۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۵۶
کد خبرنگار: 5300
کد خبر: 85476813
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پاریس ۲۰۲۴ تلفیقی خاطره‌انگیز از شور و هیجان/ فرار از پشه ببری با کلاه فریجی!

تهران- ایرنا- درست زمانی که ورزشکاران در رقابتی هیجان‌انگیز برای سکو و مدال المپیک هستند، سایر حاضران در المپیک ۲۰۲۴ پاریس می‌توانند تلفیقی از شور و هیجان را در کنار ایفل تجربه کنند.

به گزارش ظهر جمعه ایرنا، هرچه به آغاز المپیک ۲۰۲۴ پاریس نزدیک‌تر می‌شویم، در موجی از اخبار ورزشی و غیرورزشی محاصره خواهیم شد. خبرهایی از جنس رقابت و تبلیغ و گاهی هم البته از جنس نگرانی!

با ورود مشعل به رودخانه سن، سی‌وسومین دوره بازی‌های المپیک رسما افتتاح خواهد شد. رقابتی که قطعا صحنه زیبا و فراموش نشدنی از اشک‌ها و لبخندها، پیروزی‌ها و شکست‌ها و البته عرصه‌ای برای خلق جذاب‌ترین و به‌یادماندنی‌ترین خاطرات ورزشی است.

فرقی هم ندارد که ورزشکار حرفه‌ای باشید یا صرفا یک تماشاگر ساده، در هر لباسی و سمتی که المپیک را از نزدیک لمس کنید، چیزی جز جذابیت نخواهید دید.

شاید همین خاطره‌سازی‌های ملل مختلف در یک برهه خاص از زمان و در یک مکان مشخص است که فارغ از فضای رقابتی، المپیک را به فرصتی برای تعامل، همدلی و صلح بدل کرده است و چه فرصتی از این بهتر که عشق و هیجان را یک‌جا تجربه کنید.

به همان اندازه که سکو و مدال المپیک نهایت خواسته ورزشکاران از این تورنمنت سطح بالای دنیای ورزش است، همان‌اندازه خاطره‌بازی با نمادهای المپیک، عروسک بازی‌ها(مسکات)، تولیدات انحصاری محصولات مختلف با لوگو و نماد بازی‌ها، تولید بازی‌های رایانه‌ای خاص المپیک، لباس‌هایی با لوگوی بازی‌ها و شهر میزبان، شکلات و خوراکی‌هایی با طرح المپیک و... هم می‌تواند برای تماشاگران و داوطلبان دوست‌داشتنی باشد.

همین مسئله هم باعث شده که تولیدکنندگان مختلف، المپیک را بهترین فرصت ممکن برای جذب مشتریان خاص بدانند.

تجربه‌ای منحصر به‌فرد از یک بازی المپیکی

البته کمیته بین‌المللی المپیک هم در این بین بیکار نماند تا از این فرصت برای درآمدزایی نهایت استفاده را ببرد. یکی از اقدامات IOC برای عقب نماندن از گردونه رقابت تجاری در المپیک، همکاری با شرکت nWay و راه‌اندازی بازی رسمی و موبایلی المپیک تحت عنوان Olympics Go Paris ۲۰۲۴ است.

این بازی نوآورانه ترکیبی ورزشی و شبیه‌سازی شده است که عناصر شهرسازی را با رویدادهای ورزشی بازی‌ها ترکیب می‌کند تا یک تجربه بازی المپیک منحصر به فرد ایجاد کند.

بازیکنان می‌توانند در چندین رویداد المپیکی هیجان‌انگیز به سبک آرکید، از جمله بریکینگ، شمشیربازی، تیراندازی با کمان، گلف و شنا تحرک داشته باشند، زیرا شهر رویایی خود را در اطراف مکان‌های المپیک با مکان‌های دیدنی نمادین می‌سازند و هر پیروزی، گزینه‌های ارتقای جدیدی را باز می‌کند. این بازی در تاریخ ۱۱ ژوئن در سه نسخته IOS، اندروید و رایانه شخصی عرضه می‌شود و نقشی کلیدی در جذب طرفداران سراسر جهان دارد.

پاریس ۲۰۲۴ تلفیقی خاطره‌انگیز از شور و هیجان/ فرار از پشه ببری با کلاه فریجی!

رونمایی شکلاتی!

به جز رونمایی از بازی رایانه‌ای رسمی المپیک، فعلا از یک خوراکی جذاب هم برای المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۴ رونمایی شده است؛ شکلات بازی‌ها. ماده خوراکی‌ باستانی که بومی آمریکای جنوبی و مرکزی است اما نزدیک به ۱۱۰۰ سال پیش از میلاد مسیح در منطقه هندوراس کشت می‌شد و اولین بار در تاریخ ۷ ژوئن سال ۱۵۵۰ وارد اروپا شد تا همین روز هم به‌نام روز جهانی شکلات نام‌گذاری شود.

دقیقا ۴۶۴ سال پیش که شکلات وارد اروپا می‌شد، شاید هیچ‌کس فکرش را هم نمی‌کرد که این ماده خوراکی محبوب دنیا، روزگاری به نمادی تبلیغاتی برای المپیک ۲۰۲۴ پاریس بدل شود. اما در دنیای شگفت‌انگیز تجارت هیچ‌چیز غیرممکن نیست و همین هم باعث شده است تا مسئولان برگزارکننده المپیک پاریس اجازه مانور تبلیغاتی شکلات در کنار برج ایفل را بدهند و این‌گونه بود که مجموعه‌ای جدید از شکلات‌های بازی‌های المپیک و پارالمپیک پاریس۲۰۲۴ رونمایی شد.

پاریس ۲۰۲۴ تلفیقی خاطره‌انگیز از شور و هیجان/ فرار از پشه ببری با کلاه فریجی!

شیک و غیررسمی در سرزمین مد

نوبتی هم که باشد، نوبت صنعت پوشاک است که مثل همیشه به تیشرت‌ها و لباس‌های ورزشی با طرح و لوگوی مسابقات، فضای شهری هر میزبانی را المپیکی کند. لباسی‌هایی که در طراحی آن‌ها معمولا از المان‌های فرهنگی و سنتی کشورها و شهرها استفاده می‌شود.

ستاد برگزاری المپیک ۲۰۲۴ پاریس اما درحالی از لباس فرم افراد داوطلب(ولنتیرها) برای مشارکت در برگزاری بازی‌های المپیک و پارالمپیک رونمایی کرد که در طرح این لباس که تم ورزشی دارد، تلفیقی از طیف‌های مختلف رنگ آبی به کار رفته که با کاور و کاپشنی سفید و کتونی ورزشی با همین رنگ، سِت می‌شود.

داوطلبان می‌توانند این لباس شیک و غیررسمی را با یک کلاه آفتاب‌گیر لبه پهن به رنگ صورتی تکمیل کنند.

پاریس ۲۰۲۴ تلفیقی خاطره‌انگیز از شور و هیجان/ فرار از پشه ببری با کلاه فریجی!

پشه‌های ببری تهدیدی واقعی یا مانور تبلیغاتی در قالب ضد تبلیغ؟

در این بین تولیدکنندگان صنایع دارویی و بهداشتی هم بی‌کار ننشسته‌اند و به نظر می‌رسد بدشان نمی‌آید تا با انتشار شایعاتی درخصوص بروز احتمالی برخی بیماری‌ها، حاضران در المپیک پاریس را ترغیب کنند تا برای حفظ سلامتی‌شان از همین حالا به فکر چاره‌اندیشی باشند.

همین چندی پیش بود که خبر نگران‌کننده‌ای از وجود پشه ببری آسیایی حامل ویروس در فرانسه موجی از دلواپسی را ایجاد کرد و گفته شد مسئولان برگزارکننده در تلاش برای جلوگیری از دردسرسازی این پشه‌ها در المپیک هستند.

درحالی که گفته می‌شود نیش پشه‌های ببری ممکن است توانایی ورزشکاران را برای رقابت به خطر بیندازد، مقامات بهداشتی فرانسه متعهد شدند که نظارت بر تهدید ناشی از این پشه را افزایش دهند.

پاریس ۲۰۲۴ تلفیقی خاطره‌انگیز از شور و هیجان/ فرار از پشه ببری با کلاه فریجی!

ثبت لحظه‌های شاد المپیکی با کلاه فریجی

پیش از همه اقدمات انجام شده برای المپیک پارسی، کمیته برگزاری بازی‌ها از نشان عروسکی(مسکات) این رویداد با طرحی از یک کلاه معروف فرانسوی به نام کلاه فریجی(برگرفته از نام فریجیا یکی از پادشاهان باستانی فرانسه) که نماد آزادی است، رونمایی کرد.

مسکات بازی‌ها درحالی به شکل کلاه‌های فریجی به رنگ قرمز طراحی شده که این کلاه یا سرپوش برای قرن‌ها نماد آزادی برای فرانسوی‌ها بوده است. اما در حالی که این نشان‌های منحصربه‌فرد بازی‌ها یک جریان ذهنی را دنبال می‌کنند، قطعا برای تماشاگران جوان بازی‌ها بی‌نهایت جذاب خواهد بود. جولی ماتیکین، مدیر برند پاریس ۲۰۲۴، مهم‌ترین ویژگی این نشان را «معنادار» بودنش می‌خواند.

او اشاره می‌کند که مسکات المپیک‌های گذشته که به میزبانی فرانسه برگزار شد، معمولا حیواناتی بودند که نماینده کشور میزبان - و به‌ویژه خرس‌های فرانسوی - یا نمادهایی بودند که به طور خاص توسط طراحان برتر ساخته شده بودند. ماتیکین می‌گوید: رویکرد ما در این دوره از بازی‌ها مطلقا نمادسازی از طریق یک حیوان یا یافتن طراحی معروف که بتواند به جای ما ایده‌ای داشته باشد، نبود.

پاریس ۲۰۲۴ تلفیقی خاطره‌انگیز از شور و هیجان/ فرار از پشه ببری با کلاه فریجی!

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha