۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۵۸
کد خبرنگار: 1197
کد خبر: 85480648
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

نخستین محموله مرغ همدان به عراق صادر شد

۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۵۸
کد خبر: 85480648
نخستین محموله مرغ همدان به عراق صادر شد

همدان- ایرنا- معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: نخستین محموله ۶۰ تنی مرغ تولیدی استان به عراق صادر شد.

به گزارش ایرنا، علی دولو روز شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در سنوات گذشته صادرات مرغ از همدان نداشتیم و این مهم با توجه به افزایش تولید و رکوردهای پی در پی جوجه‌ریزی محقق شده است افزود: یکی از سیاست‌های وزارتخانه، توسعه صادرات علاوه بر تامین نیاز استان و کشور است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان یادآور شد: این مهم در راستای حمایت از تولیدکنندگان است و برای کشور و استان ارزآوری به همراه دارد.

وی از تداوم برنامه صادرات مرغ تولیدی استان با اشاره به شرایط خاص و در وزن های مختلف خبر داد و اضافه کرد: روزانه بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ تن مرغ در استان عرضه می‌شود.

دولو خاطرنشان کرد: سال ۱۴۰۱ در مجموع ۲۶ میلیون قطعه جوجه‌ریزی، در سال ۱۴۰۲ حدود ۳۵ میلیون قطعه جوجه‌ریزی و در ۲ ماه اخیر حدود هفت میلیون جوجه‌ریزی انجام شده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته شاهد افزایش تولید بودیم گفت: امسال در مسیر جهش تولید قرار گرفته‌ایم به نحوی که جوجه‌ریزی در ۲ ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۲ میلیون قطعه‌ای داشته است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان افزود: هماهنگی‌ها، پیگیری‌ها و نظارت در روند جوجه‌ریزی با قوت انجام می‌شود از سوی دیگر همراهی و تعامل تولیدکنندگان در این عرصه جای قدردانی دارد به طوری که مصداق عینی جهش تولید با مشارکت مردم محقق شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha