۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۰:۴۵
کد خبر: 85479735
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

نقش اصناف در مقابله با جنگ اقتصادی دشمن بی‌بدیل است

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۰:۴۵
کد خبر: 85479735
نقش اصناف در مقابله با جنگ اقتصادی دشمن بی‌بدیل است

دماوند – ایرنا – قائم مقام وزیر صمت دراجلاسیه ۹۰۰ شهید اصناف شهرستان‌های استان تهران گفت: اصناف نقش بی بدیلی مقابله با جنگ اقتصادی دشمن و خنثی کردن آن ایفا می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا سیدمهدی فرحی، قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی شامگاه پنجشنبه در اجلاسیه ۹۰۰ شهید اصناف شهرستان‌های استان تهران که در حسینیه محله درویش شهرستان دماوند برگزار شد، اظهار کرد: ۹۰۰ شهید اصناف استان تهران ۱۱هزار شهید استان تهران و بیش از ۲۵۰هزار شهید انقلاب اسلامی برای حفظ آرمان‌های انقلاب جان خود را فدا کردند و امروز بدانید که دشمن وارد جنگ همه جانبه در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی و روانی شده و از هر ابزاری استفاده می‌کند تا پیروز میدان شود.

وی با بیان اینکه خاکریزهای ما امروز به خانه ها آمده و دشمن جنگ را به خانه‌ها کشانده است، خاطرنشان کرد: آمریکا امروز ۶ نیرو دارد که سه نیروی آن در زمین، هوا و دریا فعال است و سه نیروی دیگر آن در عرصه فضایی، سایبری و جنگ شناختی و افکار و اندیشه فعالیت می‌کند.

معاون وزیر صمت ادامه داد: ما با فرماندهی مقام معظم رهبری به سمت دفاع در مقابل جنگ با دشمن آمدیم و بدانید بزرگ‌ترین ابزار ما جهاد تبیین است و همه ما وظیفه داریم جهاد تبیین کنیم و خود را بزرگ بدانیم و در مقابل تهاجم فرهنگی قوی باشیم.

فرحی افزود: برگزاری بزرگداشت برای شهدا از مؤلفه‌های اصلی جهاد تبیین است و ما نیز در وزارت صمت تلاش جدی داریم که اهداف دشمن را در جنگ اقتصادی خنثی کنیم که در این راستا نقش اصناف کشور بی‌بدیل است تا شاهد توسعه اقتصادی در کشور باشیم.

وی افزود: در حال حاضر در کشور ۳ میلیون و ۳۰۰هزار واحد صنفی، ۲۰ میلیون نفر خانواده واحدهای صنفی که پشتیبان توسعه اقتصادی هستند، ۸۷۰شهرک صنعتی، ۸۰هزار صنعت کوچک و متوسط و ۲هزار صنعت بزرگ داریم که باید با قدرت کار کنند تا چرخ اقتصادی کشور حرکت کرده و روحیه شادابی ایجاد شود.

نقش اصناف در مقابله با جنگ اقتصادی دشمن بی‌بدیل است

به گزارش ایرنا در این مراسم رضا طاهرخانی فرماندار شهرستان دماوند هم اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، کنگره ۱۲ هزار شهید استان تهران برای نخستین بار سوم خردادماه در حرم مطهر امام راحل برگزار خواهد شد که در این راستا اجلاسیه ۹۰۰ شهید استان تهران به میزبانی شهرستان دماوند برگزار شد.

وی با بیان اینکه شهرستان دماوند در دوران دفاع مقدس ۶۰۰ شهید تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرده است، ادامه داد: در شهرستان دماوند افتخار داریم که شهیدان صدیفی به عنوان شهدای شاخص اصناف کشوری هستند.

طاهرخانی خاطرنشان کرد: همچنین افتخار داریم که خانواده معظم شهیدان سجادیان پنج نفر از اعضای خانواده خود، پدر به همراه چهار فرزند را در هشت سال دفاع مقدس تقدیم انقلاب و کشور کرده است.

وی ادامه داد: دو فرزند این خانواده در عملیات بیت المقدس در فاصله چند ساعت به شهادت رسیدند و این شهیدان افتخار شهرستان دماوند هستند.

نقش اصناف در مقابله با جنگ اقتصادی دشمن بی‌بدیل است

حجت‌الاسلام والمسلمین میرکریمی هم در این اجلاسیه اظهار کرد: دشمن می‌دانست تازمانی که تفکر امام راحل و انقلاب اسلامی زنده باشد، ایران اسلامی باقی می‌ماند اما جوانان کشور در هر شغلی و جایگاهی که بودند با همان تفکر و منطقی که از مکتب مسجد و حسینیه دریافت کردند پرچم راه هدایت را به دست گرفتند و جان خود را فدا کردند.

وی افزود: جنگ دیروز، جنگ مرز خاکی، هوایی و دریایی بود ولی جنگ امروز جنگ دیدگاه رسول الله و حضرت علی علیه السلام است تا تفکر مردم را تغییر دهند.

این مقام مسئول ادامه داد: دشمن می‌داند که امروز باید به جنگ آرمان‌ها برود و تفکرات را تغییر دهد و می‌داند تا اسلام اخلاق وجود دارد، جنگ تمام نشدنی است اما انقلابی که امام راحل ایجاد کرده متفاوت است و امروز آن اندیشه در دوران مقام معظم رهبری موجب تحقق وعده صادق می‌شود.

حجت‌الاسلام میرکریمی خاطرنشان کرد: جوانان کشورمان در هر لباسی که بودند به میدان آمدند و امروز افتخار کشورمان هستند و بدانید که شهدا کارخانه انسان سازی راه انداختند تا ما ساخته شویم و امروز هم در جنگ اقتصادی دشمن به بن بست خواهد رسید.

به گزارش ایرنا اجلاسیه ۹۰۰ شهید اصناف شهرستان‌های استان تهران به میزبانی دماوند شامگاه پنجشنبه، اجلاسیه ۹۰۰ شهید اصناف استان تهران به میزبانی شهرستان دماوند در حسینیه محله درویش برگزار شدو در این اجلاسیه، خانواده معظم شهدای شهرستان‌های استان تهران، مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی و اقشار مختلف مردم حضور داشتند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha