌کنند.

توکلی با بیان اینکه ارائه آموزش‌های پیش از ازدواج، روابط زوجین، فرزندپروری و مهارت‌های زندگی از دیگر خدمات مراکز بهزیستی است، تصریح کرد: یک میلیون و ۸۰۰ هزار مشاوره موفق نیز از طریق سامانه تلفنی ۱۴۸۰ در سال گذشته صورت گرفت.

به گزارش ایرنا، طبق گزارش سازمان ثبت احوال اصفهان، سال گذشته بیش از ۱۷ هزار و ۸۰۰ مورد ازدواج و بیش از هفت هزار و ۶۰۰ طلاق در این استان رخ داد.

۵۰ درصد جمعیت استان اصفهان بین ۳۰ تا ۶۴ و ۱۲ درصد بالای ۶۴ سال هستند که با این روند در ۱۵ سال آینده احتمال وارونگی جمعیت سالمند در استان وجود دارد.

جمعیت استان اصفهان حدود پنج میلیون و ۳۴۹ هزار نفر و نرخ رشد آن ۱.۳ درصد است. این عدد در کشور ۱.۶ و جایگاه اصفهان در کشور رتبه ۲۵ است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha