۴۵۳ هکتار از زمین‌های ملی جونقان چهارمحال و بختیاری رفع تداخل و آزادسازی شد

شهرکرد - ایرنا - رییس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: رفع تداخل و آزادسازی ۴۵۳ هکتار از زمین‌های ملی به نفع کشاورزان، باغداران و مردم جونقان شهرستان فارسان انجام شد.

به‌گزارش ایرنا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری، حسین برزگر چهارشنبه شب با اعلام این خبر تاکید کرد: در راستای اجرای ماده ۵۴ قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور موضوع رفع تداخلات ناشی از اجرای قوانین و مقررات موازی تمامی زمین‌های شهر جونقان و مزارع تابعه در کمیسیون رفع تداخلات استان مطرح و به تصویب اعضای این کمیسیون رسید و در نهایت نتایج خوشایندی برای مردم حاصل شد.
وی افزود: در این راستا از ۱۳ هزار و ۵۷۵ هکتار از مساحت کل پلاک ثبتی، پنج هزار و ۲۵۰ هکتار به‌عنوان زمین‌های مستثنیات متعلق به اشخاص تثبیت شد که در نتیجه رفع تداخل و آزادسازی ۴۵۳ هکتار از اراضی ملی به کشاورزی و مسکونی در زمین‌های جونقان و مزارع تابعه به‌نفع اشخاص انجام شد.
وی یادآور شد: از این میزان ۴۳۴.۵ هکتار زمین‌های زراعی و باغی خارج از محدوده شهر و ۱۸.۵ هکتار برابر ۵۱۵ پلاک مسکونی بدون احتساب شوارع و معابر به‌نفع اشخاص در محدوده قانونی شهر جونقان رفع تداخل و آزادسازی شد.
رییس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: با تصویب و تعیین‌تکلیف این پلاک در کمیسیون رفع تداخلات استان علاوه بر رفع اختلافات چندین ساله اشخاص و دولت، زمینه صدور سند برای متصرفان قانونی میسر شد.
برزگر تاکید کرد: یک‌هزار و ۲۱۲ هکتار زمین‌های ملی نیز در قالب طرح‌های کشاورزی و غیرکشاورزی علاوه بر پنج هزار و ۲۵۰ هکتار اراضی تثبیت شده غیرملی برای اجرای طرح‌های تولیدی در سال‌های قبل به اشخاص واگذار شده که در دست بهره‌برداری است.
به گزارش ایرنا، یک چهارم تولید ناخالص داخلی و یک پنجم اشتغال استان به بخش کشاورزی وابسته است که از مجموع زمین‌های چهارمحال و بختیاری ۲۵۰ هزار هکتار برابر ۱۵ درصد سطح زیرکشت زمین‌های کشاورزی استان است.
هم‌اکنون ۷۹ هزار بهره‌بردار با تولید سالانه یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در چهارمحال و بختیاری فعال هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha