خدمات الکترونیک قضایی سیار در ۱۵ استان ارائه می‌شود

تهران - ایرنا - مدیرعامل کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی از ارائه خدمات الکترونیک سیار در ۱۵ استان خبر داد و گفت که اجرای این طرح در حال توسعه و گسترش به سراسر استان‌ها است.

به گزارش ایرنا از کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، محمدرضا سلطانی درباره آخرین جزئیات اجرای طرح ارائه خدمات الکترونیک قضایی سیار، افزود: تاکنون خدمات سیار به بیش از ۱۵ استان با بیش از ۳۷ شهر و ۵۰ دفتر رسیده است و این توسعه همچنان ادامه دارد.

وی افزود: در این مدت بیش از ۲ هزار مورد درخواست خدمات سیار ثبت شده است که شامل تمام موارد از جمله دادخواست های بدوی و تجدید نظر و لوایح و شکواییه بوده و ثبت نام احراز هویت و ثنا بیشترین موارد درخواستی گزارش شده است.

ارائه خدمات الکترونیک قضایی «سیار» با محوریت سامانه ۱۴۷۰ با عنایت به سیاست‌های جاری دستگاه قضایی و آیین‌نامه جدید اجرایی دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، خدمت‌رسانیِ فناورانه با اولویت دقت و سرعت به عموم مردم در اسفند ۱۴۰۱، راه اندازی شد.

طرح خدمات الکترونیک قضایی سیار که با اولویت خدمت‌رسانی به جانبازان معزز، خانواده معظم شهدا، مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی کشور، معلولان و افراد کم‌توان در تهران آغاز شد، مشمولان با ارائه کارت مرتبط با نهادهای ذیربط می‌توانند از خدمات یادشده به صورت رایگان بهره‌مند شوند.

بر این اساس، در طرح خدمات الکترونیک قضایی سیار، برای جانبازان عزیز و خانواده معظم شهدا، برای سه گروه «الف_ والدین شهدا؛ ب_ فرزندان شهدا و ج_ جانبازان بالای ۲۵ درصد» هزینه دفتر به صورت رایگان محاسبه می‌شود؛ به عبارت دیگر، براساس مصوبه قوه قضاییه، تعرفه‌ خدمات الکترونیک قضایی سیار برای اعزام به محل، سه برابر تعرفه‌ غیرسیار است و هزینه‌ ایاب و ذهاب هم بر مبلغ تعرفه افزوده می‌شود که سه گروه والدین شهدا، فرزندان شهدا و جانبازان بالای ۲۵ درصد، با ارائه کارت ایثارگری می‌توانند از خدمات طرح سیار به صورت کاملا رایگان بهره‌مند شوند.

همچنین مرکز تماس پشتیبانی خدمات الکترونیک قضایی (سامانه ۱۴۷۰ بدون پیش‌شماره) با هدف پاسخِ صحیح و به‌موقع به پرسش‌های قضاییِ عموم مردم به‌ویژه وکلا، مشاوران حقوقی، کارشناسان رسمی دادگستری و … با هدف پیشگیری و چاره‌سازیِ حقوقی و نیز اعلام نشانی و مشخصات دفاتر خدمات الکترونیک قضایی کشور، نحوه دریافت نوبت، قرارداد الکترونیک وکلا و … همه روزه (به جز روزهای تعطیل) در ساعات اداری، پاسخگوی مخاطبان است.

براساس این گزارش محمد کاظمی‌فرد رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه، اسفند ۱۴۰۱ و در آستانه اجرای طرح خدمات الکترونیک قضایی سیار ضمن تجلیل از اجرای این طرح و قدردانی از دست‌اندرکاران، اعلام کرده بود: ارائه خدمات الکترونیک قضایی به صورت سیار از سوی دفاتر خدمات الکترونیک قضایی یکی دیگر از اتفاقات مثبتی است که به تازگی روی داده و به صورت آزمایشی در تهران آغاز شده و قصد داریم این نوع از خدمات را به سراسر کشور گسترش دهیم؛ در این شیوه دفاتر خدمات الکترونیک قضایی اجازه دارند خدمات خود را به صورت سیار ارائه دهند.

کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی با شعار «دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، از مردم برای مردم» در قالب بیش از ۱۲۰۰ دفتر با نیروهای متعهد و متخصص در سراسر کشور، در تحقق «قوه قضاییه هوشمند در تراز انقلاب اسلامی» در همکاری با مرکز آمار و فناوری اطلاعات دستگاه قضایی، همواره مشغولِ خدمت‌رسانی است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جامعه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha