سایه روشن‌های هفته بیست‌وهفتم؛ جنگ تا آخرین فشنگ

تهران- ایرنا- هفته بیست‌وهفتم لیگ برتر با برد استقلال و پرسپولیس همراه بود تا جنگ قهرمانی این دو تیم که با فاصله یک امتیازی، به‌ترتیب تیم‌های اول و دوم جدول هستند، همچنان ادامه داشته باشد.

به گزارش سه‌شنبه‌شب ایرنا، لیگ برتر فوتبال هفته بیست‌وهفتم را هم پشت سرگذاشت تا تنها سه هفته تا پایان لیگ بیست‌وسوم و رونمایی از قهرمان فصل جاری باقی بماند؛ رقابت‌هایی که با توجه به نتایجی که در این هفته رقم خورد، به صورت کاملا غیرقابل پیش‌بینی پیش می‌رود. به طوری که به نظر می‌رسد با این روند، ۱۱خرداد و با سوت پایان همه بازی‌ها، معادلات قهرمانی و سقوط حل خواهد شد. در گزارشی فراز و فرودهای هفته بیست‌وهفتم را مرور کرده‌ایم.

جنگ قهرمانی در داخل و خارج زمین!

نه استقلال کم می‌آورد و نه پرسپولیس و رقابت جذاب قرمز و آبی‌های پایتخت بر سر جام بیست‌وسوم این هفته هم ادامه پیدا کرد و هر ۲ تیم با سه امتیاز زمین مسابقه را ترک کردند تا فاصله یک امتیازی‌شان در صدر، تنور مسابقات سه هفته پایانی را به داغ‌ترین درجه ممکن برساند.

سایه روشن‌های هفته بیست‌وهفتم؛ جنگ تا آخرین فشنگ!

استقلال این هفته توانست فولاد را با یک برد اقتصادی از پیش ‌رو بردارد و همچنان با ۶۰ امتیاز صدرنشین بماند. پرسپولیس هم این هفته هوادار را شکست داد تا رقابت سرخابی‌ها با کمترین فاصله ممکن در صدر جدول ادامه داشته باشد؛ رقابتی که فصل جاری را نسبت به لیگ‌های گذشته هیجان‌انگیزتر کرده است.

سایه روشن‌های هفته بیست‌وهفتم؛ جنگ تا آخرین فشنگ!

رقابت درون زمین ۲ تیم در شرایطی است که در بیرون زمین هم با وجود روزه سکوت بازیکنان و مدیران، سرخابی‌ها در حال متهم کردن یکدیگر به سود بردن از اشتباهات داوری هستند تا از این حیث هم قصد پا پس کشیدن نداشته باشند. با تمام این حواشی، تساوی سپاهان این هفته سبب شد تا این تیم روی کاغذ هم شانس قهرمانی نداشته باشد و شمارش معکوس برای آبی یا قرمز شدن جام شماره ۲۳ آغاز شود.

جنگ مدعیان قهرمانی برای سومی!

سپاهان و تراکتور که تا چند هفته پیش در کنار استقلال و پرسپولیس، شانس قهرمانی داشتند، در هفته‌های پایانی ۲ روی یک سکه هستند و وضعیت متفاوتی را تجربه می‌کنند. ۲ تیمی که خلاف هفته‌های قبل که برای جام می‌جنگیدند، این هفته‌ها برای جایگاه سومی در حال نبرد هستند.

سایه روشن‌های هفته بیست‌وهفتم؛ جنگ تا آخرین فشنگ!

سپاهان این هفته برابر مس رفسنجان به تساوی رسید تا سومین مساوی متوالی شاگردان ژوزه مورایس ثبت شود. آنها در حالی همچنان با ۴۸ امتیاز تیم سوم جدول هستند که تراکتور به یک قدمی آنها رسیده است و جنگ آنها در سه هفته آخر مانند دوئل استقلال و پرسپولیس به نزدیک‌ترین شکل دنبال خواهد شد.

سایه روشن‌های هفته بیست‌وهفتم؛ جنگ تا آخرین فشنگ!

البته خلاف سپاهان که روی نوار مساوی است، تراکتور در چند بازی اخیر دوباره احیا شده‌ و با وجود شروع ضعیف با حمید مطهری، به یک امتیازی سپاهان رسیده‌ است. تراکتور این هفته گل‌گهر را شکست داد و با کسب دومین پیروزی متوالی، شماره امتیازهایش را به عدد ۴۷ رساند و تنها یک امتیاز با سپاهان رده سومی فاصله دارد. جنگ آنها نیز بر سر این رده در بازی‌های باقیمانده می‌تواند جذاب باشد.

ادامه وضعیت مه‌آلود ملوان

انزلی‌چی‌ها خوش‌شانس هستند که تیم‌شان در هفته‌های آخر وارد بحران شد و از هفته‌های اول چنین عملکردی را ثبت نکرد؛ عملکردی که سبب می‌شد، این تیم امروز به جای قرار گرفتن در بین ۶ تیم نخست، برای سقوط نکردن بجنگد. آنها درحالی در پایان هفته بیست‌وهفتم با ۴۰ امتیاز در رده پنجم هستند که در پیش گرفتن این روند از ابتدای فصل می‌توانست آنها را در شرایطی مشابه سال گذشته قرار دهد؛ مشابه روزهایی که آنها با مازیار زارع در دقیقه ۹۰ مجوز ماندن در لیگ را گرفتند.

سایه روشن‌های هفته بیست‌وهفتم؛ جنگ تا آخرین فشنگ!

ملوان این هفته برابر شمس‌آذر شکست خورد. این سومین باخت ملوان در پنج بازی گذشته بود. حاصل کار آنها در این پنج بازی، سه باخت و ۲ تساوی بوده است. آخرین برد ملوان به هفته بیست و دوم برمی‌گردد. ملوان در دربی شمال توانست نساجی را شکست دهد و پس از آن بود که شاگردان مهدی تارتار روی نوار ناکامی افتادند. ۲ باخت و ۲ تساوی و در ادامه یک باخت دیگر، نتایج این تیم از دربی شمال به بعد بوده است و نشان می‌دهد که پیروزی مقابل نساجی برای‌شان چندان هم آمد نداشته است!

نساجی می‌خواهد بماند

هفته بیست‌وهفتم در بین ته‌جدولی‌ها به کام نساجی بود تا قائمشهری‌ها به ماندن در لیگ برتر امیدوارتر شوند. در هفته‌ای که فولاد برابر استقلال شکست خورد و صنعت نفت برابر آلومینیوم به تساوی رسید، نساجی توانست در یک بازی ۶ امتیازی استقلال خوزستان را شکست دهد و امتیازهایش را به عدد ۲۵ برساند و با قرار گرفتن در رده سیزدهم، شانس‌های ماندنش را افزایش دهد.

سایه روشن‌های هفته بیست‌وهفتم؛ جنگ تا آخرین فشنگ!

این دومین برد متوالی نساجی بود و نشان داد که ساکت الهامی با وجود شروع ضعیف، دوباره ماموریت نجات این تیم را به خوبی تا اینجا هدایت کرده است. البته سه بازی دیگر باقیمانده است و باتوجه به فاصله تنها ۳ امتیازی تیم‌های چهاردهم و پانزدهم با نساجی، یک نتیجه می‌تواند شرایط جدول را عوض کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha