معاون امور هنری: حمید نیلی ساختار تئاتر را به خوبی می‌شناسد

تهران- ایرنا- مراسم تودیع کاظم نظری و معارفه حمید نیلی مدیر کل اداره هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

به گزارش ایرنا از معاونت هنری، مراسم تودیع کاظم نظری و معارفه حمید نیلی به عنوان مدیرکل اداره هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با حضور محمود سالاری معاون امور هنری و جمعی از مدیران معاونت، دیروز سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ در سالن اجتماعات معاونت هنری برگزار شد.

محمود سالاری معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ابتدای این نشست با اشاره به زحمات کاظم نظری بیان کرد: ما در هفته گذشته با یکی از بهترین یاران معاونت خداحافظی کردیم و نتوانستیم همراهی او را تا انتها داشته باشیم. کاظم نظری در بحرانی‌ترین لحظات کشور که برخی کمر بسته بودند تا جمهوری اسلامی ایران سرافکنده شود، کنار پرچم مقدس ایران ایستاد و مقاومت مردانه کرد و اجازه نداد این پرچم زمین بیافتد و این راه را باز کرد و سدها را شکست تا جشنواره‌های دیگر سرپا شوند. وقتی جشنواره تئاتر فجر برگزار شد و به فرجام نیک رسید، جشنواره‌های بعدی در سال پرتنشی که داشتیم برگزار شد و سال بعد نیز بسیاری از آن حواشی را دیگر نداشتیم.

معاون امور هنری: حمید نیلی ساختار تئاتر را به خوبی می‌شناسد
مراسم تودیع و معارفه مدیرکل اداره هنرهای نمایشی

او ادامه داد: امیدوارم ایشان همچنان در شوراهای ما از جمله، شورای ارزشیابی هنرمندان تئاتر ما که از مهم‌ترین شوراهای ما است حضور داشته باشد. همچنین در شوراهای مشورتی از حضورشان بهره خواهیم برد.

سالاری در ادامه درباره حمید نیلی مدیرکل جدید مرکز هنرهای نمایشی نیز گفت: خوشحالیم که حمید نیلی که سال‌ها همراه تئاتر بوده، این ساختار را خوب می‌شناسد و از تولیدکنندگان این حوزه بوده در کنار ما قرار گرفته است.

معاون امور هنری در بخش دیگری از صحبت‌هایش اظهار کرد: بدنه تئاتر انقلابی نحیف است و حضور همه دوستانی که در این عرصه حضور دارند و جهادگر هستند مغتنم است. بچه‌هایی که در جبهه انقلاب در حوزه هنر فعال هستند به معنای واقعی جهادگرند، چرا که هم کار می‌کنند و هم بداخلاقی‌هایی که ضدانقلاب با آنها می‌کند را تحمل می‌کنند. حضور حمید نیلی که در زمینه‌های گوناگون میدان تئاتر چه در انجمن هنرهای نمایشی و اداره تماشاخانه و چه در تولید فعالیت داشته، بسیار ارزشمند است. او طراوات و شادابی تئاتر را می‌تواند تداوم دهد تا شاهد اتفاقات خوبی باشیم.

معاون هنری در پایان گفت: از هر دو بزرگوار تشکر می‌کنم و امیدوارم انقلاب اسلامی و مدیران ارشد وزارت فرهنگ قدر نیروها و منابع انسانی را بدانند، چرا که سرمایه‌های انسانی همه داشته‌های این سرزمین هستند. یافتن انسان کارا که سرمایه باشد، کار بسیار سختی است و باید از آنها مراقبت کرد.

کاظم نظری مدیر کل پیشین هنرهای نمایشی نیز در سخنانی اظهار کرد: از همه دوستان و همکارانم و از آقای سالاری که از من حمایت کردند تشکر می‌کنم. من سرباز این وطن هستم چه اینجا و چه در دانشگاه. هرکاری اگر انجام شده است ابتدا عنایت خداوند بوده و دوم محبت عزیزان در معاونت و همکاران خوبم در انجمن نمایش و اداره کل هنرهای نمایشی است.

او ادامه داد: ما وظایف خود را انجام دادیم. در حین کار گاهی مشکلاتی پیش می‌آید که امیدوارم این کاستی‌ها را بر من ببخشید. حمید نیلی در این مدت در کنار ما بودند و تجربیات خوبی دارند و قطع به یقین می‌تواند ادامه دهنده باشد و این مسیر را به سر منزل مقصود برساند.

معاون امور هنری: حمید نیلی ساختار تئاتر را به خوبی می‌شناسد
مراسم تودیع و معارفه مدیرکل اداره هنرهای نمایشی

حمید نیلی مدیرکل هنرهای نمایشی نیز گفت: به آقای نظری خسته نباشید می‌گویم. قبل از این اتفاق از او کسب اجازه کردم. از اعتمادی که اقای سالاری به من کردند ممنونم و امیدوارم این اعتماد ادامه داشته باشد.

او در ادامه ضمن درخواست حمایت از معاونت برای اداره بهتر تئاتر بیان کرد: امیدوارم در بحث بودجه مورد حمایت قرار بگیریم و استان‌ها نیز در این زمینه تقویت شوند. به نظرم تفاهم‌نامه‌ها نیز می‌تواند در این زمینه اثربخش باشند. امیدوارم در سال آخر دولت، بتوانیم بودجه هنرهای نمایشی را افزایش دهیم تا سال‌های بعد اتفاقات بهتری رخ دهد.

در انتهای این جلسه نیز هدیه‌ای از سوی معاونت هنری به کاظم نظری تقدیم و حکم حمید نیلی نیز به وی اعطا شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha