تحقق جوانی جمعیت نیازمند عزم همه دستگاه‌ها است/ دولت به جد پای کار است+ فیلم

تهران- ایرنا- رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: بحث جوانی جمعیت امروزه یکی از ضروری ترین اقداماتی است که باید در دستور کار همه مسئولان قرار گیرد. مورد تاکید مقام معظم رهبری و تکلیف شرعی و قانونی است و همه مسئولان باید پای کار بیایند.

ذبیح‌الله خدائیان در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا اظهار داشت: در سازمان بازرسی با توجه به این که در مورد قانون جوانی جمعیت به عنوان دستگاه ناظر بر اجرا تعیین شدیم،‌ قرارگاه جوانی جمعیت در سازمان با حضور معاونان سازمان و مسئولان دستگاه‌های ذیربط تشکیل شد تا بر اجرای صحیح قانون نظارت کنیم.

وی ادامه داد: قرارگاه، تکالیف دستگاه‌ها را احصا کرد و به تک تک آنها ارجاع داد و دستگاه‌ها نسبت به خوداظهاری اقدام و اقدام‌های خود را به سازمان بازرسی کل کشور اعلام کردند. ما این ها را راستی آزمایی کردیم که برخی دستگاه ها کوتاهی‌هایی دارند و برخی مدعی هستند که بودجه لازم را نداریم. تعامل خوبی را با سازمان برنامه و بودجه و دبیرخانه جوانی جمعیت برقرار کردیم.

خدائیان گفت: سعی کردیم بانک‌های عامل را مکلف کنیم که حتما در بحث پرداخت تسهیلات جوانی جمعیت اقدام کنند که اگر از همین بانک های عامل و دستگاه ها بپرسید، یکی از دستگاه هایی که نقش مهمی در اجرای قانون داشته و آنها را پای کار آورده، سازمان بازرسی کل کشور است و اعتقاد من هم این است.

وی معتقد است: دبیرخانه جوانی جمعیت هم اذعان دارد که سازمان بازرسی کل کشور پای کار است. ضمن این که سعی می کنیم همراه با دستگاه ها باشیم و آنها را هدایت و راهنمایی کنیم، طبیعتا ناچاریم برخی موارد و کم کاری ها را که در اجرای قانون می بینیم با آن دستگاه هم برخورد لازم را داشته باشیم.

با کمک دولت و تاکیدهای رئیس قوه قضائیه پیگیریم هر چه سریعتر قانون اجرایی شودخدائیان گفت: هشدارهای متعددی را به دستگاه ها داده ایم، پیشنهادهای اصلاحی و هم پرونده برای برخی مسئولان تشکیل دادیم. برخی آمدند و تعهد دادند که اجرا کنند و از تشکیل پرونده خودداری شد.

وی افزود:‌ ما پای کار هستیم، دولت هم با تاکیدهایی که ریاست جمهوری دارد، چون یکی از کسانی است که به طور جد پای کار است و ما با کمک دولت و تاکیدهای رئیس قوه قضائیه در این زمینه پیگیریم هر چه سریعتر قانون اجرایی شود و شاهد نتایج آن باشیم.

استقبال خوب از نمایشگاه تهران

خدائیان در عین حال اظهار داشت: حضور و استقبال مردم از نمایشگاه کتاب را بسیار مناسب می بینیم و اقدام های خوبی توسط مسئولان مربوطه انجام شده است؛ این که ناشران متعدد از سراسر کشور گرد هم آمده‌اند و آثار و نتایج خود را در دسترس عموم قرار داده اند. با استقبالی که صورت گرفته نقش مهمی در کتابخوانی در جامعه خواهد داشت.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha