۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۰:۵۶
کد خبرنگار: 936
کد خبر: 85477178
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نمایشگاه تخصصی صنایع و ماشین آلات چوب و یراق آلات در اصفهان گشایش یافت

اصفهان- ایرنا- بیست و دومین نمایشگاه تخصصی صنایع و ماشین آلات چوب و یراق آلات روز سه شنبه با حضور تولیدکنندگانی از ۶ استان کشور در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان گشایش یافت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان در آیین افتتاحیه این نمایشگاه گفت: بیش از ۵۰ تولیدکننده، توزیع کننده و تجاری از استان‌های تهران، اصفهان، مازندران، مشهد، فارس و البرز در این رویداد حضور دارند و محصولات و خدمات خود را ارائه می‌کنند.

احمدرضا طحانیان خاطرنشان کرد: این نمایشگاه تخصصی در فضای حدود هفت هزار و ۸۰۰ متر مربع و با ۶۵ غرفه شاخص طراحی شده است.

وی ادامه داد: همچنین این نمایشگاه با حضور و حمایت اصناف مرتبط سازماندهی و تلاش شده است تا بیشترین فرصت‌ها در اختیار تولیدکنندگان قرار گیرد تا بتوانند از این طریق بازار خود را گسترش و رونق دهند.

طحانیان خاطرنشان کرد: این رویداد فرصتی مناسب برای رونق فعالیت های تجاری در این صنعت و تأمین نیازهای شهروندان در این عرصه خواهد بود.

وی با بیان اینکه صنعت چوب یکی از قدیمی ترین و حیاتی ترین صنایعی است که بشر آن را ایجاد کرد و طیف وسیعی از نیازهای خود را در طول تاریخ از طریق توسعه و تغییر شکل آن مرتفع کرد افزود: صنعت چوب امروزه بخش مهمی را در سراسر جهان شامل می‌شود و کاربرد آن در مصالح ساختمانی و به منظور تهیه وسایل منزل یا استفاده تزئینی سهمی وسیع تر در زندگی بشر یافته است.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان با اشاره به اینکه این صنعت همانگونه که از نیاکان ما میراث رسیده است همواره در زیست بشر حضوری پررنگ داشته است اظهار داشت: اگرچه در گذشته شغل نجاری وابسته به مهارت دست بشر بود اما سرعت رشد فناوری و نفوذ نوآوری در تمامی صنایع سبب تحول چهره آنها شده است و اکنون حتی سنتی‌ترین صنایع نیز از تغییر و به روزرسانی فناوری ناگزیر هستند تا کارآیی و کیفیت را بهبود بخشند.

به گفته وی، ورود چوب به عرصه صنعتی استفاده از آن را تسهیل کرد و با به کارگیری ابزار و ماشین آلات از یک سو و اضافه کردن یراق آلات از سوی دیگر کیفیت بهره گیری از این ماده اولیه به نحو چشمگیری متحول شد و تنوع کاربری آن افزایش یافت.

طحانیان گفت: بیست و یک دوره گذشته این نمایشگاه بصورت تلفیقی در کنار نمایشگاههای دیگر برگزار شده اما بیست و دومین دوره و بزرگترین نمایشگاه صنعت چوب و ماشین آلات و مواد اولیه و یراق آلات این رویداد برای نخستین بار بصورت تخصصی در استان اصفهان برگزار شده که از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

به گزارش ایرنا، بیست و دومین نمایشگاه تخصصی صنایع و ماشین آلات چوب و یراق آلات از امروز سه شنبه بیست و پنجم تا جمعه بیست و هشتم اردیبهشت سالجاری از ساعت ۱۵ تا ۲۱ در محل دایمی برگزاری نمایشگاه اصفهان در منطقه روشن‌دشت در حال برگزاری است.

عملیات اجرایی نمایشگاه بین‌المللی استان اصفهان آذر سال ۹۴ با حضور وزیر امور خارجه وقت در منطقه روشن‌دشت شروع شد، این نمایشگاه طبق فناوری‌ها و استانداردهای نمایشگاه‌های مونیخ، دوبی و کیش طراحی و ساخته شده است.

این مجموعه طبق آخرین مدل نمایشگاهی جهان شامل یک سالن پیوسته با قابلیت تفکیک به سه سالن پنج هزار متری پیوسته طراحی و ساخته شده و از فضاهایی مانند ساختمان رجیستری، پاویون مذاکرات بین‌المللی، سالن گردهمایی‌ها و نشست‌های خبری، سالن‌های مذاکره، مجموعه رستوران‌ و کافی‌شاپ، توفقگاه متمرکز و فضای باز برگزاری نمایشگاه برخوردار است.

این مجموعه ۱۷ هزار مترمربع فضای نمایشگاهی ساخته شده دارد و نخستین شهرک نمایشگاهی کشور به شمار می‌رود.

مساحت زمین پروژه در زمان فعلی، ۴۷۰ هزار مترمربع است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha