معاون هوانوردی کشور: کرمان نیازمند سرمایه‌گذاری در زیرساخت ناوگان هوایی است 

کرمان - ایرنا - معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه در حوزه شبکه سازی خطوط هوایی با مشکل مواجه هستیم گفت: شرکت‌های بزرگی در استان کرمان سرمایه گذاری کردند اما سرمایه گذاری بیشتر شرکت‌ها در تامین هوایی و زیرساخت ناوگان متناسب ضروری است و در این زمینه دولت زیرساخت فرودگاه را تامین کرده است.

به گزارش ایرنا، مرتضی دهقان روز پنجشنبه در پنل تخصصی توسعه صنعت گردشگری همایش آیدکس ۲۰۲۴ افزود: ۹۰ درصد پروازهای ما از ۱۵ فرودگاه کشور انجام می‌شود که یکی از آنها شهر کرمان است و چهار فرودگاه دیگر این استان پرواز کمی دارند.

وی با اشاره به فعالیت همه دولت ها در حوزه زیرساخت های کشور اظهار داشت: ۷۰ فرودگاه در کشور داریم که دولت های مختلف تا امروز آنها را ایجاد کرده اند و این زیرساخت ها در دولت سیزدهم نیز در حال گسترش است.

وی اظهار داشت: شمار فرودگاه ها و زیرساخت های کشور هزینه‌های نگهداری زیادی روی دوش دولت می گذارد و وظیفه ما استفاده از این سرمایه گذاری ها است و در این زمینه وجود پنج فرودگاه ظرفیت خوب استان کرمان را در این حوزه نشان می دهد.

معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری گفت: همچنین نیروی انسانی خوب و متخصص در حوزه هوایی، ایرلاین های خوب و ظرفیت آموزش تخصصی هوانوردی و خلبانی در استان کرمان وجود دارد.

دهقان ادامه داد: فرودگاه بدون هواپیما فایده ای ندارد، در زمان بازسازی ارگ بم، یک هواپیما اختصاصی ویژه فرودگاه بم خریداری شد اما برای فعالیت بیشتر فرودگاه ها، سرمایه گذاران برای این حوزه می توانند بازگشت تضمینی سرمایه را در زمان قابل قبول داشته باشند.

وی تصریح کرد: مالک و بهره بردار هواپیما متفاوت است و در این زمینه هر بنگاه به صورت مشارکتی می تواند مالک هواپیما شود، بدون دغدغه نگهداری و آموزش خلبان در اختیار بگیرد.

معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری گفت: بسیاری از ایرلاین های بزرگ اکنون بهره بردار هواپیما هستند و مالک نیستند لذا شرکت ها می توانند از ظرفیت این حوزه استفاده کنند.

وی با بیان اینکه بیشترین میزان ۵۵ درصد گردشگران خارجی از طریق هوایی تردد می کنند افزود: هدف سفر ۵۵ درصد گردشگران تفریح، ۲۸ درصد سلامت، پزشکی و مذهبی، ۱۱ درصد سفرهای تجاری و تخصصی و ۲۶ درصد مربوط به سایر سفرها است و استان کرمان با همه نعمات می تواند در همه موارد از این ظرفیت ها استفاده کند.

دهقان در ادامه با بیان اینکه ناآگاهی از فرصت های سرمایه گذاری باید تبدیل به آگاهی شود تصریح کرد: مورد بعدی اینکه بازگشت سرمایه حوزه گردشگری طولانی مدت است و سرمایه گذار باید منتظر باشد تا به سوددهی برسد.

رییس کمیسیون گردشگری اتاق ایران و پدر فرش ایران نیز گفت: زیرساخت ها به ویژه فرودگاه های کشور در شان کشور ما نیست لذا سرمایه کشور را باید در زیرساخت های ایران هزینه کنیم.

احد عظیم زاده افزود: فرش کرمان افت کرده و در چهار جلسه می توانم درآمد فرش کرمان را ۲ برابر کنم.

همایش کرمان آیدکس ۲۰۲۴ از ۲۴ اردیبهشت ماه به مدت چهار روز در محل دانشگاه هایتک ماهان کرمان در حال برگزاری است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha