شهر لیلان در آذربایجان شرقی پنج هکتار بزرگتر شد

تبریز - ایرنا - سرپرست اداره راه و شهرسازی شهرستان‌های ملکان و لیلان گفت: شهر لیلان با الحاق و پیوستن پنج هکتار از اراضی ملی به این شهر، بزرگتر شد و وسعت آن به حدود ۱۴۴ هکتار رسید.

«محمد آزادی» روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بر اساس اعلام میراث فرهنگی مبنی بر سکونت حدود ۳۸ خانوار در محوطه « قلعه تاریخی بختک» لیلان و عدم صدور مجوز قانونی برای ساخت و ساز و توسعه در این محدوده، این اراضی ملی معروف به «شوران بره» در راستای تامین قطعات مسکونی جهت انتقال سکنه واقع در محوطه قلعه بختک لیلان و اجرای طرح نهضت ملی مسکن به این شهر الحاق شده است.

وی با اشاره به اینکه برای حفظ و صیانت از این قلعه تاریخی و باستانی، اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان و فرمانداری ملکان از سال ۱۳۹۲ پیگیر موضوع الحاق اراضی به شهر لیلان بودند، اظهار کرد: این موضوع با همکاری و دستور ویژه مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی محقق شد.

رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان های ملکان و لیلان گفت: هم اکنون اراضی مذکور در ۹۵ قطعه تفکیک شده است که از این تعداد ۳۸ قطعه برای سکنه موجود در محوطه قلعه بختک واگذار می شود.

آزادی، ادامه داد: با توجه به مشکل کمبود زمین در لیلان برای اجرای طرح های نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت، با الحاق این اراضی، مشکل اجرای این طرح ها نیز برطرف شد و بقیه قطعات نیز برای متقاضیان واجد شرایط این طرح ها واگذار می شود.

وی با تاکید بر اینکه انتقال سکنه مستقر در قلعه بختک به اراضی الحاق شده، گام مهمی در راستای توسعه شهرستان لیلان در حوزه گردشگری است، یادآور شد: در زمان کنونی اقدامات لازم برای جابجایی و انتقال سکنه مستقر در محدوده این قلعه به اراضی مذکور انجام شده و تلاش می شود در سریعترین زمان این کار عملیاتی شود.

به گزارش ایرنا، شهرستان لیلان از شهرستان‌های آذربایجان شرقی است که در ۱۳ اردیبهشت سال گذشته (۱۴۰۲) از شهرستان ملکان جدا و مستقل شد.

این شهرستان با حدود ۲۵ هزار و ۳۸۱ نفر جمعیت بر اساس سرشمار سال ۱۳۹۵ دارای ۲ بخش مرکزی و شیرین کند بوده و از شمال با شهرستان ملکان، از شمال شرقی با شهرستان مراغه و از شرق تا جنوب با شهرستان باروق آذربایجان غربی و از غرب با شهرستان میاندوآب همسایه است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha