۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۴۱
کد خبر: 85477587
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

زیرساخت تولید سه هزار مگاوات برق خورشیدی در کرمان فراهم شد

کرمان - ایرنا - استاندار کرمان گفت: در بحث فراهم‌ کردن زیرساخت‌های تولید انرژی پاک و خورشیدی چهار هزار و ۵۰۰ هکتار زمین برای تولید سه هزار مگاوات برق از این نوع آماده شده است.

به گزارش ایرنا، محمدمهدی فداکار روز چهارشنبه در نشست های همایش فرصت های سرمایه گذاری استان کرمان با عنوان آیدکس ۲۰۲۴ تصریح کرد: استان کرمان به لحاظ ارتفاع و زاویه تابش خورشید از بهترین مکان های تولید انرژی پاک در کشور محسوب می شود.

وی افزود: ماده اولیه سیلیس که مورد نیاز ساخت تجهیزات خورشیدی است به حد کافی در استان کرمان وجود دارد و چند معدن داریم که به شرط فرآوری واگذار می شود و متقاضی نیز برای آن وجود دارد.

استاندار کرمان خاطرنشان کرد: سرمایه گذاری خوبی در استان در این حوزه ایجاد شده است و در برخی مناطق تا ۶ کیلو وات ساعت ظرفیت تولید انرژی خورشیدی وجود دارد.

انرژی خورشیدی در بخش کشاورزی

وی ادامه داد: موتور پمپ های کشاورزی چون در تابستان خاموش می شوند به محصولات کشاورزی آسیب وارد می شود و آمادگی وجود دارد که با کمک مالکان و کشاورزان تجهیزات برق خورشیدی در این محل ها نصب شود.

کارخانه تولید تجهیزات

فداکار بیان کرد: کارخانه تولید تجهیزات انرژی خورشیدی در ماهان نیز در حال احداث است و تا چهار پنج سال آینده عدد بسیار خوبی در حوزه انرژی پاک کرمان ایجاد می شود.

به گزارش ایرنا همایش فرصت های سرمایه گذاری با عنوان کرمان آیدکس ۲۰۲۴ با هدف گذر از اقتصاد منبع پایه به دانش و فناوری، با ارائه ۲۵۰ پروژه به ارزش ۲۰۰ همت فرصت سرمایه گذاری و تامین نیازهای توسعه در بخش های مختلف از عصر دوشنبه به مدت چهار روز در ماهان شهرستان کرمان گشایش یافت.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha