۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۴۵
کد خبر: 85476833
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سه هزارو ۴۲۴ هنرمند لرستانی عضو صندوق اعتباری هنر هستند

خرم‌آباد - ایرنا مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: سه هزار و ۴۲۴ هنرمند لرستانی عضو صندوق اعتباری هنر شده اند که از این تعداد ۲ هزار و ۴۵ نفر عضو فعال هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا اعظم روانشاد روز سه شنبه در کارگاه آموزشی توجیهی طرح "بهبود" اظهار کرد: ماه‌های ابتدایی سال جاری و طی سفرهای شهرستانی با توجه به دغدغه هنرمندان سطح استان در خصوص صندوق اعتباری هنری ، رسیدگی ویژه به مسائل صندوق در اولویت سیاست های این اداره کل قرار گرفت.

وی با بیان اینکه عضویت‌های بی‌رویه در گذشته صندوق هنر باعث شد هنرمندان واقعی از حق و حقوق دور بمانند، افزود: امید است با اجرای طرح "بهبود" که یکی از طرح های ویژه صندوق هنر در دولت سیزدهم در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است؛ این عضویت‌های بی‌رویه ساماندهی و هنرمندان به حقوق حقه خود برسند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با تاکید بر اینکه این طرح در راستای سیاست‌های کلی و استمرار فعالیت‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در دستور کار قرار خواهد گرفت، ادامه داد: اجرای این طرح بطور قطع موجب امیدآفرینی و اعتماد اجتماعی هنرمندان به دولت و نظام بر می‌گردد و امسال موضوع عضویت هنرمندان واقعی در صندوق هنر در اولویت مسائل فرهنگی و هنری این اداره کل قرار می‌گیرد.

روانشاد ضمن تشکر از حمایت‌ها و توجه ویژه وزیر ارشاد از صندوق اعتباری هنر گفت: اجرای طرح‌هایی مانند میلاد مفاخر، چاوش، بهبود، قاب هنر و سایر اقدامات مهمی که در دستور کار قرار گرفته مانند مسکن مهر هنرمندان، باعث بهبود حمایت‌های صندوق از هنرمندان شده است.

وی از عضویت سه هزار و ۴۲۴ هنرمند لرستانی در صندوق اعتباری هنر خبر داد و گفت: از این تعداد ۲ هزار و ۴۵ نفر عضو فعال هستند و این آمار نیازمند پالایش دارد تا هنرمندان واقعی مشخص شوند.

روانشاد با اشاره به اینکه زیرساخت‌های اقتصادی در لرستان ضعیف و تمامی نگاه‌ هنرمندان به سمت حمایت‌های دولت و نظام است، اضافه کرد: هنرمندان پیشکسوت گرانقدری داریم که سرمایه‌های اجتماعی هستند و در طرح مفاخر باید این پیشکسوتان به صورت ویژه دیده شوند؛ همچنین برخی هنرمندان به‌لحاظ وضعیت جسمانی مشکل دارند که آنان را جهت حمایت بیشتر به صندوق معرفی می‌کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان تصریح کرد: تاکید ما در صندوق شناسایی هنرمندان واقعی بوده تا برای آنان شان و منزلت قائل شویم. در همین راستا در تمامی شهرستان‌های استان تاکید ما این بوده که روسای ادارات فرهنگ و ارشاد همکاری لازم را با هنرمندان داشته باشند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha