۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۳۱
کد خبر: 85476765
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

فعالیت ۵۰۰ ماما در استان مرکزی

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۳۱
کد خبر: 85476765
فعالیت ۵۰۰ ماما در استان مرکزی

اراک - ایرنا - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: حدود ۵۰۰ ماما در مراکز مختلف درمانی استان مرکزی فعالیت می‌کنند.

به گزارش ایرنا، دکتر «اردلان زیلابی» روز سه‌شنبه در جشن بزرگداشت هفته ماما در اراک، افزود: نقش ماما در انجام زایمان سلامت غیر قابل انکار است و فعالان این عرصه شغل بسیار حساسی دارند.

وی عنوان کرد: یکی از محورهای اصلی ارایه خدمات ماما در حوزه سلامت و پیشگیری است که با انجام این خدمات می‌توان از هزینه بارداری در حوزه درمان کاست.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک تاکید کرد: وظایف ماماها در این بخش درمان در راستای ترمیم جمعیت مهم است و باید در انجام وظیفه کوشا باشند.

دکتر زیلابی خاطر نشان کرد: مامایی یکی از سخت‌ترین مشاغل است و این افراد در معرض آسیب‌های فیزیکی متعدد قرار دارند و فرسودگی شغلی ناشی از نوبت‌های کاری شب، خطر ابتلا به بیماری‌های عفونی و آلودگی صوتی را به دنبال دارد.

وی با اشاره به اهمیت مسئله جوانی جمعیت و ایجاد شرایط مناسب برای فرزندآوری، اظهار کرد: ماماها نقش مهمی در این چرخه دارند، این افراد با ایجاد شرایط مناسب و دلپذیر برای مادر زمینه تمایل دوباره به فرزندآوری را فراهم می‌کنند.

ماماها ترویج کننده زایمان طبیعی

معاون درمانی دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز گفت: یکی از مسائل مهم امروز ترویج زایمان طبیعی و کاهش آمار سزارین است که ماما دراین خصوص نقش مهمی ایفا می‌کند و می‌تواند با راهکارهای مناسب مادر را به انجام زایمان طبیعی ترغیب کند.

دکتر «فریده رنجبران» بیان کرد: ماماها وظایف گسترده‌ای دارند، آموزش‌های هنگام ازدواج و آموزش و مشاوره به والدین برای فرزندآوری از جمله وظایف ماماها است که از این طریق می‌توانند به ترویج زایمان طبیعی بپردازند و به همین دلیل این شغل از اهمیت ویژه برخوردار است.

به گزارش ایرنا، در پایان این مراسم از پنج مامای استان مرکزی به عنوان منتخب کشوری و از دیگر ماماهای منتخب شهرستان‌های این استان تقدیر به عمل آمد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha