۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۴۱
کد خبرنگار: 939
کد خبر: 85476640
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۴۲ کتابخانه زنجان برای توسعه خدمات نوین بازطراحی می‌شود

زنجان - ایرنا - مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان گفت: با وجود منابع محدود اعتباری، بازطراحی ۴۲ کتابخانه استان را به منظور توسعه خدمات نوین کتابخانه‌ای آغاز کرده‌ایم.

به گزارش خبرنگار ایرنا،‌ محمد رضاخانی روز سه شنبه در جریان بازدید مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین از چند کتابخانه در زنجان، افزود: نوسازی و افزایش زیرساخت‌های مطالعه یکی از برنامه‌های مهم دولت سیزدهم است که از ابتدای فعالیت آن اقدامات بسیاری در این بخش انجام شد.

وی از بازسازی، بازطراحی و بهسازی چندین کتابخانه در استان زنجان خبر داد و گفت:امروزه مساله بازطراحی کتابخانه‌های عمومی و توسعه و تجهیز این مراکز با فناوری‌ها و تجهیزات جدید، همچنین تولید محتوای راهبردی نو برای کتابخانه‌های نسل جدید در کنار فضاسازی جذاب و منطبق بر نیاز کاربران به یک ضرورت در حوزه کتابخانه‌های عمومی تبدیل شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های استان زنجان همچنین از راه اندازی کتابخانه‌های سیار در محلات حاشیه شهر در کنار کتابخانه‌های سیار روستایی در این استان خبر داد و گفت: این طرح با بهره گیری از منابع ملی و با همکاری شهرداری در مناطق حاشیه شهر که فاقد کتابخانه است، اجرا می شود.

وی ادامه داد: فعالیت کتابخانه سیار به این شکل است که خودروهای طراحی شده برای این منظور در طول هفته در ساعت های مشخصی در محلات حضور پیدا می کند و به ساکنان محلات، خدمات کتابخانه ای را ارایه می دهد.

بازطراحی کتابخانه‌های عمومی در زنجان حرکتی تحسین برانگیز است

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین نیز در بازدید از کتابخانه‌های استان زنجان، گفت: اقدامات و بازطراحی‌های انجام شده در کتابخانه‌های زنجان باعث شگفتی است و این بازدیدها منجر به اشتراک گذاری تجارب ارزشمندی میان استان‌ها می‌شود.

فاطمه محمدبیگی با بیان اینکه روند به روزرسانی و بازطراحی کتابخانه‌های عمومی زنجان حرکتی تحسین برانگیز و فرآیندی شایسته و قابل تقدیر است، افزود: کتابخانه‌های عمومی زنجان در مسیر حرکت رو به جلو قرار گرفته و فضاهای جدید متناسب با نیاز امروزی مخاطبان در آنها ایجاد شده است.

وی تصریح کرد: ایجاد ساختکده و اتاق علم از خدمات نوین کتابخانه‌های زنجان است و می‌تواند نوجوانان را به حضور در کتابخانه ترغیب کند.

محمدبیگی با بیان اینکه در حال حاضر قدیمی‌ترین کتابخانه استان قزوین نیز درحال بازسازی است، خاطرنشان کرد: با توجه به بازدید صورت گرفته از روند بازسازی کتابخانه سهروردی زنجان (قدیمی‌ترین کتابخانه استان زنجان) می‎‌توانیم از تجارب این بازدید در بازطراحی کتابخانه خودمان استفاده کنیم.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین اذعان کرد: امیدوارم تعاملات سازمانی از طریق این بازدیدها افزایش یابد و کتابخانه‌های عمومی در مسیر توسعه گام بردارد.

حدود ۱۰۰ باب کتابخانه عمومی در استان زنجان فعال است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha