۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۴۹
کد خبرنگار: 2204
کد خبر: 85474316
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲ واکسن جدید به نظام ایمن‌سازی خراسان جنوبی افزوده شد

۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۴۹
کد خبر: 85474316
۲ واکسن جدید به نظام ایمن‌سازی خراسان جنوبی افزوده شد

بیرجند- ایرنا- طرح ادغام واکسن‌های جدید روتاویروس و پنوموکوک در خراسان جنوبی همزمان با ۱۰ استان کشور به صورت وبیناری با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افتتاح شد.

به گزارش ایرنا، رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند روز یکشنبه در این مراسم که در محل مرکز خدمات جامع سلامت شهید آوینی بیرجند برگزار شد گفت: پنوموکوک یک باکتری است که عمدتا ریه را درگیر کرده و باعث عفونت می‌شود.

سید محمد موسوی میرزایی با اشاره به اینکه روتاویروس هم از مهمترین عوامل عفونت گوارشی و بروز اسهال در کودکان است ادامه داد: این ویروس سالانه موجب بروز موارد زیادی از عفونت‌های منجر به بستری در بیمارستان شده و واکسیناسیون از آن جلوگیری می‌کند.

وی عنوان کرد: واکسیناسیون روتاویروس در ۲ استان و پنوموکوک در ۱۰ استان کشور از امروز اجرایی شده که خراسان جنوبی جزو این استان‌ها است.

۲ واکسن جدید به نظام ایمن‌سازی خراسان جنوبی افزوده شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: هزار و ۳۰۰ کودک خراسان جنوبی مشمول این طرح شده‌اند که واکسیناسیون آنان در دو ماهگی، چهار ماهگی و یک سالگی انجام می‌شود.

وی بیان کرد: حدود ۱۰ هزار دز واکسن وارد استان شده و در تمامی شبکه‌های بهداشتی و درمانی تحویل و اولین دز آن به صورت کشوری در مرکز خدمات جامع سلامت شهید آوینی بیرجند تزریق خواهد شد.

موسوی میرزایی ادامه داد: امید است با گسترده‌تر شدن این واکسیناسیون در کشور شاهد کاهش آمار بستری‌های ناشی از عفونت در بیمارستان‌ها باشیم.

وی گفت: جامعه پزشکی امروز در کنترل بسیاری از بیماری‌های عفونی همچون آبله مرغان، سرخک، سرخچه و کرونا موفق بوده که مهمترین عامل آن واکسیناسیون است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: پوشش واکسیناسیون کودکان در استان بالای ۹۸ درصد است و از این حیث جزو ۱۰ استان برتر کشور هستیم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha