۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۲۰:۰۶
کد خبرنگار: 965
کد خبر: 85477230
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرماندار: فضای رسانه ای شوش نیازمند ساماندهی است

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۲۰:۰۶
کد خبر: 85477230
فرماندار: فضای رسانه ای شوش نیازمند ساماندهی است

دزفول – ایرنا – فرماندار شوش با اشاره به تشکیل شورای اطلاع رسانی این شهرستان گفت: فضای رسانه ای شوش و ارتقای سواد رسانه ای و آموزشی فعالان رسانه ای، خبری و روابط عمومی ها نیازمند ساماندهی است و در این راستا شورای اطلاع رسانی این شهرستان مسوولیت دارد.

به گزارش ایرنا، محسن حویزه عصر سه شنبه در نخستین همایش روابط عمومی ادارات و شرکت های شوش در سالن شهید سلیمانی فرمانداری این شهرستان، با اشاره به نقش برجسته روابط عمومی ها در دنیای رسانه ای امروز گفت: هماهنگی و همراهی هر چه بیشتر افکار عمومی و روابط سازمانی از جمله وظایف مهم روابط عمومی دستگاه ها و شرکت هاست.

وی ادامه داد: معرفی دستاورد دستگاه ها، رصد نظرات ارباب رجوع و مردم، مسوولیت اجتماعی، برگزاری رویدادهای مختلف، کمک به سازمان برای خروج از بحران ها، و ارتباط با رسانه ها از جمله وظایف مهم و مطالبه های جدی از روابط عمومی دستگاه های شهرستان است.

فرماندار شوش با بیان اینکه متاسفانه بسیاری از ادارات شوش با وجود اقدام های بزرگ انجام شده در معرفی این دستاوردها ناموفق بوده‌اند گفت: شرکت توزیع برق شوش در زمینه پشتیبانی، تعمیر، تعویض و تقویت شبکه، انقلاب بزرگی در ابن شهرستان رقم زده ولی متاسفانه این دستاوردها تا کنون به خوبی معرفی نشده است.

وی ضعف اطلاع رسانی را مهم ترین چالش دستگاه های دولتی دانست و گفت: عیار روابط عمومی ها در بحران سنجیده می شود که متاسفانه در بحران ها چیزی که ناپدید می شود روابط عمومی دستگاه هاست.

حویزه ادامه داد: شرکت های تولیدی در ازای همزیستی در کنار شهرها باید به مسوولیت های اجتماعی خود در قبال شهروندان آن شهر عمل کنند و در این زمینه نقش روابط عمومی شرکت ها بسیار برجسته است.

وی با اشاره به مطالبه ها از روابط عمومی ها گفت: شفافیت در انتقال مسائل، رصد اخبار مرتبط با دستگاه، پاسخگویی به موقع و جلوگیری از نشر شایعه، روایتگری اول رویدادها، ارایه صادقانه حقایق، اطلاع رسانی به موقع و سریع از جمله انتظارات و مطالبه های از روابط عمومی دستگاه ها و شرکت های شهرستان است.

وی با تاکید بر لزوم برگزاری دوره های آموزشی برای خبرنگاران، روابط عمومی و فعالان رسانه ای شوش با بهره گری از اساتید برجسته کشورری،‌ادامه داد: تمام افراد علاقه‌مند به فعالیت رسانه ای در این شهرستان باید ضمن بستر سازی برای فعالیت آنها، نسبت به اخذ مجوزهای قانونی اقدام کنند.

فرماندار: فضای رسانه ای شوش نیازمند ساماندهی است

کار رسانه ای در شوش باید شناسنامه دار شود

مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شوش نیز در این نشست با تاکید بر لزوم رصد اخبار مرتبط توسط روابط عمومی همان دستگاه گفت: پاسخگویی به موقع و جلوگیری از نشر شایعه، تعامل بین بخشی میان دستگاه ها، افزایش سطح آگاهی و همچنین ارتقای ارتباط با مردم از جمله انتظارات از روابط عمومی دستگاه ها در این شهرستان است.

علیرضا چرخابی با بیان اینکه شورای اطلاع رسانی شوش به عنوان نخستین شورای اطلاع رسانی استان راه اندازی شده است گفت: این شورا برای ارتقای سواد رسانه ای خبرنگاران و فعالان رسانه ای و روابط عمومی ها گام هایی را آغاز کرده که تکمیل آن نیازمند همراهی همه فعالان این عرصه است.

وی با اشاره به ضعف اطلاع رسانی در دستگاه های این شهرستان افزود: کارهای بزرگی توسط دستگاه های مختلف شوش در حال انجام است که متاسفانه به دلیل اطلاع رسانی نکردن این اقدام ها، بسیاری از مردم از این دستاوردها بی اطلاع هستند.

مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شوش با تاکید بر لزوم اخذ مجوز برای فعالیت پایگاه های خبری و کانال های اطلاع رسانی فعال در شبکه های اجتماعی گفت: تمام کانال های خبری که در فضای اجتماعی و مجازی فعالیت می کنند بر اساس شیوه نامه جدید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تا پایان اردیبهشت ماه ملزم به گرفتن مجوز هستند.

وی با بیان اینکه کار رسانه ای در شوش باید شناسنامه دار شود اظهار کرد: تمام پایگاه های خبری فعال در شوش باید در سامانه جامع رسانه‌های کشور مشخصات خود را ثبت کنند.

چرخابی با اشاره به پیگیری های انجام شده برای ایجاد نمایندگی خانه مطبوعات استان در شوش گفت: هر شهرستانی که ۲۰ عضو در خانه مطبوعاتی داشته باشد می تواند دفتر نمایندگی داشته باشند و پیگیری های فراوانی انجام شده تا نخستین دفتر نمایندگی خانه مطبوعات خوزستان در شوش ایجاد شود.

به گزارش ایرنا، از بیست و پنجم تا سی و یکم اردیبهشت‌ ۱۴۰۳ به عنوان هفته روابط عمومی نامگذاری شده است. این هفته مجالی برای گوشزدکردن اهمیت وجود روابط عمومی در هر نهاد و سازمانی است، چرا که در دوره کنونی که «عصر بمباران اطلاعات» است، روابط عمومی‌ها به عنوان یک حلقه ارتباطی میان مردم و دستگاه ها نقش مهمی در ارایه عملکرد تلاش‌ها و امیدآفرینی در جامعه و همچنین انتقال مسایل و مشکلات مردم به مدیریت مجموعه را بر عهده دارند.

ارتقای جایگاه، امنیت شغلی، تثبیت ساختار سازمانی قانونمند، تخصیص ردیف اعتباری، تقویت نیروهای متخصص، توجه به آموزش، به روزرسانی تجهیزات و همراهی مدیران بالادستی از مهمترین مطالبه‌های مطرح شده روابط عمومی های حاضر در این نشست بود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha