۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۴۸
کد خبرنگار: 2743
کد خبر: 85476733
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خرید کلزا از کشاورزان لرستانی آغاز شد

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۴۸
کد خبر: 85476733
خرید کلزا از کشاورزان لرستانی آغاز شد

خرم آباد - ایرنا - مدیرکل تعاون روستایی لرستان گفت: خرید دانه روغنی کلزا از کشاورزان استان توسط ۹ کمیسیون آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا غلامعلی فتحی روز سه شنبه در جلسه انعقاد قرارداد خرید و حمل کلزا میان تعاون روستایی لرستان و مدیران کارخانجات روغن کشی اظهار کرد: سطح زیر کشت کلزا در استان سه هزار و ۲۵۰ هکتار و پیش بینی برداشت این محصول نیز پنج هزار و ۵۰۰ تن است.

وی ادامه داد: باتوجه به هماهنگی استان با وزارت جهادکشاورزی در خصوص خرید کلزا از کشاورزان و برنامه امسال مبنی بر واگذاری خرید به کارخانجات تولید روغن، هماهنگی های لازم با هلدینگ(شرکت تجاری) طبیعت به عمل آمد.

وی افزود: اتحادیه تعاون روستایی استان به عنوان مباشر خرید کلزا موظف شد با ایجاد مراکز خرید در سطح شهرستان ها، کار خرید تضمینی محصول این محصول را با هماهنگی سازمان جهاد کشاورزی و تعاون روستایی انجام دهد.

فتحی با بیان اینکه پرداخت وجه کلزا به کشاورزان پس از ثبت کامل اطلاعات آنان انجام می شود تصریح کرد: وزارت جهادکشاورزی تضمین های لازم برای پرداخت وجوه کشاورزان توسط شرکت های طرف قرارداد را اخذ کرده و مشکلی بابت پرداخت به موقع مطالبات وجود ندارد.

قیمت خرید دانه روغنی کلزا توسط وزارت جهاد کشاورزی برای هر کیلوگرم ۳۵۰هزار ریال اعلام شده است و پیش بینی می شود امسال حدود ۲ هزار و ۵۰۰ تن از این محصول در لرستان خریداری شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha