۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۵۲
کد خبر: 85476900
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

درخشش نمایندگان ایران در روز نخست پومسه قهرمانی آسیا

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۵۲
کد خبر: 85476900
درخشش نمایندگان ایران در روز نخست پومسه قهرمانی آسیا

تهران- ایرنا- روز نخست مسابقات پومسه قهرمانی آسیا با درخشش نمایندگان ایران و کسب ۷ مدال رنگارنگ همراه شد.

به گزارش ایرنا، این دوره از مسابقات امروز سه‌شنبه با حضور ۲۱۶ پومسه‌رو به میزبانی ویتنام در سالن «تین سون» شهر دانانگ آغاز شد و نمایندگان ایران موفق به کسب ۲ طلا، ۳ نقره و ۲ برنز شدند.

در گروه بانوان، مهدیه عقبایی در رده سنی زیر ۴۰ سال در اولین دیدار «سینگها شرها» از هند را پشت سر گذاشت و سپس با برتری مقابل « «کانگ لی» از هنگ کنگ راهی دیدار پایانی شد. عقبایی در دیدار پایانی مقابل نماینده کره جنوبی با ارائه فرمی عالی توانست به برتری برسد و اولین طلای کاروان ایران را تصاحب کند.

یاسمن لیموچی در بخش انفرادی ابداعی زیر ۳۰ سال، در مرحله مقدماتی به عنوان نفر اول فینالیست شد و نهایتا با اجرایی بی‌نقص بالاتر از نمایندگان کره جنوبی و تایلند به نشان ارزشمند طلا دست یافت.

آتوسا فرهمند پارسا هم در رده سنی زیر ۵۰ سال با کره جنوبی، چین تایپه، ژاپن، ویتنام، مغولستان و هنگ کنگ رقابت کرد و در مرحله نهایی پس از کره جنوبی به مقام دوم رسید و نایب قهرمان شد.

در گروه آقایان و در رده سنی زیر ۳۰ سال، «یاسین زندی» در مبارزه نهایی برابر «کانگ ون جین» از کره‌جنوبی بازنده شد و به نشان نقره دست یافت. زندی با برتری مقابل«پیرچان» از تایلند، «وحید خلیل» از عربستان و «هوانگ چنگ» از چین تایپه راهی مبارزه پایانی شده بود.

مهدی جمالی در رده سنی ۳۱ تا ۴۰ سال در اولین مبارزه در دیدار برابر «هیگاشی کادی» از ژاپن و «محمدعلی» از عربستان پیروز شد. او همچنین برابر «فانگ» از ویتنام به برتری رسید و به فینال راه یافت. نماینده کشورمان در دیدار نهایی برابر «پارک» نماینده کره جنوبی باخت و نقره‌ای شد.

در رده سنی زیر ۵۰ سال، علی سلمانی با تکواندوکارانی از چین تایپه، کره جنوبی ،مالزی، فیلیپین، قطر، اندونزی، ویتنام، هنگ کنگ و عربستان همگروه بود که با اجرای فرم مناسب به عنوان نفر اول به دور نهایی رسید. سلمانی پس از نمایندگان کره جنوبی و فیلیپین سوم و صاحب نشان برنز شد.

در رده سنی زیر ۶۰ سال، محمدتقی حاتمی با نمایندگان کره جنوبی، چین تایپه، ویتنام، فیلیپین، هند و ژاپن روبه‌رو بود و نهایتا به نشان برنز دست یافت.

همچنین مرجان تاجی در رده سنی زیر ۳۰ سال نماینده ایران بود که از دور رقابت‌ها کنار رفت.

بر اساس برنامه مسابقات، فردا چهارشنبه رقابت‌های بخش تیمی برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha