آب‌اندازی همزمان چهار فروند شناور در بندرشهید رجایی/ 2 نگله به مقصد بوشهر بارگیری شد

بندرعباس - ایرنا - معاون فنی و نگهداری اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: همزمان چهار فروند شناور با کاربری‌های مختلف در تعمیرگاه دریایی بندر شهید رجایی تعمیر و به آب‌اندازی شد.

به گزارش ایرنا از روابط‌ عمومی اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان؛ مهدی بروغنی روز شنبه افزود: در راستای حفظ آماده بکاری شناورها و تجهیزات راهبردی دریایی و انجام الزامات موسسه رده‌بندی، عملیات داکینگ همزمان چهار فروند شناور شامل یدک‌کش‌های «رشید۲، هدایت یک، قایق طنابگیر همیاریک و راهنمابر هادی یک» انجام شد.

«داکینگ و آنداکینگ» به عملیات به آب‌اندازی و از آب‌گیری گفته می‌شود.»

وی ادامه داد: پس از انجام تعمیرات از جمله خزه تراشی، گریت پلاست، رنگ آمیزی تعمیرات والوهای لوله‌ها و سیستم شافت و پروانه در بازه زمانی بیشتر از یک ماه به آب‌اندازی و عملیاتی شد.

به گفته معاون فنی و نگهداری اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان؛ هر شناور طی دوره زمانی سه یا پنج ساله باید تحت تعمیرات میان دوره و پایان دوره زیر نظر بازرس موسسه و دستگاه نظارت قرار گرفته و گواهینامه‌های معتبر برای آنان صادر شود.

سرسره تعمیرات شناور مجتمع بندر شهید رجایی با ظرفیت بالاکشیدن شناورهای تا تناژ ۱۵۰۰ تن در سال ۱۳۶۷ در مجاورت موج شکن شرقی این بندر احداث شد.

تخلیه ۲ نگله ۴۲۵ تنی در بندر شهید رجایی

آب‌اندازی همزمان چهار فروند شناور در بندرشهید رجایی/ 2 نگله به مقصد بوشهر بارگیری شد

معاون امور بندری و اقتصادی اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان نیز گفت: ۲ نگله با وزن مجموع ۴۲۵ تن، در منطقه وی‍ژه اقتصادی بندر شهید رجایی تخلیه شد.

«نگله» کلمه‌ای است در ظاهر هندی که در بنادر و گمرکات جنوب بسیار متداول است. با این توضیح که به واحد کالاهای بسته‌بندی نشده مثل یک شاخه تیر آهن یا یک شمش فلزی سنگین یا یک دستگاه ماشین بدون لفاف و حتی به یک دستگاه اتومبیل یا تراکتور نیز که اقلام مانیفست و بارنامه یک واحد را تشکیل می‌دهند، نگله می‌گویند.»

روح‌الله شاعلیا افزود: این ۲ محموله یاد شده هرکدام به وزن ۲۶۴ و ۱۶۱ تن مربوط به وزارت نفت بوده که به مقصد بوشهر در بندر شهید رجایی بارگیری شد.

به گفته معاون امور بندری و اقتصادی بنادر هرمزگان؛ این محموله‌ها با استفاده از یک فروند کرین بارج (نوعی شناور جرثقیل‌دار) و با استفاده از تجهیزات داخلی تخلیه و پس از تکمیل رویه گمرکی و بندری به مقصد بوشهر بارگیری شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha