۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۶:۰۸
کد خبرنگار: 1455
کد خبر: 85477017
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

دستگاه ها حراست از جنگل های بلوط لرستان را وظیفه ذاتی خود بدانند

خرم آباد - ایرنا - معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان گفت: جنگل های بلوط لرستان بخشی از ظرفیت عظیم محیط زیست این استان بشمار می‌رود که به دلیل مشکل کم آبی و آفت نیازمند توجه جدی مسولان هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، احسان یاوری روز سه شنبه در نخستین جشنواره ملی تجلیل از خانه های زیست محیطی برتر افزود: اهمیت محیط زیست بر کسی پوشیده نیست و برای زندگی بی دغدغه و سالم باید از زیستگاه خود حفاظت و نگهداری کنیم.

وی با بیان اینکه هر آسیبی که به زیستگاه ما وارد شود، تاثیری زیادی در سلامت جشم و روح خواهد داشت، اظهار داشت: زندگی سالم نیازمند حفاظت از زیستگاه است.

معاون استاندار لرستان ادامه داد: امروزه آگاهی جامعه بسیار بیشتر از قبل شده و اهتمام به حفاظت از محیط زیست تبدیل به یک فرهنگ جدی و مهم شده است.

یاوری عنوان کرد: با وجود اینکه استفاده از محیط زیست روز به رو در حال افزایش است، اما به واسطه فرهنگ سازی خوب خود مردم تبدیل به حافظان اصلی محیط زیست شده اند.

وی گفت:حضور مردم و تشکل های مردم نهاد در این امر بسیار خطیر ، مهم ، لازم و ضروری است.

معاون استاندار لرستان افزود: اگرچه وظیفه دولت نقش آفرینی در این عرصه است، اما به تنهایی و بدون مشارکت مردم نمی تواند این وظیفه را به درستی انجام دهد و نقش آفرینی مردم بسیار نتایرگذار باشد.

یاوری اظهار داشت: مردم لرستان نه تنها پاسدار محیط زیست بلکه توسعه دهنده محیط زیست هستند و در امر توسعه جنگل و درختکاری و حمایت از گونه های جانوری نقش بسیارخوبی ایفا کردند.

وی ادامه داد: مردم لرستان حامی و دوستدار محیط زیست و در حفظ و حراست از این میراث عظیم بسیار فعال و کوشا هستند.

وی با اشاره به ظرفیت منحصر به فرد محیط زیست این استان ادامه داد: لرستان نیازمند حمایت بیشتر دولت در امر تخصیص اعتبارات و امکانات و حمایت از میراث ارزشمند به ویزه جنگل های بلوط است.

یاوری گفت: جنگل های بلوط لرستان برای مردم لرستان بسیار با ارزش هستند و اکنون نیز شرایطی به دلیل کم آبی و حمله آفت ها وضعیت چندان خوبی ندارند و جنگل های بلوط لرستان نیازمند توجه بیشتری است.

وی افزود: نقش جنگل در حفظ محیط زیست بسیار موثر است.

وی اظهار داشت: اگرچه مجموعه های صنعتی در رونق اقتصادی استان بسیار تاثیرگذار هستند، باید مراقبت کنیم تولید کارخانه ها به شرایط طبیعی محیط زیست آسیب وارد نکند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha