۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۰۵
کد خبر: 85476815
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۸ هزار نفر در دولت سیزدهم به عضویت صندوق هنر در آمده اند

خرم‌آباد - ایرنا - معاون اعضای صندوق اعتباری هنر گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون با اضافه شدن ۱۸ هزار عضو، اکنون ۱۰۳ هزار نفر عضو صندوق هنر هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا مسلم کریمی روز سه شنبه در کارگاه آموزشی توجیهی طرح "بهبود" اظهار کرد: صندوق اعتباری هنر از ابتدای تاسیس تا به امروز وظیفه حمایت از هنرمندان را بر عهده داشته است و این صندوق در راستای حمایت بیمه‌ای به عنوان یکی از حمایت‌های پایه‌ای تاسیس و با توجه به استقبال از صندوق، روز به روز بر فعالیت‌های حمایتی آن نیز افزوده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در ابتدای دولت سیزدهم ۸۵ هزار نفر عضو این صندوق بودند که حال به ۱۰۳ هزار نفر رسیده است، اضافه کرد: طی این مدت حدود ۱۸ هزار نفر، عضو صندوق شده‌اند و بیش از ۱۴ هزار بیمه شده جدید معرفی و تحت پوشش قرار گرفته‌اند.

معاون صندوق هنر گفت: متاسفانه تمامی اعضای صندوق، هنرمند نبودند وظیفه ما صیانت از حقوق هنرمندان است بنابراین باید هنرمند و غیرهنرمند از یکدیگر تفکیک شوند چراکه از بیت‌المال پرداخت‌هایی به افرادی که هنرمند نیستند در حال انجام است.

کریمی بیان کرد: طی ۲ سال آخر عمر دولت قبل در عضوگیری صندوق وقفه افتاد و حدود ۲۰ هزار متقاضی داشتیم که نیاز به اصلاح فرآیند بود، ملاک عضویت بارگذاری مستندات و مدارک شد و تنها ۱۰ درصد آنان مدرک‌های خود را بارگذاری کردند که نزدیک به ۲ هزار نفر هستند.

وی ادامه داد: این موضوع سیستم‌های نظارتی را حساس کرد تا تاکید جدی روی بازنگری عضویت‌گیری‌ها داشته باشند.

به گفته معاون اعضای صندوق اعتباری هنر در برآورد اولیه‌ای که صورت گرفته حداقل ۱۰ هزار نفر غیرهنرمند عضو صندوق هستند که سالیانه حدود ۱۵۰ میلیارد تومان تنها برای بیمه تامین اجتماعی آنان پرداخت می‌شود.

کریمی تصریح کرد: این اعتبار متعلق به هنرمندان است و باید به دست آنان برسد؛ برای همین طرح ساماندهی تدوین و به استان‌ها ابلاغ شد، همچنین کارگروه‌ها تعریف شدند تا به این مسئله نگاه تخصصی داشته باشند و کار جذب و شناسایی اعضا بر اساس خرد جمعی پیش رود.

وی اضافه کرد: اگر نواقص مرتفع شوند آیندگان به ما ایراد نخواهند گرفت؛ ما خود را حامی هنرمندان می‌دانیم و امیدواریم در این مسیر هنرمند واقعی را تحت پوشش صندوق قرار دهیم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha