۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۲۰:۳۱
کد خبر: 85477244
T T
۳۹۸ نفر

برچسب‌ها

استرداد اتباع غیرمجاز شهرستان رباط‌کریم به کشورشان

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۲۰:۳۱
کد خبر: 85477244
استرداد اتباع غیرمجاز شهرستان رباط‌کریم به کشورشان

رباط کریم-ایرنا، مدیر کل اتباع خارجی استان تهران از اجرای طرح ضربتی جمع آوری اتباع غیرمجاز در رباط کریم خبر داد و گفت: در راستای اجرای این طرح اتباع بیگانه غیر مجاز ساکن در این شهرستان شناسایی و به کشورهای خود استرداد شدند.

به گزارش ایرنا، احسان حیدری عصر روز سه شنبه در خصوص این طرح در استان تهران به خبرنگار ایرنا گفت: اجرای طرح جمع آوری و بازگشت اتباع غیرمجاز با همکاری مجموعه فرمانداری، دادستانی و فرماندهی انتظامی شهرستان انجام و اتباع غیرمجاز جمع آوری می‌شوند.

وی افزود:در این طرح افراد غیر مجاز دستگیر شده برای بازگشت به کشور هایشان در اردوگاههای مراقبتی به‌ صورت موقت اسکان وبعد طی مراحل اداری به کشور متبوع تحویل می‌ گردند.

مدیرکل اتباع خارجی استانداری تهران بیان داشت:باتوجه به مصوبات استان تهران و شورای تامین، طرح مذکور به صورت دوره ای در کل استان تهران اجرا ودر روز های عادی هم نیروهای انتظامی افراد غیرمجاز را دستگیر وتحویل اردوگاه می دهند.

حیدری تصریح کرد در طرح جمع آوری اتباع ۲۴۹ نفر از این افراد غیرمجاز شهرستان رباط‌کریم در شهرک های صنعتی و روستاهای شهرستان رباط‌کریم دستگیر و از این تعداد ۱۰۳ نفر به دلیل داشتن مدارک قانونی آزاد و مابقی جهت طی مراحل قانونی تحویل اردوگاه مراقبتی شدند.

وی افزود: پس از تحویل این افراد به اردوگاه مراقبتی، اقدامات لازم برای بازگشت این افراد انجام خواهد شد.

سرپرست اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری تهران در خصوص اجرای تداوم پیگیری و اجرای طرح ضربتی جمع آوری اتباع غیر مجاز در کل استان تهران گفت: این اقدام تا پایان طرح در دستور کار این اداره کل خواهد بود.

وی همچنین در ادامه بیان داشت:این طرح با حضور بازرسان اداره کار صورت می‌گیرد ودر صورت استفاده صنوف وشرکت ها از اتباع فاقد مجوز کار پنج برابر حقوق روزانه جریمه و در صورت استنکاف برابر ماده ۱۸۱ قانون کار به ۹۰ تا ۱۸۱ روز حبس در محاکم قضایی برخورد خواهد شد.

شهرستان رباط کریم با سه شهر پرند، نصیرشهر و آدران در جنوب غرب استان تهران واقع شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha