امامان جمعه شهرستان های استان تهران در خطبه های نماز جمعه چه گفتند؟

تهران -ایرنا - امامان جمعه شهرستانهای استان تهران ضمن تبریک سالروز میلاد با سعادت امام رضا(ع) و دهه کرامت اعلام کردند: یکی از مولفه های قدرت در جهان جمعیت جوان هر کشور است که منبع تولید علم، امنیت، و ثروت و قدرت فزاینده است.

به گزارش خبرنگاران ایرنا، ائمه جمعه و جماعات شهرستان های استان تهران این هفته در نماز جمعه تاکید کردند: برای تحقق سیاست افزایش جمعیت کشور و تشویق خانواده ها به مقوله مهم فرزند آوری باید فایده تشکیل خانواده برای جوانان تبیین و شرایط ازدواج تسهیل شود.

تحقق سیاست افزایش جمعیت کشور نیازمند گفتمان سازی هدفمند است

امامان جمعه شهرستان های استان تهران در خطبه های نماز جمعه چه گفتند؟

حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم فتاح دماوندی امام جمعه دماوند در خطبه‌های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه اظهار داشت: ارتباط و همراهی با مردم درسی است که در سبک رفتار حکومتی باید از امام رضا (ع) بیاموزیم.

وی افزود: مردم همواره منبع قدرت بوده و هستند و مامون از این می ترسدی که بر اثر ارتباط مردم با امام رضا(ع) قدرت آن حضرت بیش از پیش شود لذا مامون سعی می‌کرد آن حضرت را از مردم جدا نگه دارد تا رابطه معنوی و عاطفی بین امام و امت قطع بماند.

حجت‌الاسلام والمسلمین دماوندی ادامه داد: دشمنان جمهوری اسلامی می‌خواهند مردم را با خود همراه کنند تا قدرت را در ایران به دست بگیرند، اما در مقابل، امام خمینی و امام خامنه‌ای همواره به مسئولین توصیه می‌کنند که در جمع مردم حضور داشته و به آنان خدمت کنند تا قدرت جمهوری اسلامی تقویت و دشمن به اهداف شوم خود نرسد .

خطیب جمعه دماوند خاطرنشان کرد: یکی از مولفه‌های قدرت در جهان، جمعیت جوان هر کشور است که منبع تولید علم، امنیت، ثروت و قدرت فزاینده است اما متاسفانه فرهنگ و تصور غلط فرزند کمتر زندگی بهتر که در اوایل دهه ۷۰ در ایران شکل گرفت هنوز از بین نرفته است .

حجت الاسلام دماوندی تصریح کرد: باید فایده تشکیل خانواده به فرزندآوری بیشتر برای جوانان تبیین و باید شرایط ازدواج تسهیل شود؛ علاوه بر اینکه دولت و مجلس باید امکانات اقتصادی تشکیل خانواده را فراهم کنند، متولیان فرهنگی هم باید سبک حفظ خانواده را به زوج‌های جوان بیاموزند.

وی اضافه کرد:اگر در فیلم‌ها و برنامه‌های صدا و سیمای جمهوری اسلامی قناعت و ساده زیستی و کم توقع بودن به عنوان یک فرهنگ برتر و ارزشمند مطرح و تبلیغ شود به مرور شاهد کاهش تجمل گرایی در زندگی‌ها خواهیم بود؛ اما تا زمانی که در فضای هنری و رسانه‌ای کشور و در سینما و تلویزیون خانه‌ها و زندگی‌های اشرافی و پر زرق و برق به عنوان یک ارزش و افتخار نشان داده شود شاهد گسترش ازدواج آسان و کم خرج نخواهیم بود .

دشمن درجنگ شناختی ازسلاح اعتماد زدایی بهره می‌برد

امامان جمعه شهرستان های استان تهران در خطبه های نماز جمعه چه گفتند؟

حجت الاسلام سید حسین حسینی امام جمعه شهرستان پردیس در خطبه‌های نمازجمعه این هفته گفت: درجنگ شناختی، دشمن ازچند سلاح اعتمادزدایی، ناامیدسازی جامعه، ناکارآمد نشان دادن حاکمیت، از بین بردن مشروعیت‌های جامعه و زیر سؤال بردن اعتبار نظام و حاکمیت در رأس یک کشوراستفاده می‌کند.

وی افزود: نخبگان، جامعه،اعتقادات و نگرش‌های مثبت نسبت به کشور،همگی نشانه‌های اصلی برای اصابت گلوله‌های شناختی وادراکی دشمن هستند.

حسینی ضمن تقدیراززحمات هیات‌های نظارت و اجرایی مرحله دوم انتخابات به نمیندگان توصیه کرد:تلاش مؤمنانه و دلسوزانه برای تشکیل و انتخاب هیأت رئیسه، اعضا و روسای کمیسیون‌ها به نمایندگان تازه نفس توصیه می شود.

امام جمعه پردیس ادامه داد: برخی ازمنتخبان سابقه نمایندگی دارند اما بخش زیادی هم برای اولین‌بار به بهارستان راه یافته‌اند و به باور ما اولین و مهمترین وظیفه؛ آشنایی عمیق با قانون اساسی و وظایف نمایندگی و اسناد بالادستی کشور و مهم‌ترازآن آشنایی عمیق با گفتمان امام راحل و رهبر حکیم انقلاب اسلامی است.

وی تصریح کرد: آشنایی با گفتان ولایت، جانمایی به دور از احساس و هیجان در کمیسیون های مجلس،تلاش مجاهدانه برای رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی را منتخبان مجلس در دستور کار خود قرار بدهند.

امام جمعه پردیس در ادامه ضمن گرمیداشت سالروز حماسه خرمشهر ادامه داد: ما در جنگ تحمیلی، خرمشهر را داشتیم که برای مردم و نظام، سقوط آن بسیار دردناک وجانگداز و فتح آن بسیارمبارک و مسرت‌بخش بود و به همین نسبت درجنگ شناختی و ادراکی، دشمن با هدف ایجاد اختلال درمحاسبات و تصمیمات ما، در صدد پیروزی در جنگ اراده‌ها و اشغال خرمشهراراده و عزم ما است.

حسینی با اشاره به منویات رهبری، افزود:مقام معظم رهبری فرمودند که راه مقابله با تمام جنگ‌های دشمن علی‌الخصوص جنگ شناختی امروز، استمرار راه شهدا و عمل کردن به درس آنها یعنی مجاهدت، ایستادگی ومقاومت است.

تلاش دشمن برای از بین بردن عزم و اراده مردم ایران است

امامان جمعه شهرستان های استان تهران در خطبه های نماز جمعه چه گفتند؟

حجت الاسلام سید سجاد موسوی امام جمعه بهارستان گفت: امروز در جنگ شناختی، عزم و اراده ملت ایران را مورد هدف قرار داده راه مقابله در جنگ شناختی هم استمرار راه شهدا، بصیرت، ایستادگی و ولایتمداری است.

امام جمعه شهرستان بهارستان با تبریک میلاد امام رضا (ع) افزود: یکی از مهمترین اقدامات امام رضا (ع) تبیین مساله توحید و ارتباط آن با ولایت بود، به طور کلی ایجاد جامعه اسلامی، ستیز با طاغوت و حاکمیت های غیرالهی از اصلی ترین ماموریت ها و اهداف ائمه اطهار (ع) بود، چون تا زمانی که طاغوت از جوامع انسانی و محیط افکار مردم طرد نگردد هیچ برنامه اصلاحی به سوی هدف خلقت قابل پیاده شدن نیست.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به نزدیک شدن آغاز به کار مجلس دوازدهم بیان داشت: تلاش برای رفع مشکلاتی اقتصادی و معیشتی و تحقق شعار سال و تبدیل شدن رقابت انتخاباتی به رقابت برای خدمت رسانی به مردم و حرکت در مسیر آرمان‌های اسلام و امامین انقلاب از انتظارات مردم از مجلس دوازدهم است قطعا حرکت در این مسیر موجب امید آفرینی در جامعه است.

حجت الاسلام با اشاره برگزاری اولین جشنواره قلب شهر در کشور و انتخاب ستاد نماز جمعه گلستان در بین تقریبا ۹۰۰ پایگاه نماز جمعه در سه محور (جهاد تبیین، معرفی کتاب و میز خدمت) به مردم ولایتمدار و دین دار تبریک گفتند و از اعضای ستاد نماز جمعه و دفتر امام جمعه و مسئولین که با نهاد نماز همکاری مستمر و خوبی دارند تشکر کردند و اظهار امیدواری کردند با برنامه ریزی و همراهی همه مجموعه شاهد ارتقای برنامه ها هم از نظر کمی و هم از نظر کیفی، خصوصا در جذب نوجوانان و جوانان باشیم.

برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی نیازمند جمعیت جوان هستیم

امامان جمعه شهرستان های استان تهران در خطبه های نماز جمعه چه گفتند؟

حجت الاسلام و المسلمین سید حسین حسینی نوری در خطبه های نماز عبادی سیاسی این هفته شهرستان شهریار اظهار داشت: قوی شدن کشور جزو هدفهای ماست این هدف از قرآن گرفته( و اعدوالهم ما استطعتم من قوة) بدین معنی که هر چه می توانید قوَت خود را زیاد کنید،این افزایش روز افزون توانایی ها خیلی وسیع تر از دامنه های قدرت و توان نظامی است،ابعاد قوت ابعاد وسیعی است که باید به جوانب مختلف آن پرداخت.

وی در ادامه گفت: یکی از پر اهمیت تمرین لازمه های پیشرفت و توسعه ‏،امنیت و استقلال کشور،داشتن جمعیت جوان و پویاست که لزوم توجه قوانین و مقررات و همچنین نیاز های این مهم یعنی جوانی جمعیت هم توسط مردم هم توسط دولت باید پیگیری شود تا در آینده نزدیک با پیری جمعیت رو برو نشویم.

امام جمعه شهرستان شهریار در ادامه خطبه های این هفته تصریح کرد:محورهای اصلی سیاست های کلی جمعیت،افزایش نرخ باروری,جوان سازی جمعیت,رفع موانع ازدواج,ایجاد تسهیلات فرزند آوری و توجه ویژه به مادران,فرهنگ سازی در فرزند آوری ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی در موضوع تکریم سالمندان,توانمند سازی جمعیت در سن کار و ... باید مورد اهمیت در هر زمان و هر لحظه شود،حرکت در مسیر این سیاست ها باید در راس امور همه دستگاه های متولی و عموم مردم باشد.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی نوری خاطر نشان کرد: جوانان فعلی ما دوران پیری سختی خواهند داشت چراکه با همین فرمان که در حال حرکت به سمت آینده هستیم و برخی جوانان ما از سیاست های جمعیتی دور شده اند ۳۰ سال آینده کسی نیست از آنها مراقبت کنند مگر اینکه الان به فکر فرزند آوری باشیم تا هرم سنی جمعیت مان به هم نریزد.

امام جمعه شهرستان شهریار در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: کاهش جمعیت جوان یکی از بحرانهای امنیتی برای کشورخواهد بود،برای دفاع از اقتدار،امنیت،تمامیت ارضی کشور نیازمند جمعیت جوان است برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی نیازمند جمعیت جوان هستیم،برای امنیت ملی،نشاط در جامعه ،حفظ نسل،نیازمند جمعیت جوان هستیم باید هر آنچه میتوانیم همانطور که خداوند در قرآن گفته است در همه امور و جوانب جامعه خود را قوی کنیم.

با تکیه بر فرهنگی که موجب آزادی خرمشهر شد بر مشکلات فائق می‌آییم

امامان جمعه شهرستان های استان تهران در خطبه های نماز جمعه چه گفتند؟

حجت الاسلام حجت الله اسماعیلی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قرچک که در مصلای نماز جمعه این شهرستان اقامه شد با اشاره به فرا رسیدن سوم خرداد، سالروز آزادی خرمشهر اظهار داشت: خداوند متعال در آیه ۲۵ سوره آل عمران به مؤمنان بشارت داده‌اند که اگر استقامت و تقوا پیشه کنید، با وجود آن که دشمن به سمت شما می‌آید، پروردگار، شما را با فرشتگان یاری می‌رساند و این وعده در جریان آزادی خرمشهر محقق شد.


وی گفت: در اصل در سوم خرداد، خداوند به کمک رزمندگان اسلام آمد و فتح الفتوحی به وجود آمد که در آن کفه ترازو مقابله با کفر به سمت ایران اسلامی سنگین شد.


وی تأکید کرد: در جنگ‌ شناختی،اقتصادی و سیاسی، تنها راه مقابله با دشمن و رسیدن به پیروزی، استمرار مجاهدت و ایستادگی در برابر استکبار است، زمانی که یک ملت ایمان را با عمل صالح و جهاد همراه کرد در همه میادین پیروز می‌شود و این اهرمی است که ما را در جنگ شناختی به پیروزی می‌رساند.


اسماعیلی تصریح کرد: امروز دشمنان قسم خورده نظام، از قدرت صبر و مقاومت مسلمین هراس دارند که نمونه بارز آن را می‌توان در مقاومت مردم مظلوم غزه مشاهده کرد که در آن، رژیم کودک کش اسرائیل با تمام تجهیزات و امکانات و همراهی آمریکای جنایتکار، حتی نتوانست حریف مردم این منطقه شود چرا که مسلمین از اراده و اعتقاد قوی برخورداند.
امام جمعه قرچک با اشاره به فرارسیدن ۳۰ اردیبهشت روز ملی جمعیت گفت: یکی از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب، مسئله فرزندآوری است چراکه این امر علاوه بر افزایش جمعیت، باعث تقویت ملی نیز می‌شود و از لحاظ روحی و محبت‌های فطری جامعه را تامین می‌کند.
وی تأکید کرد: موضوع فرزندآوری یک تکلیف شرعی و عقلی محسوب می‌شود.

لازمه فرزندآوری، فراهم کردن ازدواج آسان برای جوانان است

امامان جمعه شهرستان های استان تهران در خطبه های نماز جمعه چه گفتند؟

حجت الاسلام حسین قدوسی نژاد در خطبه‌های نماز جمعه ورامین که در مصلای صاحب‌الزمان(عج) اقامه شد اظهار داشت: امروز جامعه به فرزندآوری، نسل جوان و کارآمد نیاز دارد که لازمه تحقق این مهم، زمینه سازی برای ازدواج آسان جوانان است.


وی گفت: دشمنان قسم خورده نظام تلاش دارند تا در سایه تغییر فرهنگ، جمعیت جوان ایران اسلامی را کاهش دهند که قطعا مردم با عمل به تعالیم دینی و مسئولان با توجه به دغدغه‌ها رهبر معظم انقلاب و نیز عمل به قوانین وضع شده، این توطئه را نیز خنثی می‌کنند.


وی با اشاره به برگزاری کنگره ۱۲ هزار شهید استان تهران گفت: مردم شهرستان ورامین روز شنبه میزبان برگزاری کنگره شهدای دانش‌آموز استان تهران در حسینیه شهدای گمنام هستند و قطعا با حضور خویش در این مراسم، دین خود را به شهدا ادا می‌کنیم.


قدوسی نژاد همچنین با اشاره به جنایات رژیم جعلی اسرائیل در نوار غزه گفت: امروز شاهدیم که جهانیان علیه جنایات رژیم کودک کش اسرائیل بسیج شده‌اند و موج دفاع از فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا قابل تقدیر است.


وی افزود: تاکنون ۳ هزار دانشجو و استاد در دانشگاه‌های آمریکا دستگیر شدند و بوی تعفن حقوق بشر آمریکایی‌ها دنیا را فرا گرفته است.

افزایش جمعیت تأکید شده است

امامان جمعه شهرستان های استان تهران در خطبه های نماز جمعه چه گفتند؟

حجت الاسلام و المسلمین رضا جوکار امام جمعه پاکدشت در خطبه های این هفته نمازجمعه با اشاره به فرا رسیدن هفته جوانی جمعیت اظهارداشت: سیاست های کلی جوانی جمعیت از سوی مقام‌معظم رهبری ابلاغ شده و در این راستا از وزارت بهداشت و درمان و شبکه سلامت پاکدشت تقدیر و تشکر می کنم که در اجرای آن پرتلاش وارد شدند. اما برخی خانواده ها به بهانه فقر فرزند نمی اورند و برخی نطفه در شکم را از بین می برند که این نطفه کُشی مانند فرزند کشُی است. کشتن فرزندان فقط زنده به گور کردن نیست. خدای متعال می فرمایند ما هم رزق شما را می دهیم و هم رزق فرزندان شما را. بارداری بانوان آنچنان که در اسلام بیان شده مانند روزه دار بودن در روز و شبها به عبادت پرداختن است و هر زمان که به فرزند خود شیر می دهند به مانند آزاد کردن اسیری از فرزندان حضرت اسماعیل(ع) است.


وی در ادامه افزود: فرزنداوری تا دهه ۶۰ خوب بود اما دشمنان جنگ جمعیتی را در ایران اسلامی برای جلوگیری از لشکرسازی برای تحقق ظهور منجی عالم بشریت به راه انداختند و این جمعیت کم یک پروژه استکباری صهیونیستی که به همت خانواده های ایرانی باید برچیده شود.برای رشد جمعیتی ابتدا باید ازدواج آسان شکل بگیرد که بزودی ستاد ازدواج آسان در قرارگاه نمازجمعه کارخود را آغاز می کند تا شاهد موجی از ازدواج های آسان باشیم و در مرحله بعد تشویق به فرزنداوری مهم است که با اجرای کامل قانون حمایت از خانواده و جمعیت که در این مجلس مصوب و توسط دولت اجرایی شد انجام شد. باید به دقت موضوع جوانی جمعیت رشد و پیگیری شود زیرا اگر انجام نشود در ۳سال آینده از بحران جمعیتی به سونامی پیری جمعیت می رسیم و جای چاره اندیشی نمی ماند.


جوکار در ادامه به فرا رسیدن ماه خرداد و مناسبتهای داخل این ماه اشاره کرد و بیان کرد: خرداد ماه بسیار مهمی است از قیام خونین ۱۳۴۲تا خرداد ۶۱ که خرمشهر فتح شد و چه خرداد ۶۸ که بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران رحلت کرده و رهبر عزیز لنقلاب امام خامنه ای(حفظه الله) توسط شورای نگهبان تعیین شدند.


وی در ادامه خطبه های این هفته به سفر یک روزه ائمه جمعه جنوب شرق استان تهران به تصفیه خانه هفتم و سد ماملو اشاره کرد و مطرح کرد: در این سفر مسائل مختلف مورد ارزیابی قرار گرفت. مسئولان امور اب مجاهدانه در تامین و احصا آب و بهره گیری از چاه ها در عمق ۳۰۰متری برای پوشش آب به مردم تلاش می کنند و به شما اطمینان می دهم که اب ۷بار تصفیه می شود و نیازی به تصفیه مجدد ندارد اما بداتید که آب سدماملو ۱۰درصد است که فقط ۴درصد قابل برداشت است. لذا از شما شهروندان می خواهم در مصرف اب صرفه جویی کنیم زیرا با توجه به ذخیره آب در سدهای ماملو، لار و کرج آب با ما نامهربانی می کند.


وی در ادامه با اشاره به خدمات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در آستانه تشکیل مجلس جدید یک تقدیر و یک انتقاد از مجلس فعلی دارم. از نماینده مجلس شورای اسلامی پاکدشت تقدیر می کنیم که با جمع اوری ۱۶۳ امضا از نمایندگان با جداسازی پاکدشت از استان تهران مرکزی مخالفت کردند که این درخواست جمع کثیری از مردم، معتمدین و خانواده معظم شهداست. ما از دولت مردمی سیزدهم می خواهیم شتاب زده عمل نکند و با تشکیل کارگروهی متشکل از کارشناسان متخصص بی غرض و منصف در این موضوع ورود کنند.

خطیب نمازجمعه پاکدشت در ادامه به مصوبه تعطیلی شنبه ها در ایران اسلامی اشاره و خاطرنشان کرد: تعطیلی شنبه ها مخالفت جدی با تحقق شعارسال است زیرا پنج شنبه ها که نیمه تعطیل است و جمعه ها با توجه به کثرت زمانی روز برگزاری تماز جمعه و اجرای صله رحم است و شنبه نیز تعطیل شود شاهد ۳روز تعطیلی در کشور و مقابله با رشد تولید خواهیم بود.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha