طرح درمان رایگان کودکان در ۱۵ بیمارستان‌ خراسان جنوبی اجرا شد

بیرجند - ایرنا - سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: طرح رایگان شدن درمان کودکان زیر هفت سال در ۱۵ بیمارستان دولتی استان خراسان جنوبی از ابتدای اردیبهشت ماه امسال اجرایی شده است.

دکتر مهیار محمدی فرد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح با مصوبه دولت در راستای برنامه حمایت از خانواده و ثبت و تبادل پرونده‌های الکترونیک شیرخواران و کودکان زیر هفت سال به مرحله اجرا رسیده است.

وی با تاکید بر اینکه تمامی شیرخوارگان و کودکان زیر هفت سال مشمول این مصوبه هستند اظهار کرد: برای استفاده از خدمات درمانی رایگان در مراکز دولتی باید شخص بیمه پایه داشته باشد.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به اینکه بیمه پایه شامل تامین اجتماعی، خدمات درمانی و بیمه نیروهای مسلح است گفت: اگر کودکی بیمه پایه نداشته باشد باید استحقاق سنجی و سپس بیمه شود که بعد از آن مشمول طرح درمان رایگان کودکان زیر هفت سال خواهد شد.

وی بیان کرد: کودکان زیر هفت سال که اسفند ۱۴۰۲ بستری بودند و تاریخ ترخیص آنان سال ۱۴۰۳ است نیز مشمول این طرح می‌شوند.

محمدی فرد افزود: این طرح در راستای سیاست‌های دولت برای ارائه خدمات درمانی مناسب و ارزان قیمت به آحاد مردم اجرایی شده است و اثرات خوبی دارد.

وی گفت: بخش تخصصی کودکان در بیمارستان ولیعصر (عج) بیرجند فعال است اما درمانگاه‌ها و کلینیک‌ها در سایر بیمارستان‌های دولتی استان نیز این خدمات رایگان را ارایه می‌دهند.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ادامه داد: درمان بیماران حوادث ترافیکی در بیمارستان امام رضا (ع) و بیماران سخت درمان در بیمارستان ایران مهر بیرجند است.

وی عنوان کرد: طرح درمان رایگان کودکان زیر هفت سال در بیمارستان‌های قاین، فردوس، طبس، زیرکوه، سربیشه، نهبندان، بشرویه و سرایان که دولتی هستند نیز اجرا می‌شود.

محمدی فرد گفت: بخش‌های خدمات رفاهی ویژه مشمول این برنامه نیست و حمایت از خدمات سرپایی صرفا مطابق با بسته بیمه پایه و معادل ۱۰۰ درصد هزینه خدمات تحت پوشش توسط سازمان بیمه پایه خواهد بود.

پیشنهاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مبنی بر درمان رایگان کودکان زیر هفت سال در مراکز دولتی، در هیات دولت به تصویب رسید و بر این اساس به همه بیمارستان‌های تحت پوشش وزارت بهداشت ابلاغ شده که درمان این دسته از بیماران رایگان است.

رایگان شدن همه خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر هفت سال در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت که در هیات دولت تصویب شده بود، به بیمه‌های پایه ابلاغ شده و همه سازمان‌های بیمه‌گر پایه مکلف به پرداخت ۱۰۰ درصد تعرفه دولتی برای خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر هفت سال از جمله معاینه، آزمایشگاه، تصویربرداری، توانبخشی همچنین استفاده از کیت غربالگری نوزادان در مراکز دولتی دانشگاهی سراسر کشور هستند.

استان خراسان جنوبی با ۱۱ شهرستان و یک دانشگاه علوم پزشکی، دارای ۱۵ بیمارستان دانشگاهی است که هزار و ۴۷۲ تخت فعال دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha