بیش از ۱۱ هزار شغل در اصفهان احیا شد

اصفهان-ایرنا- مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری اصفهان گفت: شغل از بین رفته برای ۱۱ هزار و ۸۲۵ نفر در سال گذشته احیا و به چرخه اشتغال استان بازگشت.

به گزارش ایرنا، احسان شهیر روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگاران با مرور مجموعه اقدامات انجام شده در حوزه اقتصاد و اشتغال استان اصفهان افزود: ۶۷ هزار و ۶۳ بنگاه اقتصادی فعال در زمینه واحدهای تولیدی، معدن، کشاورزی، گردشگری و صنایع دستی تا پایان سال گذشته در استان شناسایی شدند که در مجموع ۴۸۲ هزار نفر در آنها مشغول کار بودند.

وی ادامه داد: از این میان یکهزار و ۹۱۲ حرفه(صنف) راکد در استان وجود داشت که ۶۶۴ مورد از آنها به چرخه فعالیت بازگشتند.

شهیر افزود: سال گذشته ۹۲۸ بنگاه اقتصادی که کمتر از ظرفیت اسمی خود فعال بودند با حمایت کارگروه تسهیل استان ارتقاء یافتند و ۲۷۷ بنگاه‌ اقتصادی راکد نیز احیا و به چرخه فعالیت بازگشتند.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری اصفهان گفت: طی سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ حدود ۹۰۰ بنگاه تولیدی، اقتصادی و گردشگری با حمایت قرارگاه «تحقق شعار سال» و «کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید» استان به بهره‌برداری رسیدند.

وی افزود: با حمایت این کارگروه‌ها همچنین شاهد رونق تولید در یکهزار و ۷۴۹ بنگاه تولیدی، اقتصادی و گردشگری استان بودیم.

شهیر با بیان‌اینکه در سال ۱۴۰۱، تعداد ۲ هزار و ۲۰۵ بنگاه و در سال ۱۴۰۲ تعداد سه هزار و ۶۶۶ بنگاه پروانه بهره‌برداری اخذ کردند، افزود: چنانچه بتوانیم ظرفیت تولید این بنگاه‌ها را افزایش دهیم شاهد اتفاقات خوب در مسیر تحقق شعار سال و جهش تولید خواهیم بود.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری اصفهان گفت: بر اساس طرح حمایت از بنگاه‌هایی که پیشرفت فیزیکی بیش از۶۰ درصد دارند؛ امسال تاکنون ۱۱۳ پروژه در بخش جهاد کشاورزی، یکهزار و ۶۹۰ بنگاه در حوزه صنعت، معدن و تجارت و ۴۱ بنگاه در حوزه گردشگری شناسایی شدند که با تدبیر و هم‌افزایی نهادهای اجرایی می‌توانیم به نتایج قابل توجهی برای رونق اقتصادی آنها دست یابیم.

به گزارش ایرنا و به گفته استاندار اصفهان، پیگیری لازم برای رفع موانع تحقق شعار امسال از سوی معاون اول رییس جمهور در حال انجام است و گزارشی از چالش های استان نیز در این حوزه تهیه و برای وی ارسال می‌شود.

بنا بر آمار موجود؛ استان اصفهان رتبه نخست تعداد واحدهای صنعتی و تولیدی کشور را در اختیار دارد که این موضوع ظرفیت خوبی برای تولید و جهش اقتصادی است.

کارشناسان بر این باورند که کشور هم‌اکنون در یک جنگ اقتصادی همه‌جانبه قرار دارد و دشمنان قصد دارند با حربه تحریم، ستون فقرات نظام اسلامی را بشکنند. از این رو انتخاب راهبرد «جهش تولید، مشارکت مردمی» برای سال ۱۴۰۳ در ادامه نامگذاری های پیشین اقتصادی از میان سایر اولویت‌های موجود کشور از سوی رهبر معظم انقلاب، در شرایط فعلی بسیار هوشمندانه است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha