۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۷:۱۵
کد خبر: 85477080
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

۴۰ هزار کودک افغان در سیلاب‌های اخیر خانه‌های خود را از دست داده‌اند

تهران - ایرنا - سازمان صندوق نجات کودکان در گزارشی اعلام کرد که حدود ۴۰ هزار کودک در پی سیلاب‌های اخیر در شمال افغانستان خانه‌های خود را از دست داده‌اند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری صدای افغان (آوا)، سازمان صندوق نجات کودکان اعلام کرد که پس از جاری شدن سیلاب، بسیاری از خانه‌های شمال افغانستان به باتلاق تبدیل شده‌اند.

این سازمان افزود که سیلاب‌های اخیر بیش از ۱۲ هزار خانه را در ولایت بغلان به طور کلی تخریب کرده یا آسیب جدی به آن زده است و تقریبا ۸۰ هزار نفر را تحت تاثیر قرار داده است.

در عین حال، این سازمان تصریح کرده است که تیم‌های درمانی کلینیکی در بغلان راه‌اندازی کرده‌ است که در آن متخصصان به مداوای آسیب‌دیدگان می‌پردازند.

این نهاد افزود که جاری شدن سیلاب در بغلان و دیگر ولایات نشان دهنده‌ آسیب‌پذیری افغانستان برابر تغییرات آب‌وهوایی است، تغییراتی که کودکان بیش‌ترین قربانیان آن هستند.

سازمان صندوق نجات کودکان از جامعه بین‌المللی خواسته تا با اعطای کمک‌های مالی بیش‌تر به تاثیرات و خسارات فوری و بلندمدت بحران آب‌وهوایی افغانستان رسیدگی کند.

روز گذشته، شمار تلفات وقوع سیل در ولایت بغلان بیش از 300 نفر اعلام شد.

در چند هفته اخیر، افغانستان شاهد باران‌های سیل آسا بوده است. طبق آنچه تاکنون گزارش شده، بیشتر ولایات این کشور شاهد وقوع سیل بوده است.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha