۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۳۶
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85476622
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

طرح برق رسانی به تسویه خانه پساب پتروشیمی بجنورد پایان یافت

بجنورد- ایرنا- مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی گفت:‌ طرح برق رسانی به تسویه خانه پساب پتروشیمی بجنورد با هزینه کرد ۱۶۸ میلیارد ریال پایان یافت.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع برق خراسان شمالی، حسن چاهی روز سه شنبه در این خصوص اظهار کرد: برق رسانی به تسویه خانه پساب پتروشیمی از چالش های مهم در حوزه منابع آبی استان به شمار می رفت که در طی سه ماه عملیاتی شد.

وی در خصوص طرح تسویه خانه پساب پتروشیمی بجنورد افزود:‌ اجرای این طرح برای استان و به خصوص شهروندان و کشاورزان منطقه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی تصریح کرد: ۱۸۰ متر شبکه فشار متوسط زمینی، ۱۱ کیلومتر شبکه فشار متوسط هوایی شامل نصب ۱۸۰ اصله پایه فشار متوسط توسط هفت گروه اجرایی با همه تجهیزات کامل اجرا شد.

وی با بیان این که این شرکت نیز در سال گذشته با ساخت ۱۶ کیلومتر شبکه فشار متوسط، ۳۲ مرکز پمپاژ آب شرب را تامین برق کرده است افزود: برای اجرای این طرح ها در استان بیش از ۲۶۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شد تا تنش آبی استان برطرف شود.

به گزارش ایرنا، "استفاده از پساب بجنورد در پتروشیمی خراسان" به عنوان بزرگترین طرح زیست محیطی شمالشرق کشور با ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار از مصوبات سفر رییس جمهور در حال اجرا است و بعد از گذشت یکسال پیشرفت مناسبی دارد.

پتروشیمی خراسان بزرگترین بنگاه اقتصادی شمال شرق کشور است که با استمرار تولید برای بیش از یکهزار و ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم و بیش از سه هزار نفر به صورت غیر مستقیم فرصت شغلی ایجاد کرده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha