بارش‌های رگباری در شمال آذربایجان‌غربی ادامه دارد

ارومیه- ایرنا- کارشناس اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: بارش‌های رگباری در مناطق شمالی استان تا روز پنجشنبه ادامه دارد.

حمیده مطیعی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بارش رگبارهای متناوب باران و رعد و برق در استان ادامه دارد و در برخی نقاط همراه با آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه ها خواهد بود.

وی بیان کرد: مرکز استان تا روز پنجشنبه نیز شامل بارندگی های بهاره پراکنده است و روز جمعه به صورت موقت بارندگی قطع می شود و کاهش ۲ درجه ای دما برای روزهای آینده پیش بینی می شود.

وی اضافه کرد: از روز چهارشنبه تا اواخر هفته جاری از شدت بارش ها کاسته خواهد شد ولی با توجه به شرایط فصلی و رطوبت مناسب، مناطق شمالی همچنان بارانی خواهد بود.

کارشناس اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته پلدشت با ۲۷ درجه بالای صفر گرم‌ترین و تکاب با چهار درجه بالای صفر خنک‌ترین شهرهای استان بودند؛ دمای ارومیه نیز بین مثبت ۶ و ۲۲ درجه سانتی گراد در نوسان گزارش شد.

مطیعی گفت: بیشترین میزان بارندگی ۲۴ ساعت گذشته نیز با حدود ۱۴ میلی‌متر در شهرستان های ماکو، قره ضیاءالدین و تخت سلیمان ثبت شد.

اداره کل هواشناسی استان با صدور هشداری، از شهروندان خواسته است تا اطلاع ثانوی از تردد در اطراف رودخانه ها و مسیلها به علت احتمال طغیان رودخانه ای خودداری کنند.

در این اطلاعیه آمده است که جوامع محلی نیز از تردد در کوهپایه ها به علت رعد و برق و احتمال صاعقه زدگی خودداری کنند.

به گزارش ایرنا آذربایجان غربی در ۲۴ ساعت گذشته بارانی بوده است بارشهای بهاره طبق پیش بینی هواشناسی تا اوایل هفته آینده ادامه دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha