۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۰۴
کد خبرنگار: 1794
کد خبر: 85476604
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۶۶.۹ درصد جامعه هدف کمیته امداد زنجان از زنان هستند

زنجان - ایرنا - مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: ۳۱ هزار و ۴۶۸ نفر معادل ۶۶.۹ درصد از کل مددجویان کمیته امداد استان از زنان سرپرست خانوار هستند که از حمایت‌های مختلف این نهاد بهره مند می‌شوند.

روح اله صالحی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به اینکه زنان سرپرست خانوار از اقشار آسیب پذیر جامعه هستند فرهنگ خوبی در جامعه شکل گرفته است که آنها می توانند در جامعه استقلال مادی داشته باشند.

وی گفت: باید در استان فرصت های اشتغال برای زنان سرپرست خانوار ایجاد کنیم تا جلوی بسیاری از مشکلات گرفته شود.

صالحی خاطرنشان کرد: پرداخت کمک‌ هزینه معیشت، خدمات بهداشتی و درمانی، تأمین جهیزیه فرزندان، وام کارگشایی، ودیعه مسکن، اردوهای زیارتی، هزینه‌های نگهداری، تأمین مسکن و ارائه خدمات عمرانی، آموزش‌های فکری، فرهنگی و مشاوره‌ای از جمله خدماتی است که به این افراد ارائه می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: تاکنون با توجه به ایجاد فرصت های شغلی مناسب برای زنان سرپرست خانوار توانسته ایم برای توانمندسازی این بانوان گام برداریم و آنها را از چرخه حمایتی امداد خارج کنیم.

صالحی گفت: تمام تلاش ما بر این است این زنان سرپرست خانوار با بهره‌مندی از تسهیلات پرداختی نسبت به ایجاد اشتغال در حوزه‌های مختلف به ویژه خیاطی، آرایشگری، فرشبافی و حوزه دامداری اقدام کنند و بتوانند به نقطه مناسبی از توانمندی مالی برسند.

وی با اشاره به هدفگذاری کمیته امداد در سال‌جاری در حوزه ایجاد فرصت‌های شغلی برای جامعه هدف، افزود: کیفی‌سازی و تثبیت طرح‌های اشتغال با تکیه بر مشاغل خانگی، استفاده از ظرفیت‌های منطقه در اشتغالزایی و بهره‌گیری از استعدادهای مددجویان از موضوعات مهمی است که باید در اجرای طرح‌های اشتغالزایی مورد توجه قرار گیرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha