۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۸:۵۹
کد خبرنگار: 1197
کد خبر: 85478423
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

استاندار همدان: نگرانی از پیری جمعیت در کشور جدی است

۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۸:۵۹
کد خبر: 85478423
استاندار همدان: نگرانی از پیری جمعیت در کشور جدی است

همدان - ایرنا - استاندار همدان گفت: امروز نگرانی از پیری جمعیت به صورت جدی در بین همه مسوولان کشوری و همچنین آحاد مردم وجود دارد.

علیرضا قاسمی‌فرزاد روز چهارشنبه در مراسم دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت استان همدان افزود: آنچه امروز در زمینه کاهش جمعیت مبتلا به آن هستیم محصول توطئه طراحی شده دشمن طی سال‌های متمادی است.

وی ادامه داد: روند کاهش رشد جمعیت جوان کشور باید با تبیین عواقب آن برای نسل جوان کنترل و متوقف شود.
استاندار همدان با اشاره به اینکه در سال‌های نه چندان دور در هر خانواده تعداد زیادی فرزند وجود داشت، تاکید کرد: باید انگیزه و علاقه جوانان برای ازدواج و فرزندآوری افزایش یابد.
وی یادآور شد: در دوران دفاع مقدس شاهد بودیم که مادران در رفتن فرزندان شان به جبهه مخالفت نمی کردند که این مهم ناشی از فرهنگ اسلامی بود.
قاسمی فرزاد با تاکید بر تقویت بنیان خانواده خاطرنشان کرد: اهدای زمین از طرف دولت برای خانواده های سه فرزند به بالا برنامه ریزی شده که در استان همدان در حال اجراست.

در این مراسم معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی نیز در سخنانی گفت: دشمن تصمیم گرفته بنیان خانواده را از بین ببرد که در خیلی از کشورهای دنیا این اتفاق افتاده است.
رضا عزت زمانی بااشاره به اینکه امروز در برخی کشورها چیزی به نام خانواده وجود ندارد، مدعی شد: برخی شرکت‌ها در جهان وجود دارد که اعضای خانواده را برای برگزاری مراسم به صورت ساعتی اجاره می دهند.
وی یادآور شد: عاملی که زمانی در کشور باعث طرح کنترل جمعیت شد، عامل فرهنگی بود و نهضت عمومی برای حل مشکلات فرهنگی و اقتصادی افزایش فرزندآوری نیز باید شکل بگیرد.

در این مراسم همچنین از مدیران و فعالان در زمینه افزایش فرهنگ جوانی جمعیت قدردانی شد.
.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha